רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


חש ערגה, נכסף | חש ערגה, נכסף תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה חש ערגה, נכסף. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "חש ערגה, נכסף" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חש ערגה, נכסף בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

געגוע: רגש המורכב שזור בחוטי החיים

געגוע, אותה תחושה עמוקה של כמיהה למשהו שאיננו, הינו רגש אוניברסלי המוכר לכל אדם באשר הוא. הוא חוצה גבולות של זמן, מקום ותרבות, ומשותף לבני אדם מכל הגילאים והרקעים. הגעגוע יכול להתעורר כלפי אדם אהוב שנפרד מאתנו, מקום מוכר שהתרחקנו ממנו, או אפילו עבר רחוק שנותר רק בזיכרונותינו. הוא שילוב מורכב של עצב, חוסר, כמיהה וזיכרונות, ומתבטא בדרכים שונות אצל כל אחד ואחת.

הגעגוע אינו בלעדי לבני האדם בלבד. גם בעלי חיים חווים אותו, כפי שמעידות יללות הכלב הנוגות כאשר בעליו אינם בסביבה. באמנות, בשירה ובספרות, הגעגוע תופס מקום של כבוד כנושא מרכזי, המעורר הזדהות ורגש בקרב הקוראים והמאזינים. הוא מתואר לעתים קרובות ככוח עוצמתי שיכול להניע אנשים לפעולה, לעורר יצירתיות ולעצב את חייהם.

נוסטלגיה: געגועים לעבר אידיאלי ומתוק

נוסטלגיה, אותה כמיהה מתוקה-מרירה לעבר, היא תופעה מרתקת המעסיקה חוקרים, פילוסופים ואמנים כבר מאות שנים. המונח, שטבע הרופא השוויצרי יוהנס הופר בשנת 1688, תיאר במקור מחלה של חיילים שגעגעו לביתם הרחוק. כיום, הנוסטלגיה נתפסת כרגש חיובי בדרך כלל, המבטא געגוע לתקופה, למקום או לאירועים שהתרחשו בעבר.

אולם, הנוסטלגיה אינה רק געגוע פשוט לעבר. היא לרוב מלווה באידיאליזציה של העבר, בה אנו זוכרים אותו כטוב ומושלם יותר מכפי שהיה באמת. הנוסטלגיה לילדות, למשל, מתאפיינת בזיכרונות חיוביים של תמימות, חופש ודאגה, תוך התעלמות מהקשיים והאתגרים שליוו את התקופה. יש הרואים בה כוח חיובי המאפשר לנו להעריך את העבר, ללמוד ממנו ולהשתמש בו כמקור השראה.

ערגה: כמיהה עזה ובלתי מושגת בלב האדם

הערגה, אותו געגוע עז וכואב, היא רגש עוצמתי הממלא את הלב והנשמה. היא מתוארת לעתים כרעב או צמא בלתי מרווה, כגעגועים עזים לאובייקט, לאדם או למצב שאינם בהישג יד. הערגה יכולה להיות מופנית כלפי אהבה נכזבת, חלום רחוק, או אפילו עבר אבוד.

במקורות היהודיים, הערגה מתוארת לעתים קרובות ככמיהה לאלוהים. בפסוק מתהילים "צָמְאָה לְךָ נַפְשִׁי, כָּמַהּ לְךָ בְשָׂרִי, בְּאֶרֶץ צִיָּה וְעָיֵף בְּלִי מָיִם", המשורר מבטא את ערגתו העזה לאל כצימאון וכמיהה למים במדבר צחיח. גם ביאליק, המשורר הלאומי, השתמש במונח ערגה לתיאור געגועים עזים וכיסופים עמוקים.

געגועים בתרבות: מסע בין נוסטלגיה, אופנות רטרו ומסעות שורשים

הגעגועים משתקפים לא רק בחיינו האישיים, אלא גם בתרבות שסביבנו. הנוסטלגיה, למשל, מתבטאת באופנות רטרו, בעיצוב, במוזיקה ובספרות. היא מעידה על הכמיהה שלנו לעבר, על הרצון להתחבר לתקופות ולתופעות שהיו ואינן עוד. אופנות הרטרו, כמו גם מסעות השורשים והעניין הגובר בהיסטוריה משפחתית, הם דרכים בהן אנו מנסים להשיב את העבר לחיים, ולו לרגע קט.

הנוסטלגיה ואופנות הרטרו מושכות אליהן במיוחד צעירים, המחפשים אחר זהות ומשמעות בעולם המשתנה במהירות. העבר, על אף היותו ערטילאי ורחוק, מספק להם עוגן של יציבות וביטחון, ומאפשר להם להתחבר לשורשיהם ולהבין טוב יותר את מקומם בעולם.

געגועים במערכות יחסים: בין אהבה, פרידה ואובדן

געגועים הם חלק בלתי נפרד ממערכות יחסים. הם יכולים להתעורר בעקבות פרידה מאדם אהוב, מוות של אדם קרוב, או אפילו ריחוק פיזי זמני. הגעגועים יכולים להיות מתוקים ומעוררי חיוך, אך גם כואבים ומייסרים. הם מעידים על עוצמת הקשר והחיבור הרגשי שאנו חשים כלפי האחר.

במערכות יחסים רומנטיות, הגעגועים יכולים להיות סימן לאהבה עמוקה וכנה. הם יכולים גם להוות זרז להתקרבות מחודשת ולחיזוק הקשר. אולם, כאשר הגעגועים הופכים לכפייתיים ומעוררים סבל רב, הם עלולים להעיד על תלות רגשית או על קושי בהתמודדות עם פרידה.

געגועים למקום: בין בית, מולדת ונוף ילדות

הגעגועים למקום הם תופעה אוניברסלית המוכרת לכל מי שנאלץ לעזוב את ביתו, את מולדתו או את נוף ילדותו. הם יכולים להתעורר בעקבות הגירה, מעבר דירה, או אפילו טיול ארוך. הגעגועים למקום הם לא רק געגוע לנוף הפיזי, אלא גם לאנשים, לריחות, לטעמים ולזיכרונות הקשורים בו.

עבור מהגרים ופליטים, הגעגועים למולדת יכולים להיות עזים וכואבים במיוחד. הם מלווים בתחושת אובדן, זרות ובידוד. הגעגועים למקום יכולים גם לעורר רגשות של אשמה וכעס על עצם העזיבה. 

געגועים ככוח מניע: יצירה, שינוי והתפתחות

לגעגועים יש כוח אדיר להניע אותנו לפעולה, ליצירה ולהתפתחות אישית. הם יכולים לעורר בנו השראה, להניע אותנו להגשים חלומות ולשאוף לשינוי. אמנים, סופרים ומשוררים רבים שאבו השראה מגעגועיהם ויצרו יצירות מופת המתארות את עוצמת הרגש הזה.

הגעגועים יכולים גם לסייע לנו להתמודד עם קשיים ואתגרים. הם מזכירים לנו את מה שחשוב לנו באמת, ומחזקים את הקשר שלנו לעבר, להווה ולעתיד. הגעגועים הם חלק בלתי נפרד מהחוויה האנושית, והם מעשירים את חיינו ומעניקים להם משמעות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: כמה, ערג, שאף
פתרון 4 אותיות: חיכה, ייחל, פילל 
פתרון 5 אותיות: ציווה 
פתרון 6 אותיות: 
התאווה, התגעגע (חש כמיהה, ערג
)
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: חש ערגה, נכסף מילון, חש ערגה, נכסף תשבץ, חש ערגה, נכסף תשחץ, חש ערגה, נכסף פירוש, חש ערגה, נכסף מילה נרדפת, חש ערגה, נכסף 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו