רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


הפליה לטובה | הפליה לטובה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה הפליה לטובה . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה הפליה לטובה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

אפליה: הבחנה לא צודקת המונעת התפתחות ומעצימה פערים חברתיים

אפליה, המכונה גם אפליה פסולה, היא מונח סוציולוגי רחב המתייחס להבדלה בין קבוצות, קטגוריות או פרטים שונים, אשר מעניקה יתרונות או חסרונות יחסיים ללא הצדקה עניינית. אפליה יכולה להתבסס על מגוון רחב של גורמים, כולל מגדר, גזע, לאום, דת, גיל, נטייה מינית, מראה חיצוני, מוגבלות ועוד, ולהשפיע על תחומים שונים בחיים, כמו כלכלה, תעסוקה, חינוך, דיור ופוליטיקה. היא עשויה להיות מכוונת, כאשר בסיס האפליה הוא המניע הישיר, או עקיפה, כאשר הבסיס משפיע על גורם מתווך.

הבחנה לא צודקת: השפעת האפליה על היכולת להתפתח

אפליה יוצרת הבחנה לא צודקת, שאינה מבוססת על שוני אמיתי המצדיק אותה, ובכך פוגעת ביכולתם של אנשים למצות את הפוטנציאל הטמון בהם. לדוגמה, אפליה על רקע גזעי, כמו דיכוי שחורים על ידי לבנים המונע מהם לרכוש השכלה, תרבות ומיומנויות, היא דוגמה להבחנה לא צודקת המונעת התפתחות ומעצימה פערים חברתיים. אפליה על רקע מגדרי, כמו אפליית נשים בשוק העבודה, מונעת מהן להתקדם לתפקידים בכירים ולהרוויח שכר שווה לגברים. אפליה על רקע מוגבלות מונעת מאנשים עם מוגבלויות להשתלב באופן מלא בחברה וליהנות מזכויותיהם.

סוגי אפליה: מערכת מורכבת של אפליה הדדית, כנגד, מכוונת ולא מכוונת

אפליה אינה מוגבלת לצורה אחת, אלא מתקיימת במגוון סוגים. אפליה הדדית מתרחשת כאשר כל קבוצה מפלה את הקבוצות האחרות, כמו במקרים של שוביניזם על רקע גזע, לאום, תרבות, מגדר, מעמד כלכלי-חברתי או העדפה מינית. לעומת זאת, אפליה כנגד מתייחסת למצב שבו כל הקבוצות מפלות את אותה קבוצה, כמו העדפה של גברים בתעסוקה ופוליטיקה, או אפליה כנגד זקנים ושמנים.

אפליה מכוונת היא אפליה מודעת, שבה אדם בוחר במודע לא לקבל אדם על סמך קריטריון לא רלוונטי. אפליה זו יכולה להתבטא בסירוב להעסיק אדם בגלל מוצאו, דתו או נטייתו המינית. אפליה לא מכוונת, לעומת זאת, מתרחשת כאשר אדם פועל בצורה מפלה באופן לא מודע, למרות שאינו מתכוון לכך. דוגמה לכך היא מחקר שהראה שמורות הגיבו בצורה שונה לתלמידים ותלמידות, למרות שלא היו מודעות לכך שהן מפלות. הבנת ההבדלים בין סוגי האפליה השונים מאפשרת ניתוח מעמיק יותר של התופעה והשפעותיה על החברה.

העמדה המסורתית והגדרת האפליה: פעולות, חיסרון יחסי והשתייכות לקבוצה חברתית

העמדה המסורתית מגדירה אפליה כפעולות, פרקטיקות או מדיניות היוצרות חיסרון יחסי על אדם או בני אדם, בהתבסס על השתייכותם לקבוצה חברתית מובהקת. הגדרה זו אינה מתיימרת לקבוע האם האפליה צודקת או לא, אלא מתמקדת בתיאור טיבה של האפליה. כדי שמשהו ייחשב כאפליה במובן המסורתי, עליו לעמוד במספר יסודות: פעולות או מדיניות, חיסרון יחסי והתבססות על קבוצה חברתית מובהקת. עם זאת, הגדרה זו אינה חפה מביקורת, ויש הטוענים כי היא אינה כוללת אפליה מבנית, שהיא אפליה המוטמעת במבנים ובמוסדות חברתיים, ואינה מתייחסת לתפיסת הקבוצה המופלית כ"נחותה" ואינה מתחשבת בחיסרון באופן סובייקטיבי.

אנטישמיות: שנאה עתיקת יומין בעידן המודרני

אנטישמיות, המונח המודרני לתיאור שנאת יהודים, נחשבת לסוג של גזענות. למרות שפירושו המילולי מתייחס לעמים השמיים, המונח מתייחס בדרך כלל לשנאת יהודים בלבד. אנטישמיות קיימת לאורך ההיסטוריה ומתבטאת בשנאה על רקע דתי, כלכלי-חברתי, תרבותי וגזעני. יחזקאל קויפמן, פילוסוף וחוקר מקרא, טען כי אנטישמיות היא אידיאה העומדת בפני עצמה, ולא רק רגש שנאה, וכי היא מתאפיינת בסגנון ותוכן נגד הדת, המוסר, הגזע ואורח החיים היהודיים. סקרים מראים כי גם כיום, אחד מכל ארבעה מבוגרים בעולם מחזיק בדעות אנטישמיות, וחוקרים מצביעים על עלייה בתקריות אנטישמיות הקשורות לרשתות החברתיות ולאירועים עולמיים.

אסלאמופוביה: פחד, שנאה ודעות קדומות נגד מוסלמים

אסלאמופוביה היא מונח המתאר פחד, שנאה או דחייה של דת האסלאם והמוסלמים, במיוחד כאשר הם נתפסים ככוח פוליטי מתפשט או כמקור לטרור. המונח, שמקורו בשנות ה-90, משקף שינוי בדפוסי הדעה הקדומה, מהתמקדות בצבע עור לרעיונות של נבדלות ועליונות תרבותית. אסלאמופוביה מתבטאת לעיתים קרובות בגזענות כלפי ערבים, למרות שרוב המוסלמים אינם ערבים.

ארגון Runnymede Trust הבריטי הגדיר שמונה מרכיבים המגדירים אסלאמופוביה, הכוללים תפיסת האסלאם כגוש מונוליתי ונחות, זיהויו עם אלימות וטרור, ושימוש בעוינות כלפיו כדי להצדיק אפליה והדרה של מוסלמים. אסלאמופוביה אינה תופעה חדשה, והיא צצה לראשונה עם התרחבות האסלאם והתגברה בעקבות מסעי הצלב. בתקופה המודרנית, היא התגברה בחברות מערביות, בין השאר בשל הקישור שנעשה בין מוסלמים לתנועות ג'יהאדיסטיות המפעילות טרור.

לסיכום:

אפליה, אנטישמיות ואסלאמופוביה הן תופעות חברתיות מורכבות ובעלות השפעה הרסנית על החברה. אפליה, המוגדרת כהבחנה לא צודקת המונעת התפתחות ומעצימה פוטנציאל, מתקיימת במגוון צורות וסוגים, כולל אפליה הדדית, כנגד, מכוונת ולא מכוונת. העמדה המסורתית מגדירה אפליה כפעולות, פרקטיקות או מדיניות היוצרות חיסרון יחסי על אדם או בני אדם, בהתבסס על השתייכותם לקבוצה חברתית מובהקת. 

אנטישמיות, שנאת יהודים, היא סוג של גזענות בעלת שורשים היסטוריים עמוקים, שמתבטאת גם בימינו ברשתות החברתיות ובהקשרים שונים. אסלאמופוביה, פחד ושנאה כלפי מוסלמים, היא תופעה מודרנית יותר, אך גם היא בעלת השלכות הרסניות על החברה. הבנת סוגי האפליה השונים והגורמים לאנטישמיות ואסלאמופוביה חיונית למאבק בתופעות אלו ולקידום חברה שוויונית ומכילה יותר. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: משוא פנים
ביטויים דומים: הפליה לטובה מילון, הפליה לטובה ביטוי, הפליה לטובה מילה נרדפת, הפליה לטובה 8 אותיות, הפליה לטובה תשבץ
מחפשים תשובות נוספות השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו