רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אל הינדי | אל הינדואי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אל הינדי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אל הינדואי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אל הינדואי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המיתולוגיה ההינדואית: מסע אל עולם של אלים, אפוסים וסיפורי בריאה

המיתולוגיה ההינדואית היא יקום עשיר ומגוון של סיפורים, אלים ואלות, אפוסים מרתקים וסיפורי בריאה קדומים. היא שזורה בתוך כתבי הקודש ההינדואיים, הוודות, האפוסים והפוראנות, ומציעה תובנות עמוקות על טבע היקום, התנהגות אנושית ומהות האלוהות. נצא למסע אל נבכי המיתולוגיה ההינדואית, נחקור את מקורותיה, את דמויותיה המרכזיות ואת עושר סיפוריה. המיתולוגיה ההינדואית, בניגוד למיתולוגיות אחרות, אינה מציגה נרטיב ליניארי אחד, אלא אוסף של סיפורים ומסורות שהתפתחו במשך אלפי שנים, משקפים את ההיסטוריה והתרבות העשירה של תת היבשת ההודית.

אפוסים הינדואיים: ה"רמאיאנה" וה"מהאבהארטה" – יצירות מופת ספרותיות ורוחניות

בלב המיתולוגיה ההינדואית עומדים שני אפוסים מונומנטליים: ה"רמאיאנה" וה"מהאבהארטה". ה"רמאיאנה" מספר את סיפורו של ראמה, נסיך איודהה ואווטאר של האל וישנו, אשר יוצא לגלות ביער יחד עם אשתו סיטה ואחיו לקשמנה. כאשר סיטה נחטפת על ידי השד רבאנה, מלך לנקה, ראמה יוצא למסע להצלתה, בסיוע צבא קופים בהנהגת האל הנומן. ה"מהאבהארטה", האפוס הארוך בעולם, מתאר את מאבקם של הפנדאבות והקוראבות, שני ענפים יריבים של אותה משפחה, על השלטון בממלכת הסטינאפורה. האפוס כולל את ה"בהגווד גיטה", טקסט פילוסופי חשוב בו האל קרישנה מעניק לארז'ונה, אחד מהפנדבות, תובנות עמוקות על החיים, המוות והחובה. שני האפוסים הללו אינם רק יצירות ספרותיות, אלא גם כתבי קודש המשמשים מקור השראה והדרכה רוחנית עבור מיליוני הינדואים ברחבי העולם.

קוסמוגוניה הינדואית: סיפורי בריאה מגוונים ומרתקים

המיתולוגיה ההינדואית מציעה מגוון סיפורי בריאה מרתקים, המשקפים את המורכבות והעומק של התרבות ההודית. אחד הסיפורים המרכזיים מתאר את ברהמה, בורא היקום, היוצא מפרח לוטוס הצומח מטבורו של וישנו, האל המשמר. סיפור אחר מספר על האל שיווה, המשמיד, המופיע לצד ברהמה ווישנו כטרימורטי, השילוש הקדוש של ההינדואיזם. סיפורי הבריאה ההינדואיים אינם מציגים רק את תהליך היווצרות היקום, אלא גם את המחזוריות של הבריאה, ההרס וההתחדשות, המשתקפת במחזורי הזמן הקוסמיים המכונים יוגות.

מלחמות אלים וגיבורים: סיפורים על מאבקים קוסמיים

המלחמות תופסות מקום מרכזי במיתולוגיה ההינדואית, הן כביטוי למאבק הנצחי בין טוב לרע והן ככלי להעברת מסרים פילוסופיים ומוסריים. המלחמה בין האלים לאסורות, השדים, היא מוטיב חוזר, המתואר באפוסים ובפוראנות. דוגמה מרכזית לכך היא המלחמה המתוארת ב"רמאיאנה" בין ראמה לצבא השדים של רבאנה. המלחמות במיתולוגיה ההינדואית אינן רק עימותים פיזיים, אלא גם מאבקים פנימיים של הגיבורים, המייצגים את ההתמודדות האנושית עם אתגרים מוסריים ורוחניים.

וישנו: האל המשמר והאווטארים שלו – התגלמויות האל למען הצלת העולם

וישנו, אחד משלושת האלים הראשיים בהינדואיזם, הוא אל החמלה, ההגנה והשמירה על הסדר הקוסמי. הוא מתגלם בעולם כאווטארים שונים, ביניהם ראמה וקרישנה, כדי להילחם ברשע ולהשיב את האיזון לעולם. האווטארים של וישנו מייצגים את התערבותו האקטיבית של האל בעולם האנושי, ואת נכונותו להגן על הטוב ולהילחם ברע. האמונה באווטארים של וישנו היא מרכזית בוישנויזם, אחד הזרמים המרכזיים בהינדואיזם, ומעניקה למאמינים תקווה והשראה להתמודדות עם אתגרי החיים.

גנש: אל החוכמה ומסיר המכשולים – דמות אהובה ומקודשת

גנש, אל בעל ראש פיל, הוא אחד האלים הפופולריים והאהובים ביותר בהינדואיזם. הוא אל החוכמה, ההצלחה, ומסיר המכשולים, ומתפללים אליו לפני כל התחלה חדשה. דמותו הייחודית, המשלבת אלמנטים אנושיים ובעלי חיים, מסמלת את האחדות בין האדם לטבע. גנש הוא גם פטרון האמנויות והמדעים, ומקושר לידע, אינטלקט ויצירתיות. סיפור לידתו המיוחד, הכרוך בשיווה ופרוואטי, הוא אחד המיתוסים המרתקים במיתולוגיה ההינדואית, ומציג את גנש כדמות מורכבת וחזקה.

הנומן: אל הקוף הנאמן והחזק – סמל לנאמנות, אומץ וחברות

הנומן, אל הקוף, הוא דמות מרכזית ב"רמאיאנה", המגלמת את הערכים של נאמנות, אומץ וחברות. הוא ידוע בכוחו העצום, ביכולתו לעוף ובמסירותו הבלתי מעורערת לראמה. הנומן מסייע לראמה במסעו להצלת סיטה, ומפגין תושייה, אומץ לב וחוכמה. דמותו היא מקור השראה עבור מיליוני הינדואים, והוא נחשב לסמל של גבורה, מסירות והתגברות על מכשולים.

מורשת המיתולוגיה ההינדואית: השפעה מתמשכת על התרבות והרוחניות

המיתולוגיה ההינדואית היא אוצר של סיפורים על אלים וגיבורים, על מלחמות ובריאה, על טוב ורע. היא מציעה תובנות עמוקות על טבע האדם, היקום והאלוהות, וממשיכה להוות מקור השראה והדרכה עבור מיליוני הינדואים ברחבי העולם. המיתולוגיה ההינדואית משתקפת באמנות, בספרות, במוזיקה ובפולקלור ההודי, ומעצבת את הזהות התרבותית והרוחנית של הודו. היא מזמינה את הקוראים לחקור את עומק הרוח האנושית, להרהר במשמעות החיים ולהתחבר למסורת עשירה ומגוונת. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: גנש
תשובה 4 אותיות: אגני, ואיו, יאמה, סומה, קאלי (אלה הינדית), ראמה
תשובה 5 אותיות: ברהמה, הנומן, וישנו (אל הינדואי / אל הינדי מרכזי), לקשמי, מיתרה, סוריא, קוברה, שאקטי, שיווה
תשובה 6 אותיות: אינדרה, גאיטרי, הנומאן, וארונה, קרישנה (אל הינדי) 
תשובה 7 אותיות: פרוואטי
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): דנוונטרי, סראסווטי
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

3 תגובות:

  1. מיתרה
    מיתרה (בפרסית: مهر، میترا או میثره) הוא אל חשוב במיתולוגיה הפרסית ובהינדית. האל מופיע בוודות כאחד האדיאטים - אל השמש ואל החברות, הנאמנות וההסכמים. בתרבות הפרסית, הפך מיתרה אל חשוב באמונה הזורואסטרית. ניתן לזהותו עם אל פרוטו-אינדו איראני, שגם שמו היה, כנראה, מיתרה.

    בשתי התרבויות, הוא מיוחד בקשריו הקרובים עם האל ששולט על ה"אסורות" (ובאיראנית, "אהורות"), ומגן על ה"רטה" (באיראנית: "אשה"): ורונה בהודו ואהורה מאזדה באיראן.

    השבמחק

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו