רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שכונה בירושלים | שכונה בירושלים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שכונה בירושלים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שכונה בירושלים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שכונה בירושלים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מקור הקדושה של ירושלים

ירושלים היא עיר קדושה ובעלת חשיבות עצומה ליהדות, נצרות ואסלאם. מעמדה המיוחד נובע מהיותה בירתה של מדינת ישראל וכן מרלוונטיות המקום עבור שלוש הדתות המונותאיסטיות. עבור היהדות, נחשבת ירושלים לעיר הקדושה בזכות קיומם של בית המקדש הראשון והשני בתחומיה בעבר. במקורות התנ"כיים מוזכרת העיר כמקום אשר בו בחר האלוהים לשכן את שכינתו ושמו, כפי שמרומז בתהילים בתוארה "עיר האלוהים".  

קדושתה של ירושלים ליהדות

חשיבותה המכרעת של ירושלים עבור היהדות מקורה במסורות ארוכות השנים ובמקורות רבים. התנ"ך מתייחס לעיר בשם "המקום אשר יבחר ה' אלוהיכם בו לשכן שמו שם", ומייחס לה מעמד ייחודי של מרכז רוחני ופולחני עבור עם ישראל. לאורך ההיסטוריה, עלו יהודים לירושלים שלוש פעמים בשנה כחלק ממצוות העלייה לרגל, והביאו קרבנות ובכורים לבית המקדש. מסורות נוספות קשורות במקום כמו הבאת מעשרות לאכילה בעיר, נטע רבעי ובירור דינים סבוכים בבית הדין הגדול.  

ירושלים בתרבות

ירושלים זכתה למעמד מרכזי בתרבות היהודית לאורך הדורות בשל קדושתה ומרכזיותה ההיסטורית. שירים רבים נכתבו עליה, החל מההמנון "התקווה" ועד ללהיט "ירושלים של זהב". בספרות היהודית והעולמית, ירושלים מופיעה באופן נרחב כמוקד כמיהה, כאתר למאורעות מרכזיים ברומנים ובסיפורים. דוגמאות ידועות כוללות רומנים של עמוס עוז, ואת שירו של המשורר הבריטי, ויליאם בלייק. גם בקולנוע זכתה העיר לביטוי באמצעות סרטים דוקומנטריים וסרטי קולנוע שונים.   

מים וחקלאות בירושלים  

הטופוגרפיה ההררית של ירושלים אתגרה את תושביה לאורך השנים בהיבטי אספקת מים וחקלאות. בעבר סיפקו מעיינות כמו הגיחון ובורות תת-קרקעיים את מרבית המים לעיר, עד שהוקמו מערכות הובלת מים מסודרות כגון זו שהנהיגו חזקיהו והחשמונאים. הבריטים הקימו מערכת מים מודרנית, ובימינו אחראיות חברות מקורות והגיחון על אספקת המים. מבחינה חקלאית התמקדו תושבי ירושלים בעיקר בגידול זיתים ומטעים נוספים בטרסות, כמענה לקשיי העיבוד בטופוגרפיה התלולה.  

אקלים וסטטיסטיקות אוכלוסייה

ירושלים שוכנת על קו הגבול בין אזור הים התיכון לספר המדבר, ואקלימה מאופיין בקיץ חם ויבש וחורף קר וגשום. כמות המשקעים השנתית הממוצעת עומדת על כ-550 מ"מ. לעיתים יורד באזורי העיר הגבוהים שלג כבד, אך זהו אירוע נדיר. מבחינה דמוגרפית, ירושלים היא העיר הגדולה בישראל עם קרוב למיליון תושבים נכון ל-2023. קצב הגידול השנתי של האוכלוסייה עומד על 1.4% בממוצע. יש לציין כי חלה ירידה באחוז התושבים היהודים בעיר משנת 1990 לכ-61%, לעומת עלייה באחוז התושבים הערבים לכ-38% בשנת 2017.   

אדריכלות ירושלמית

לאורך ההיסטוריה התאפיינה ירושלים במגוון רחב של סגנונות אדריכליים, החל מהרומית והביזנטית ועד הממלוכית והעות'מאנית. הסגנון הרומי המונומנטלי בא לידי ביטוי במבני הר הבית וקברי בני חזיר, הביזנטי באמצעות הקארדו והכנסיות הראשונות. הממלוכים הותירו חותם חזק בדמות מסגדים, מדרסות, רבאטים ובתי תמחוי רבים שנבנו בעיר. עד היום ניכרים השפעות סגנון הבנייה הממלוכי במוטיבים "מזרחיים" או "ירושלמיים" בעיר. בתקופה המודרנית פותחו חוקים המחייבים שימוש באבן ירושלמית ומגבילים בנייה לגובה מסיבות שימוריות.    

שכונות ירושלים

במרוצת השנים התפתחו בירושלים שכונות רבות מחוץ לחומות העיר העתיקה שהייתה המוקד המרכזי עד המאה ה-19. כיום האוכלוסייה היהודית מרוכזת בעיקר במרכז, במערב ובדרום העיר, לצד קהילות חרדיות במזרח, צפון וברמות. האוכלוסייה הערבית מרוכזת בעיקר במזרח העיר ובשכונות ממוקמות צפונית לרחוב יפו. ייחודו של איזור זה נובע מחלוקת הריבונות על מזרח העיר, הנתונה במחלוקת בין ישראל לרשות הפלסטינית. בפרברי ירושלים וביישובים הסמוכים לה מתגוררים בעיקר תושבים דתיים וחילונים ממגזר החרדי.

שכונת ממילא - מיזם שיקום היסטורי ענק

ממילא היא שכונה בלב ירושלים, בעמק המקשר בין שער יפו בעיר העתיקה לבין העיר החדשה. השכונה הוקמה בסוף המאה ה-19 כשכונת סוחרים יהודים וערבים, אך נחשבה לאזור מצוקה בין השנים 1948-1967. לאחר מלחמת ששת הימים הוחלט על הריסתה ובנייתה מחדש בפרויקט ענק שכלל אזורים למגורים, מלונאות, מסחר ומשרדים. 

מיזם שיקומה ובינויה של ממילא היה כרוך בהשקעות עתק, ולווה בקונפליקטים משפטיים, עסקיים ודתיים רבים שגרמו לעיכובים ממושכים. רק בסוף שנות ה-2000 הושלמו רוב חלקיו, ונפתח לקהל הרחב המתחם המשולב לבילוי, קניות ובתי קפה. האתר ממוקם בין אתרים היסטוריים רבים כמו חומת העיר, מגדל דוד וההר ציון.

שכונת מלחה - מכפר נטוש לשכונת יוקרה

מלחה היא שכונה בדרום-מערב ירושלים שהוקמה על חורבות הכפר הערבי אל-מאלחה שתושביו נמלטו במלחמת העצמאות. הכפר הנטוש אוכלס לראשונה בעולים ממדינות ערב בשנת 1949, ועבר בהמשך תהליך עיור והפיכה לשכונה עירונית. 

בתחילה הייתה מלחה שכונת מצוקה חסרת תשתיות, אך החל משנות ה-70 החלו להיבנות בה אזורים חדשים של בתים פרטיים ויוקרתיים. בשנים האחרונות נבנו בשכונה מבנים וקניונים מרכזיים כמו אצטדיון טדי, קניון מלחה והגן הטכנולוגי. כיום נמשכת בנייה ופיתוח נוספים במלחה במטרה להרחיבה, כולל אישור להקמת מאות יחידות דיור חדשות.           

שכונת בית וגן - מאבן ישן למודרני

בית וגן היא שכונה בדרום-מערב ירושלים שנוסדה בשנת 1926 כאחת משכונות הגנים הראשונות בעיר, בעלת צביון דתי-לאומי. הבתים המקוריים של השכונה נבנו בסגנון "בית וגן" טיפוסי עם חצר וגינה פרטית.  

עם השנים נהרסו רוב הבתים המקוריים, והשכונה השתנתה לחלוטין בסגנון הבנייה. כיום ממוקמים בבית וגן מבני ציבור, קניונים, בתי מלון ובנייני מגורים מודרניים. אחד האלמנטים הבולטים בה הוא מאגר המים המקורה הגדול בישראל. השכונה ידועה גם בשל מיקומה הגבוה יחסית לשאר חלקי ירושלים ומגרשי האימונים של קבוצת הכדורגל בית"ר. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: 
תשובה 4 אותיות: א-טור (שכונה ערבית במזרח ירושלים), בקעה, גילה, מלחה (מנחת), ניות
תשובה 5 אותיות: 
גאולה, טלביה, ממילא, רוממה, רחביה
תשובה 6 אותיות: גוננים, מחניים, מוסררה, נחלאות, סילואן, שועפאת, תלפיות 
תשובה 7 אותיות: א-סוואנה, הולילנד, סנהדריה 
תשובה 8 אותיות: עיסאוויה  
תשובה של שתי מילים ומעלה: אבו תור, אבן ישראל, אהל משה, אוהל שלמה, אום טובא, אום ליסון, ארמון הנציב, באב א-זהרה, באב חוטה, בית אורות, בית הכרם, בית וגן, בית חנינא, בית יוסף, בית יעקב, בית ישראל, בית צפאפא, בתי אונגרין, בתי הורודנא, בתי הורנשטיין, בתי ויטנברג, בתי ורשה, בתי מונקאטש, בתי מינסק, בתי נייטין, בתי ראנד, ג'בל מוכאבר, גבעת אורנים, גבעת המבתר, גבעת מרדכי, גבעת משה, גבעת משואה, גבעת שאול, גבעת שפירא, הגבעה הצרפתית, המושבה הגרמנית, המושבה היוונית, הר נוף, זיכרון משה, ימין משה, יפה נוף, כרם אברהם, מאה שערים, מגרש הרוסים (מתחם במרכז ירושלים), מחנה יהודה, מחנה ישראל, נווה גרנות, נווה יעקב (שכונה בצפון ירושלים), נווה שאנן, נוף ציון, נחלת שבעה, נחלת שמעון, סוכת שלום, עין כרם, עיר גנים, עץ חיים, פסגת זאב, קריית היובל, קריית מנחם, קריית משה, ראס על-עמוד (שכונה ערבית בירושלים), רמת אשכול, רמת בית הכרם, רמת דניה, רמת רחל, רמת ישראל, רמת שרת, שכונות הבריח, שערי חסד (שכונה ותיקה בירושלים)
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

21 תגובות:

  1. רחביה חסרה.
    לא בדקתי מה עוד חסר

    השבמחק
  2. הגבעה הצרפתית לא עודכן

    השבמחק
  3. לא מופיעה שכונת קטמון !!

    השבמחק
  4. פסגת זאב....שכונה בירושלים

    השבמחק

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו