רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סיפור, אפוס | סיפור, אפוס תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סיפור, אפוס. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סיפור, אפוס" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סיפור, אפוס בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא: שירה אפית – היסטוריה, הגדרה ומאפיינים

השירה האפית, הידועה גם כאפוס, הינה סוגה ספרותית עתיקת יומין, אשר שורשיה נעוצים במסורות שבעל פה של תרבויות קדומות. אפוסים אלו שימשו ככלי להעברת סיפורים, מיתוסים וערכים מדור לדור, ועם התפתחות הכתב, תועדו והפכו לנכסי צאן ברזל של הספרות העולמית. השירה האפית מתאפיינת בעלילה רחבת היקף, המתמקדת במעשיהם של גיבורים אגדיים או היסטוריים. גיבורים אלו, שלעיתים קרובות ניחנים בתכונות על-אנושיות, מתמודדים עם אתגרים יוצאי דופן, מבצעים מעשי גבורה ומסעות מופלאים, ומגלמים את הערכים והאידיאלים של החברה בה הם פועלים. השפה האפית היא לרוב נשגבת וציורית, ומשלבת אלמנטים של פנטזיה ומציאות. מטרתה של השירה האפית היא לא רק לספר סיפור, אלא גם להעביר מסרים ערכיים ותרבותיים, לחזק את הזהות הקולקטיבית ולהנחיל מורשת לדורות הבאים.

עלילות גילגמש – האפוס הקדום ביותר

אחד האפוסים המרתקים והקדומים ביותר הוא "עלילות גילגמש", יצירה מסופוטמית המתוארכת לאלף השני לפני הספירה. אפוס זה, שנכתב בכתב יתדות על לוחות חרס, מתאר את קורותיו של גילגמש, מלך העיר אורוק, וחברו הטוב אנכידו. עלילות גילגמש משלבות בין אלמנטים מיתולוגיים למסרים אנושיים אוניברסליים. גילגמש, גיבור בעל עוצמה וכוח יוצאי דופן, יוצא למסע חיפוש אחר משמעות החיים והמוות לאחר מותו של אנכידו. הוא מתמודד עם אתגרים פיזיים ומנטליים, פוגש דמויות מיתולוגיות ומגיע לתובנות עמוקות על טבע האדם והחיים. עלילות גילגמש מהוות מקור מידע יקר ערך על התרבות, הדת והחברה במסופוטמיה הקדומה, ומציעות לקורא המודרני הצצה מרתקת אל עולם רחוק ומרתק.

השירה האפית הקלאסית – הומרוס והשפעתו

השירה האפית הקלאסית, ובראשה יצירותיו של הומרוס, "האיליאדה" ו"האודיסיאה", מהוות את פסגת היצירה האפית המערבית. "האיליאדה" מתארת את מלחמת טרויה, את גבורתם של אכילס והקטור, ואת ההשלכות הטרגיות של המלחמה על שני הצדדים. "האודיסיאה" מספרת את סיפור מסעו הארוך והמפרך של אודיסאוס חזרה לביתו לאחר המלחמה, את המכשולים והפיתויים בהם הוא נתקל בדרך, ואת כמיהתו העזה לשוב אל משפחתו ואל ממלכתו. שתי היצירות הללו, שנכתבו ביוון העתיקה, השפיעו רבות על התפתחות הספרות, האמנות והתרבות במערב. הן עיצבו את תפיסת הגבורה, המוסר והגורל האנושי, והעניקו השראה ליוצרים רבים לאורך הדורות.

שירה אפית בימי הביניים והרנסאנס – מסורת ומיתוס

בימי הביניים ובתקופת הרנסאנס, המשיכה השירה האפית לשגשג ולפתח מסורות ייחודיות. אפוסים כמו "ביאוולף" האנגלי, "שירת רולאן" הצרפתי ו"שירת הניבלונגים" הגרמני, שיקפו את הערכים והאידיאלים של התקופה, כמו גבורה, נאמנות, דת ואהבת המולדת. באפוסים אלו, הגיבורים מתמודדים עם אויבים אכזריים, יצורים מיתולוגיים ואתגרים מוסריים, ומגלמים את התכונות הנעלות ביותר של החברה בה הם חיים. בתקופת הרנסאנס, חזרה השירה האפית אל המקורות הקלאסיים, ויצירות כמו "ירושלים המשוחררת" של טאסו ו"מלכת הפיות" של ספנסר, שילבו בין המיתולוגיה הנוצרית למסורת הקלאסית, ויצרו עולם עשיר ומורכב של דמויות, עלילות ורעיונות.

השירה האפית המודרנית – המשכיות וחידושים

השירה האפית לא נעלמה עם תום הרנסאנס, אלא המשיכה להתפתח ולהתאים את עצמה לרוח הזמן. אמנם, יצירות אפיות קלאסיות חדשות אינן נפוצות כיום, אך אלמנטים אפיים ממשיכים להופיע ביצירות מודרניות רבות, כמו רומנים וסרטים אפיים. רומנים כמו "מלחמה ושלום" של טולסטוי ו"שר הטבעות" של טולקין, וסרטים כמו "הסנדק" ו"מלחמת הכוכבים", משלבים עלילות רחבות היקף, גיבורים בעלי תכונות יוצאות דופן ומסרים אוניברסליים על טבע האדם והחברה. יוצרים מודרניים רבים משתמשים באלמנטים אפיים כדי ליצור עולמות בדיוניים מרתקים, לחקור שאלות מוסריות ופילוסופיות, ולהעביר מסרים חברתיים ופוליטיים.

הנובלה – צורה קצרה, עולם ומלואו

הנובלה, סוגה ספרותית קצרה יחסית, מציעה לקוראים חוויה ספרותית מרוכזת ועוצמתית. בניגוד לרומן, המתאפיין בעלילה מורכבת ומסועפת, הנובלה מתמקדת בדרך כלל בעלילה אחת מרכזית, במקום אחד ובפרק זמן קצר יחסית. הנובלה מאפשרת לכותבים לחקור לעומק דמויות, נושאים ורעיונות, מבלי לאבד את הקורא במבוכי עלילה. היא התפתחה מתקופת הרנסאנס, עם יצירות כמו "דקאמרון" של בוקאצ'ו, והמשיכה להתפתח ולהתאים את עצמה לרוח הזמן. בספרות העברית, הנובלה זכתה לפופולריות רבה, עם יצירות בולטות כמו "והיה העקוב למישור" ו"תהלה" של ש"י עגנון, ונובלות של עמוס עוז, אהרן אפלפלד ואחרים.

סיכום – השירה האפית והנובלה – מקורות השראה בנות זמננו

השירה האפית והנובלה, על אף היותן סוגות ספרותיות שונות בתכלית, חולקות מאפיין משותף: היכולת לספר סיפור מרתק ורב עוצמה. השירה האפית, עם גיבוריה האגדיים, עלילותיה רחבות ההיקף ומסריה האוניברסליים, ממשיכה להוות מקור השראה ליוצרים בני זמננו. הנובלה, עם המיקוד שלה בעלילה אחת מרכזית וביכולתה לחדור לעומקן של דמויות ונושאים, מציעה לקוראים חוויה ספרותית אינטנסיבית ומרתקת. שתי הסוגות הללו, כל אחת בדרכה הייחודית, מעשירות את עולם הספרות ומעניקות לנו הצצה אל עולמות רחוקים, אל תרבויות עתיקות ואל נבכי נפש האדם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: אפוס (שיר הלל סיפורי / 
סוג של יצירה ספרותית)
פתרון 5 אותיות: נובלה 
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: סיפור, אפוס 5 אותיות, סיפור, אפוס פירוש, מה זה סיפור, אפוס?, סיפור, אפוס מילה נרדפת, סיפור, אפוס תשבץ, סיפור, אפוס תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו