רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מכלי השחמט | כלי בשחמט תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מכלי השחמט . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מכלי השחמט" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כלי במשחק השחמט בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מסע אל לוח המשבצות: היסטוריה והתפתחות השחמט

שחמט, משחק עתיק יומין שמקורותיו לוטים בערפל, התפתח לאורך מאות שנים והפך לתופעה בינלאומית. ההערכות מצביעות על כך שמקורו של המשחק הוא בהודו, במשחק הלוח צ'טורנגה, שהתפשט למזרח ולמערב וזכה לוריאציות שונות, ביניהן שיאנג-צ'י בסין ושוגי ביפן. עם הגעתו לאירופה, המשחק עבר שינויים משמעותיים במאה ה-15, שהפכו אותו למשחק שאנו מכירים כיום. במאה ה-19 החלו להתקיים תחרויות שחמט בינלאומיות, ובשנת 1924 נוסד פיד"ה, איגוד השחמט העולמי, אשר מסדיר את כללי המשחק ומארגן תחרויות ברחבי העולם. כיום, שחמט הוא לא רק משחק אסטרטגי מרתק, אלא גם ענף ספורט מוכר על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, הדורש יכולות קוגניטיביות ופיזיות כאחד.

המלך: הלב הפועם של הלוח

במשחק השחמט, המלך הוא הכלי החשוב ביותר, שכן מטרת המשחק היא להנחית מט על מלך היריב – מצב בו המלך מאוים ואין באפשרותו להיחלץ מהאיום. למרות חשיבותו, המלך הוא כלי בעל יכולת תנועה מוגבלת: הוא יכול לנוע רק משבצת אחת לכל כיוון. לכן, הגנה על המלך היא קריטית לאורך כל שלבי המשחק. בתחילת המשחק, נהוג להגן על המלך באמצעות הצרחה (מהלך בשחמט), בו המלך והצריח מחליפים מקומות, ומביאים את המלך למקום מבטחים. בשלבים מאוחרים יותר של המשחק, כאשר כלים רבים יורדים מהלוח, המלך מקבל תפקיד פעיל יותר במשחק, ומסייע בהתקפה ובהגנה.

המלכה: עוצמה וגמישות על 64 משבצות

המלכה היא הכלי החזק ביותר בשחמט, בזכות יכולתה לנוע לכל כיוון – אופקי, אנכי או אלכסוני – למספר בלתי מוגבל של משבצות. גמישות זו מאפשרת לה לשלוט על שטחים נרחבים בלוח ולהוות איום מתמיד על כלי היריב. למרות כוחה הרב, המלכה פגיעה יחסית, ולכן חשוב להגן עליה ולנצל את כוחה בתבונה. טקטיקות נפוצות עם המלכה כוללות "מזלגות" – איום על שני כלים או יותר בו זמנית, וניצול חולשות בהגנת היריב. חשוב לזכור כי למרות חשיבותה, ישנם מצבים נדירים בהם הקרבת המלכה עשויה להיות המהלך הנכון, אם היא מובילה ליתרון משמעותי או למט על היריב.

הצריח: מגדל השמירה האסטרטגי

הצריח הוא הכלי השני בחוזקו בשחמט, אחרי המלכה. הוא יכול לנוע אנכית או אופקית למספר בלתי מוגבל של משבצות, מה שהופך אותו לכלי רב עוצמה בשורות ובטורים פתוחים. הצריחים ממלאים תפקיד מרכזי גם בהגנה על המלך – הצרחה היא מהלך משותף של המלך והצריח, שמטרתו להביא את המלך למקום בטוח יותר ולהפעיל את הצריח. טקטיקות נפוצות עם הצריח כוללות "הכפלת צריחים" – הצבת שני צריחים על אותו טור או שורה, וניצול הצריח ליצירת איומים על השורה השביעית או השנייה של היריב. בסיום המשחק, כאשר נותרים מעט כלים על הלוח, הצריח הופך לכלי בעל ערך רב, ויכולת התנועה שלו מאפשרת לו להגיע במהירות לכל נקודה בלוח ולהנחית מט על היריב.

יחסי הגומלין בין המלך, המלכה והצריח: שילוב כוחות לניצחון

המלך, המלכה והצריח הם שלושה מהכלים החשובים ביותר בשחמט, ולכל אחד מהם תפקיד ייחודי במשחק. המלך הוא המטרה האולטימטיבית, המלכה היא הכלי ההתקפי החזק ביותר, והצריח הוא כלי רב עוצמה שיכול לשמש גם להתקפה וגם להגנה. שיתוף הפעולה בין כלים אלה הוא קריטי להשגת ניצחון במשחק. המלכה והצריחים יכולים להגן על המלך, ליצור איומים על כלי היריב, ולפתוח נתיבים להתקפה. המלך, מצידו, יכול לתמוך בכלים האחרים ולסייע בהשגת מטרות אסטרטגיות. הבנת יחסי הגומלין בין כלים אלה והיכולת לנצל את כוחם בצורה מיטבית הם המפתח להצלחה בשחמט.

שחמט: יותר ממשחק – תרבות, טכנולוגיה וחינוך

השחמט חורג מגבולות הלוח ומשפיע על תחומים רבים בחיינו. בתרבות, שחמט מוזכר בספרות, בקולנוע ובאמנות, ומשמש כסמל לאינטלקט, לאסטרטגיה ולמאבק בין כוחות מנוגדים. בתחום הטכנולוגיה, שחמט מילא תפקיד מרכזי בפיתוח הבינה המלאכותית, ותוכנות שחמט מתקדמות מסוגלות להתחרות ואף לנצח את טובי השחמטאים בעולם. בנוסף, שחמט הוא כלי חינוכי רב ערך, המסייע בפיתוח יכולות קוגניטיביות כגון חשיבה אסטרטגית, פתרון בעיות, ריכוז וזיכרון. לימוד שחמט בגיל צעיר יכול לסייע לילדים לפתח מיומנויות אלה ולהצליח בתחומים שונים בחייהם.

מגנוס קרלסן: מאלופי העולם בשחמט

מגנוס קרלסן, יליד 1990 מנורווגיה (מדינה באירופה), נחשב לאחד מהשחמטאים המובילים בעולם. מגיל צעיר, הפגין קרלסן יכולות יוצאות דופן במשחק השחמט, כאשר בגיל 13 בלבד הוא הפך לרב אמן, אחת הדרגות הגבוהות ביותר בשחמט. קרלסן ידוע בסגנון המשחק הייחודי שלו, המאופיין במיומנות טקטית גבוהה, גמישות ומוכנות להתמודד עם מצבים בלתי צפויים. הוא זכה בתואר אלוף העולם לראשונה בשנת 2013, ומאז הצליח להגן על תארו במספר פעמים, מה שהפך אותו לאחת הדמויות המרכזיות בעולם השחמט של המאה ה-21.

קרלסן מפורסם גם בשימושו בטכנולוגיה ובמדע כדי לשפר את משחקו. הוא עובד עם צוות של מומחים ואנליסטים שמנתחים את משחקיו ושולחים לו מידע בזמן אמת. בנוסף, קרלסן מרבה להשתמש בתוכנות שחמט מתקדמות ובניתוחי בינה מלאכותית כדי להבין ולהתכונן למהלכים אפשריים של יריביו. זו גישה מודרנית וחדשנית שהפכה אותו לאחד מהשחמטאים המתקדמים ביותר בעולם.

עתיד השחמט: המשחק ממשיך להתפתח

שחמט הוא משחק דינמי ומתפתח, והעתיד צופן בחובו אפשרויות רבות. עם התפתחות הטכנולוגיה, אנו עשויים לראות תוכנות שחמט חזקות עוד יותר, שיאתגרו את גבולות היכולת האנושית. כמו כן, שחמט עשוי להמשיך ולהתפתח כענף ספורט תחרותי, עם תחרויות חדשות ופורמטים חדשניים. עם זאת, דבר אחד בטוח – המלך, המלכה והצריח ימשיכו להיות כלים מרכזיים במשחק, והבנת הכוחות והיחסים ביניהם תישאר המפתח להצלחה בשחמט. אנו מזמינים אתכם להצטרף לעולם המרתק של השחמט ולגלות את נפלאותיו. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: רץ 
תשובה 3 אותיות: מלך, פרש 
תשובה 4 אותיות: חייל, מלכה, פיון (רגלי בשחמט), צריח (כלי בשחמט), רגלי (פיון בשחמט)
תשובה 5 אותיות:
תשובה 6 אותיות:
תשובה 7 אותיות:
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו