רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ספר מאת יאנוש קורצ'אק | ספר מאת יאנוש קורצ'אק תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ספר מאת יאנוש קורצ'אק. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ספר מאת יאנוש קורצ'אק" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ספר מאת יאנוש קורצ'אק בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

יאנוש קורצ'אק – רופא, מחנך וסופר פורץ דרך

יאנוש קורצ'אק, הידוע גם בשמו המקורי הנריק גולדשמיט, היה דמות מופת חינוכית וסמל לגבורה מוסרית בתקופת השואה. קורצ'אק, יליד ורשה בשנת 1878, הותיר חותם בל יימחה על עולם החינוך וזכויות הילד. כרופא, מחנך וסופר, הוא הקדיש את חייו לשיפור רווחתם של ילדים, במיוחד אלו שגדלו בתנאים קשים. קורצ'אק היה חלוץ בתחום החינוך הדמוקרטי, והקים בית יתומים ייחודי בו הילדים היו שותפים פעילים בקבלת החלטות ובניהול חיי היומיום. לצד פועלו החינוכי, קורצ'אק היה סופר פורה שכתב ספרי ילדים ומבוגרים, ביניהם "המלך מתיא הראשון" ו"יותם הקסם", שהפכו לקלאסיקות ספרותיות. מורשתו של קורצ'אק ממשיכה להוות השראה למחנכים ואנשי רוח ברחבי העולם, והוא זכור כאדם שהקדיש את חייו למען הילדים, גם במחיר חייו שלו.

ילדותו של קורצ'אק והקריירה הרפואית

הנריק גולדשמיט, לימים יאנוש קורצ'אק, נולד למשפחה יהודית-פולנית בוורשה. ילדותו לא הייתה קלה, והוא התמודד עם קשיים כלכליים ומחלת הנפש של אביו. למרות האתגרים, הוא הצטיין בלימודיו והחל ללמוד רפואה באוניברסיטת ורשה. לאחר סיום לימודיו, התמחה ברפואת ילדים ועבד בבתי חולים ובשכונות המצוקה של העיר. במהלך עבודתו כרופא, נחשף קורצ'אק למצוקתם של ילדים רבים שחיו בעוני ובתנאים קשים. הוא הבין כי בנוסף לטיפול הרפואי, הילדים זקוקים גם לתמיכה חינוכית ורגשית. תובנה זו הובילה אותו לפתח את תפיסתו החינוכית הייחודית, שהתבססה על כבוד לילד, שותפות בקבלת החלטות ואמונה ביכולותיהם.

חלוץ החינוך הדמוקרטי: בית היתומים של קורצ'אק

בשנת 1912, ייסד קורצ'אק יחד עם שותפתו סטפניה וילצ'ינסקה את בית היתומים ברחוב קרוכמלאנה 92 בוורשה. בית היתומים הפך לניסוי פורץ דרך בחינוך דמוקרטי, ושם יישם קורצ'אק את עקרונותיו החינוכיים החדשניים. במקום מערכת חינוך היררכית ומבוססת פקודות, קורצ'אק יצר "רפובליקת ילדים" בה הילדים היו שותפים פעילים בקבלת החלטות ובניהול חיי היומיום. בבית היתומים התקיימו אסיפות, בחירות, בית דין של ילדים ואפילו עיתון משלהם. קורצ'אק האמין כי על ידי מתן אחריות לילדים והקשבה לקולם, ניתן לטפח בהם עצמאות, אחריות ומעורבות חברתית.

יאנוש קורצ'אק – הסופר והפובליציסט שדיבר בשם הילדים

במקביל לעבודתו כרופא ומחנך, קורצ'אק היה סופר פורה שכתב ספרי ילדים ומבוגרים. ספרי הילדים שלו, "המלך מתיא הראשון" ו"יותם הקסם", זכו להצלחה רבה והפכו לקלאסיקות ספרותיות. "המלך מתיא הראשון" מספר על ילד מלך צעיר המנסה לשנות את העולם ולהיטיב עם נתיניו, אך נתקל בקשיים ובמגבלות השלטון. "יותם הקסם" הוא סיפור על ילד בעל כוחות קסם המגלה את כוחה של האהבה והחברות. ספריו של קורצ'אק עסקו בנושאים חברתיים חשובים כמו זכויות הילד, אחריות חברתית וחיפוש אחר צדק. בנוסף, הוא כתב מאמרים פובליציסטיים בהם קידם את זכויות הילד והעלה לסדר היום הציבורי את חשיבות החינוך הדמוקרטי.

תקופת השואה והבחירה ההרואית

עם פרוץ מלחמת העולם השנייה והקמת גטו ורשה, הועבר בית היתומים לתוך הגטו. בתנאים הקשים של הגטו, קורצ'אק ווילצ'ינסקה המשיכו לדאוג לרווחתם של הילדים ולספק להם חינוך ותקווה. בשנת 1942, כאשר החלו הגירושים מווארשה למחנה ההשמדה טרבלינקה, הוצע לקורצ'אק להימלט ולהינצל, אך הוא סירב בתוקף לעזוב את הילדים. הוא בחר להישאר איתם וללוות אותם במסעם האחרון. ב-5 באוגוסט 1942, קורצ'אק ווילצ'ינסקה הובילו את 200 הילדים מבית היתומים אל מותם בטרבלינקה. הבחירה ההרואית שלהם הפכה לסמל של הקרבה ואהבה אין קץ לילדים.

מורשתו של קורצ'אק: השראה לדורות של מחנכים

יאנוש קורצ'אק הותיר אחריו מורשת חינוכית עשירה ורבת פנים. הוא נחשב לאחד מחלוצי החינוך המודרני והדמוקרטי, ותפיסתו החינוכית השפיעה על התפתחות זכויות הילד בעולם. ספריו ומאמריו ממשיכים להוות מקור השראה למחנכים ואנשי רוח ברחבי העולם. בית היתומים שניהל הפך לסמל לחינוך הומניסטי וליחס מכבד לילדים. מורשתו של קורצ'אק מהווה תזכורת לחשיבות ההקשבה לילדים, לטיפוח עצמאותם ולאמונה ביכולותיהם.

דמותו הייחודית של יאנוש קורצ'אק

יאנוש קורצ'אק היה דמות יוצאת דופן ורב-גונית. הוא היה רופא מסור לילדים, מחנך פורץ דרך וסופר מוכשר. מעל לכל, הוא היה אדם בעל ערכים נעלים של אהבה, הקרבה ואחריות. בחירתו להישאר עם הילדים וללוות אותם אל מותם בטרבלינקה הפכה אותו לגיבור וסמל למוסר אנושי. קורצ'אק הותיר אחריו מורשת מפוארת של חינוך הומניסטי, כבוד לילד ואמונה ביכולותיהם. סיפור חייו ומותו מעורר השראה ומחזק את האמונה בכוחה של הרוח האנושית להתגבר על הרוע. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
בובו
פתרון 5 אותיות:

פתרון 6 אותיות: התהילה 
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
בני האדם הם טובים, דז'ק הקטן, המלך מתיא באי השומם, המלך מתיא הראשון, הנער העקשני: חיי לואי פסטר, יותם הקסם (קיטוש הקוסם), ילד הטרקלין, ילדי הרחוב, כאשר אשוב ואהיה קטן, מושקים יושקים שרוליקים בקייטנה, עם הילד
ביטויים דומים: ספר מאת יאנוש קורצ'אק מילון, ספר מאת יאנוש קורצ'אק תשבץ, ספר מאת יאנוש קורצ'אק תשחץ, ספר מאת יאנוש קורצ'אק 8 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו