רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


הפליה לטובה | הפליה לטובה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה הפליה לטובה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "הפליה לטובה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה הפליה לטובה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הגדרת אפליה ושורשיה

אפליה היא מונח סוציולוגי המציין הבדלה בין קבוצות חברתיות שונות, קטגוריות חברתיות או פרטים, הבדלה המעניקה לקבוצה, קטגוריה או פרט מסוימים יתרונות או חסרונות יחסיים בהתייחסות אליהם, מבלי שתהיה הצדקה עניינית לכך. אפליה עשויה להיות על בסיסים שונים כמו מגדר, גזע, לאום, דת, גיל, נטייה מינית, מראה חיצוני ועוד. שורשי האפליה טמונים בגורמים פסיכולוגיים ובהיבטי כוח חברתיים. חלק מהגורמים לאפליה הם השלכת אשם וצורך לייחס תכונות שליליות לאחר, הדרה של קבוצות חלשות וחסרות אונים, רצון לשפר את המעמד החברתי על חשבון האחר, וכן יחסי כוחות חברתיים ומבני דעות קדומות וסטריאוטיפים בתרבות.

סוגי אפליה

קיימים מספר סוגי אפליה עיקריים: אפליה הדדית, שבה כל קבוצה מפלה את הקבוצות האחרות; אפליה כנגד, שבה כל הקבוצות מפלות את אותה הקבוצה; אפליה מכוונת ואפליה לא מכוונת; אפליה אינדיבידואלית ואפליה תרבותית-מוסדית; והעדפה מתקנת - התערבות מלאכותית כדי לתקן חוסר שוויון. כמו כן, קיימת תופעת "הפליה לטובה" - מתן יחס מועדף לקבוצה מסוימת, לעיתים על רקע היסטורי או במטרה לקדם שוויון הזדמנויות.

אפליה והחוק

במדינות מפותחות, אפליה על בסיס שיוך לקבוצה אתנית, דתית, מגדרית וכדומה היא אסורה בחוק. עם זאת, קיימים חריגים כמו בתחום הביטוח, שם חברות רשאיות לעיתים להפלות על בסיס סטטיסטיקות של סיכון. בהקשר הביטחוני, חלק ממדינות המערב מאפשרות שימוש באפליה סטטיסטית ("פרופיילינג") לשם מניעת פשיעה ואלימות. זאת, למרות שפרקטיקה זו שנויה במחלוקת ורבים רואים בה פגיעה בכבוד האדם והדרה חברתית.

הבעייתיות באפליה

למרות שלעתים האפליה נתפסת כרציונלית, היא מהווה בעיה חברתית שיש לנסות ולמגר. האפליה פוגעת בלכידות החברתית, מונעת שוויון הזדמנויות, ויוצרת מעגל קסמים של הדרה והשפלה לקבוצות המופלות. אנשים המופלים לרעה סובלים ממנה באותה המידה כמו מאפליה רגילה - הם חשים פגיעה, השפלה והדרה חברתית. האפליה מקשה על צמצום פערים וקידום שוויון בין קבוצות באוכלוסייה, ומונעת מאנשים המשתייכים לקבוצות מופלות להתקדם ולשנות את מצבם.

מאבק באפליה וקידום שוויון

על מנת למגר את האפליה ולקדם שוויון הזדמנויות בחברה, נדרשים מספר צעדים: חינוך והגברת המודעות לנזקי האפליה; חקיקה וגינוי תקיפים של התנהגויות מפלות; וכן יצירת מנגנונים וכלים לאיזון ההזדמנויות בין קבוצות באמצעות "הפליה לטובה" או העדפה מתקנת. חשוב להבין שלעיתים מדובר בתהליך ממושך של שינוי תפיסתי ותרבותי, המצריך סבלנות והשקעת משאבים לאורך זמן.

האגודה לזכויות האזרח ותפקידה

גופים כמו האגודה לזכויות האזרח בישראל ממלאים תפקיד מרכזי במאבק נגד אפליה ובקידום שוויון הזדמנויות. הם פועלים בכלים משפטיים וחינוכיים, מגבירים את המודעות לנזקי האפליה, מתעדים ומתריעים על מקרים של אפליה, ודוחפים לחקיקה ולשינוי מדיניות בכיוון של כבוד האדם, שוויון וצדק חברתי. "הפליה לטובה" של קבוצות מופלות היא כלי חשוב נוסף שהם מפעילים במטרה לאזן את מאזן ההזדמנויות בחברה.

לסיכום

האפליה היא תופעה מורכבת ורבת-פנים, המחייבת התייחסות מעמיקה והבנה של שורשיה ודרכי הפעולה למניעתה. חשוב להיאבק באפליה בכל דרך אפשרית, תוך שמירה על כבוד האדם והקפדה על שוויון הזדמנויות לכל אדם וקבוצה בחברה. במאמץ זה נדרש שיתוף פעולה של כלל גורמי החברה האזרחית והממשלה. "הפליה לטובה" היא אחד הכלים שניתן להפעיל בתהליך קידום השוויון, אך חשוב שתהיה זמנית ותלווה בשינוי תפיסתי ותרבותי כולל יותר. בסופו של דבר, חברה המעודדת שוויון הזדמנויות אמיתי לכלל האזרחים - ללא תלות בשיוך לקבוצה זו או אחרת, היא חברה חזקה, מגובשת ומשגשגת יותר.

יחד עם המאבק המשפטי והחקיקתי, התקשורת וגורמי החינוך נדרשים לקחת חלק משמעותי בהעלאת המודעות לנזקי האפליה ולחשיבות השוויון. דרך הפצת מסרים חינוכיים, יצירת תכנים רלוונטיים, ייצוג הולם של כלל הקבוצות בחברה, ועידוד הדיון הציבורי בסוגיות אלו, ניתן לטפח דורות חדשים של אזרחים שוויוניים, סובלניים ונטולי דעות קדומות.

חשוב לזכור שלמרות המורכבות והקשיים הרבים, מדובר במאבק לגיטימי וחיוני למען עתיד טוב יותר לחברה כולה. כל אדם וקבוצה שזכויותיהם נפגעות כתוצאה מאפליה, מהווים לא רק קורבן לעוול, אלא מכשול בפני ההתקדמות והשגשוג של כלל החברה. לכן, על כולנו להיאבק באפליה בכל הזדמנות - משיח יומיומי ועד חקיקה, מהתנהלות אישית ועד לפעילות במוסדות חברתיים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
משוא פנים
ביטויים דומים: הפליה לטובה פירוש, הפליה לטובה תשבץ, הפליה לטובה תשחץ, הפליה לטובה מילון, מה זה הפליה לטובה?, הפליה לטובה מילה נרדפת, הפליה לטובה 8 אותיות, היפלה לטובה
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו