רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אל הינדואי | אל הינדואי תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אל הינדואי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אל הינדואי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אל הינדואי בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא למיתולוגיה ההינדואית

המיתולוגיה ההינדואית היא מערכת עשירה ומרתקת של סיפורים, אגדות, דמויות אלים ותפיסות קוסמולוגיות המהווה חלק מרכזי בהינדואיזם ובתרבות ההודית כולה. מקורותיה העיקריים הם הוודות - טקסטים קדומים בשפה הסנסקריט המשמשים כבסיס להינדואיזם, האפוסים הגדולים רמאיינה ומהאבהראטה, וספרי הפוראנה. אלו הם ספרי קודש מכוננים המתארים ומפרשים את מיתוסי הבריאה, סיפורי האלים, תפיסות פילוסופיות ומוסריות המעוגנות בהשקפת עולמה של הדת.

אפוסים קוסמוגוניים וסיפורי גיבורים

שני האפוסים המרכזיים בהינדואיזם הם רמאיינה ומהאבהראטה. הרמאיינה מספר את סיפורו של ראמה, התגלמות של האל וישנו, ונחשב לאחד הטקסטים הקדושים ביותר בהינדואיזם. המהאבהראטה מתאר את סיפורם של השבטים הפאנדאווים ולמעשה חשוב מבחינות רבות אף יותר מהרמאיינה, הוא כולל את הבהגוואד גיטה המנחה לחיים על פי דרכו של קרישנה. שני האפוסים כוללים תיאורים קוסמוגוניים עשירים על בריאת העולם והיקום, בהם נידונים מספר יוגות (תקופות) ובריאת העולם על ידי ברהמה מתוך וישנו, מקור הבריאה.

מלחמות ואומות האפוסים

המלחמות המיתולוגיות תופסות מקום של כבוד באפוסים ההינדואים, בהן הקרב הגדול מהמהאבהראטה בין השבטים הפאנדאווים לקאורווים. המלחמות הללו מתארות גם את כלי הנשק האלוהיים והקסומים ששימשו את הגיבורים השונים כמו חניתות, גרזנים, קשתות וכלים מיוחדים כמו סודרשאנה צ'אקרה של וישנו. האפוסים מפרטים גם את האומות השונות שאיכלסו את עולמן כמו הסאפטה רישיס (שבעת המלומדים), הפיטארות (בני האנוש הראשונים), הדוואים (בני האלים), ורקשאסות (שדים).  

האלים והטרימורטי - "שלוש צורות"

התאולוגיה ההינדואית עשירה בדמויות אלים רבים ומגוונים המהווים התגלמויות שונות של הרוח העליונה. הטרימורטי או השילוש הקדוש הוא שלישיית האלים החשובים ביותר - ברהמה (הבורא), וישנו (השומר) ושיווה (המשמיד). שלושתם משמשים תפקידים ייחודיים אך במהותם הם צורות של אותה רוח עליונה. לצידם קיימות דמויות נשיות חשובות כמו פרווטי, לקשמי וסרסוואטי המהוות את נשותיהם וצדדים נשיים של אותה רוח. 

וישנו והתגלמויותיו

וישנו הוא אחת הדמויות המרכזיות והחשובות ביותר בפנתאון ההינדואי, הוא מגולם בצבע כחול כהה ומזוהה עם תפקידו כשומר הבריאה. הוא מתגלם בצורות שונות כאווטרים לצורך שמירה וקיום הסדר בעולם, וההתגלמות החשובה ביותר שלו היא קרישנה שמופיע כגיבור באפוס המהאבהראטה. האמונה הבסיסית היא כי כאשר החיים והסדר מאוימים בעולם, וישנו יתגלם כדי להציל אותם. וישנו מגולם גם כנחש עצום המגולל את עצמו והיקום מבקע ממנו, וכגרבודקשאי וישנו השוכב על ים השפיר בעודו מצמיח את ברהמה היוצר מטבורו.  

גנש - המיוחד בין האלים

גנש הוא אל ההצלחה והמכשולים והדמות האהובה ביותר על ההמונים ההינדואים. דמותו הייחודית של איש בעל ראש פיל מקורה במיתוסים שונים שעוסקים בראשו המקורי שנעקר על ידי שיווה, ויצירת ראש הפיל על ידי אלים אחרים כחלופי עבורו. גנש הוא בנם של שיווה ופרווטי ומוצג יושב על עכבר קטן המסמל את צניעותו. הוא נחשב לאל המגן מפני מכשולים, ומסמל הצלחה ואושר ועל כן הינדואים נוהגים להתפלל אליו ולחגוג אותו בפולחנים מרכזיים לפני כל התחלה חדשה וקבלת ברכה. 

דורגה - שומרת הקוסמוס

דורגה היא אלה מרכזית ביותר במיתולוגיה ההינדואית המגולמת כאישה שעור גופה מחובר לכלי נשק רבים. היא נחשבת למנצחת היצורים הרעים והמזיקים ולכן שומרת על הסדר והאיזון בקוסמוס. לפי האגדה, דורגה נבראה מכוחותיהם המאוחדים של כל האלים כדי להילחם בשד הבאפלו העצום מהישאסורה שאיים להרוס את היקום. בקרב עז, דורגה הצליחה לנצח את השד וכרתה את ראשו תוך שמירה על הבריאה.

מאז היא נחשבת לאלת הניצחון והדרך על הרשע והכוחות ההרסניים, ומסמלת את הצדק, האור והתבונה. פולחנה החשוב ביותר הוא חג הנאוורטרי המצוין במשך 9 לילות עם טקסים וריקודים לכבודה כדי לחגוג את ניצחונה על השד. בטקסים מוקרבים גם בעלי חיים לדורגה המלווים בקריאה של סיפור המיתוס שלה. מעמדה הוא גם קוסמולוגי והיא נחשבת לשומרת הקוסמוס כולו ולמגינה על הבריאה בפני כוחות ההרס והחורבן - תפקיד המקביל לזה של מלך המגן על ממלכתו.

לסיכום

המיתולוגיה ההינדואית היא מקור עשיר ומרתק של סיפורים מיתיים, דמויות אלים, תפיסות פילוסופיות ואמונות קוסמולוגיות. היא טווית היטב בטקסטים הקדושים כמו הוודות, האפוסים וספרי הפוראנה ומשמשת מקור השראה ועוגן תרבותי לעם ההודי ולהינדואים עד היום. דמויות כמו וישנו, ראמה, קרישנה, גנש ודורגה הן מרכזיות ומשמעותיות, והסיפורים המיתולוגיים סביבן מעניקים תובנות על תפיסות עולם, ערכים מוסריים ודרכי חיים במסגרת ההינדואיזם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: גנש
פתרון 4 אותיות: אגני, ואיו, יאמה, סומה, קאלי, ראמה
פתרון 5 אותיות: 
ברהמה, הנומן, וישנו, לקשמי (אלה הינדית), מיתרה, סוריא, קוברה, שאקטי, שיווה (אל הינדי)
פתרון 6 אותיות: אינדרה, גאיטרי, הנומאן, וארונה, קרישנה
פתרון 7 אותיות: פרוואטי
פתרון (מיוחד מ-8 אותיות): דנוונטרי, סראסווטי

פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: אל הינדואי מילון, אל הינדואי תשבץ, אל הינדואי תשחץ, אל הינדואי פירוש, אל הינדואי 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו