רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


במאי בריטי | במאי קולנוע בריטי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה במאי קולנוע בריטי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "במאי בריטי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה במאי בריטי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

ארבעה בריטים, מצלמה אחת ומהפכה: כך צ'פלין, היצ'קוק, סקוט ונולאן שינו את חוקי המשחק

מה משותף לנווד קטן עם שפם, אמן למתח פסיכולוגי, אדריכל של עולמות עתידניים וקוסם של מבוכי תודעה? התשובה: דרכון בריטי וחזון ששינה את הוליווד לנצח. צ'ארלי צ'פלין, אלפרד היצ'קוק, רידלי סקוט וכריסטופר נולאן הם יותר מסתם במאים דגולים; הם ארבעה קולות ייחודיים שכל אחד מהם, בתורו, פירק את כללי המשחק הקולנועיים והרכיב אותם מחדש. הם לקחו מצלמה והפכו אותה למכחול, לאזמל מנתחים, לטלסקופ ולמכונת זמן. זהו סיפור על איך ארבעה יוצרים בריטים לא רק הצליחו בתעשיית החלומות האמריקאית, אלא הגדירו אותה עבור כולנו.

שני חלוצים, שתי שפות קולנוע חדשות

בתחילת הדרך, כשהקולנוע עוד גמגם את מילותיו הראשונות, שניים מהם לימדו אותו לדבר. צ'ארלי צ'פלין לא רק שיחק קומדיה, הוא ניצח עליה. הוא אחז בכל שרביט אפשרי – כתיבה, בימוי, משחק, ואפילו הלחנה – כדי להבטיח שהחזון שלו יגיע למסך ללא פשרות. דמות "הנווד" שלו הייתה שגרירה עולמית של האדם הפשוט, כלי מדויק שבאמצעותו הוא חשף את האבסורד והעוול שבחברה המודרנית. כשהקים את "יונייטד ארטיסטס", הוא לא רק בנה אולפן, הוא בנה מבצר לחופש היצירה. במקביל, אלפרד היצ'קוק לקח על עצמו משימה אחרת: לפצח את הקוד של הפחד האנושי. הוא לא הראה לנו מפלצות; הוא הפך את המצלמה עצמה למפלצת, כזו שיודעת בדיוק היכן להסתכל, מתי להתקרב ומתי להשאיר אותנו תלויים על קצה הכיסא. הוא לימד את הקהל שמתח אמיתי נובע ממה שיודעים, לא ממה שמפתיע, והפך את שמו למילה נרדפת לז'אנר שלם. יחד, הם לא רק יצרו סרטים – הם יצרו שפות.


הסיפור שבעדשת המצלמה: מהמיקרו למאקרו

כיצד מספרים סיפור בלי מילים? שואלים את היצ'קוק וסקוט. שניהם הבינו שהמצלמה היא הדמות הראשית, והוויזואליה היא הדיאלוג החשוב ביותר. היצ'קוק השתמש בעדשה כמיקרוסקופ של הנפש; הוא הידק את החבל סביב צוואר הצופה דרך קומפוזיציות קלאוסטרופוביות, זוויות מבט מטרידות ועיצוב מוקפד ששיקף את הסערה הפנימית של גיבוריו. כל פריים בסרטיו הוא רמז, מלכודת או פיסת פאזל פסיכולוגי. רידלי סקוט, לעומתו, משתמש במצלמה כטלסקופ לעולמות אחרים. הוא, שבא מעולם העיצוב, לא מסתפק ברקע – הוא בורא אקוסיסטמה שלמה. הגשם החומצי והניאון המרצד ב"בלייד ראנר" הם לא תפאורה, הם נשמתה של העיר. האבק והדם בזירת הגלדיאטורים אינם אפקטים, הם טעם ההיסטוריה. הוא אדריכל של חלומות וסיוטים בקנה מידה אפי, שמוכיח פעם אחר פעם שעולם בנוי היטב יכול לספר סיפור חזק יותר מכל שורת דיאלוג.

לחשוב בגדול: להמציא מחדש את שובר הקופות

מי אמר ששובר קופות חייב להיות בידור קליל? בטח לא רידלי סקוט וכריסטופר נולאן. שני הענקים המודרניים האלה לקחו על עצמם את המשימה להזריק אינטליגנציה ומורכבות לתוך הלב של המיינסטרים ההוליוודי. סקוט עושה זאת דרך אפיקות בוגרות, המשלבות ספקטקל עם ריאליזם נוקב. סרטיו הם לרוב שיעורי היסטוריה עם דופק גבוה, הבוחנים את האמביוולנטיות של המלחמה, הכוח והמוסר, ומאלצים את הצופה להתמודד עם שאלות לא פשוטות. נולאן, מצידו, הוא בונה החידות הגדול של דורנו. הוא מפרק את מושג הזמן, הזיכרון והמציאות, ומרכיב אותם מחדש כמבוכים נרטיביים מבריקים. סרטיו הם חידות היגיון עטופות בספקטקל (מחזה בתאטרון), הדורשות מהקהל להיות שותף פעיל ולא צרכן פסיבי. שניהם, בגישות שונות, שינו את הציפיות שלנו מסרט גדול: הוא יכול להיות גם חכם, גם מאתגר וגם חוויה שתמשיך להדהד בראש הרבה אחרי שהאורות נדלקים.

הכוכב ככלי עבודה: בין שליטה לשותפות

הדינמיקה בין במאי לשחקן היא לב ליבה של עשיית הסרטים, וארבעת הבריטים שלנו מייצגים את כל הקשת. בקצה האחד ניצב היצ'קוק, רב-אמן שראה בשחקניו כלי שחמט מרהיבים על לוח מחושב היטב. הוא ידע בדיוק מה הוא רוצה מכל מבט ותנועה, ולעתים דרש זאת באופן כפייתי. בקצה השני ניצב צ'פלין, שהיה הצגת יחיד מבריקה - הוא היה הכלי והאמן גם יחד, מה שהעניק לו חופש מוחלט. באמצע, מייצגים סקוט ונולאן את המודל המודרני: מנהלי להקה. הם ידועים בטיפוח מערכות יחסים ארוכות טווח עם שחקנים מובילים (קרואו אצל סקוט; קיין ומרפי אצל נולאן), ובונים איתם אמון המאפשר לחקור יחד טריטוריות אמנותיות חדשות. המעבר מדמות הבמאי-הדיקטטור לדמות הבמאי-השותף מספר לא רק על אישיותם, אלא על האבולוציה של תעשיית הקולנוע כולה.


המצלמה כמראה: הקולנוע שמאחורי החדשות

סרט גדול הוא תמיד יותר מסתם סיפור; הוא תגובה לעולם שיצר אותו. צ'פלין צעק את הביקורת שלו דרך מגפון, כשהוא תוקף ישירות את חוסר הצדק של הקפיטליזם ואת איוולת הפאשיזם, ושילם על כך מחיר אישי כבד. היצ'קוק, לעומתו, לחש את חרדותיו במסדרונות חשוכים; סרטיו הם ביטוי מבריק לפרנויה של המלחמה הקרה, לחשש מהתפוררות התא המשפחתי ולתחושת הניכור של האדם בעיר הגדולה. סקוט ונולאן ממשיכים את המסורת, ומכוונים את המראה אל המאה ה-21. סרטיו של סקוט בוחנים שאלות של התערבות צבאית ופוסט-קולוניאליזם, בעוד נולאן מתמודד חזיתית עם הדילמות המוסריות של עידן הטרור ("האביר האפל") והאחריות ההיסטורית של המדע ("אופנהיימר"). בין אם בזעקה או בלחישה, ארבעתם השתמשו במצלמה כדי לשאול את השאלות הקשות ביותר על זמנם.

המהפכה השקטה: מדוע המורשת הבריטית עדיין מנצחת

בסופו של דבר, סיפורם של ארבעת הבמאים הללו הוא סיפור על חדשנות בלתי פוסקת. צ'פלין הפך את הבדיחה לאמנות, היצ'קוק הפך את הפחד למדע, סקוט הפך את התפאורה לעולם, ונולאן הפך את קו העלילה למבוך. הם הגיעו להוליווד כשגרירים של כישרון בריטי, אך הפכו לאזרחי עולם של הקולנוע. הם הוכיחו פעם אחר פעם שהמדיום הזה הוא אינסופי באפשרויותיו, ושהסיפורים הגדולים ביותר הם אלה שמעזים לשבור את הכללים. ארבעה במאים. ארבע גישות. מורשת אחת: להראות לנו שהגבולות היחידים בקולנוע הם גבולות הדמיון. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: לי
פתרון 3 אותיות: רוג
פתרון 4 אותיות: בויל, ג'רמן, סקוט, פרקר, ראסל, ריצ'י
פתרון 5 אותיות: 
בנטלי, בראנה, דלדרי, נולאן, פארקר, צ'פלין, קלארק
פתרון 6 אותיות: היצ'קוק, מינגלה
פתרון 7 אותיות: אטנבורו, ג'רווייס, המילטון
פתרון 8 אותיות ומעלה: קונסידיין, ריצ'רדסון
פתרון של שתי מילים ומעלה:
 
אוליבר פרקר, אלן פארקר, אלפרד היצ'קוק, אנתוני מינגלה, גאי המילטון (היה במאי בריטי), גאי ריצ'י, דני בויל, דרק ג'רמן, טוני סקוט, טוני ריצ'רדסון, כריסטופר נולאן, מייק לי, ניקולס רוג, נואל קלארק, סטיבן דלדרי, פאדי קונסידיין, פיטר גרינוויי, צ'ארלי צ'פלין, קן ראסל, קנת בראנה, רידלי סקוט, ריצ'רד אטנבורו (היה במאי קולנוע בריטי), ריקי ג'רווייס, תומאס בנטלי
ביטויים דומים: במאי קולנוע בריטי תשחץ, במאי קולנוע בריטי 4 אותיות, במאי קולנוע בריטי שם משפחה, במאי בריטי מילון, במאי בריטי פירוש
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו