רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דמות בחסמבה | דמות ב"חסמבה" תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דמות בחסמבה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דמות בחסמבה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דמות ב"חסמבה" בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הקדמה - מיתוס הילדות הישראלי

חסמבה, ראשי תיבות של "חבורת סוד מוחלט בהחלט", היא סדרת ספרי הילדים המצליחה והמשפיעה ביותר בישראל. מאז הופעתה הראשונה ב-1949, הסדרה, פרי עטו של יגאל מוסינזון, כבשה את דמיונם של דורות של ילדים ישראלים. עם 44 ספרים שיצאו לאור לאורך עשרות שנים, שני דורות של חבורות חסמבה, ועיבודים רבים לתיאטרון, קולנוע וטלוויזיה, חסמבה הפכה לאבן יסוד בתרבות הישראלית, מותג של ממש שחרג מגבולות ספרות הילדים. סיפורי ההרפתקאות המרתקים, הדמויות הבלתי נשכחות והערכים שהם מייצגים הפכו את חסמבה לסמל של גבורה, חברות וציונות, והשפעתה ניכרת עד היום בתרבות הפופולרית ובשיח הציבורי.

יגאל מוסינזון - האיש מאחורי המערה

האיש שמאחורי תופעת חסמבה הוא יגאל מוסינזון, סופר, עיתונאי, מחזאי ומתרגם פורה. מוסינזון, יליד העלייה השלישית, גדל בקיבוץ נען והיה עד לראשית ימיה של המדינה. את ההשראה לחסמבה קיבל מבנו הבכור, עדו, שנהרג במלחמת יום הכיפורים, אשר ביקש מאביו לכתוב לו סיפורים על גיבורים ישראלים. סגנונו של מוסינזון התאפיין בשילוב של הרפתקאות, פטריוטיות, הומור ושילוב אלמנטים טכנולוגיים חדשניים לתקופתו. כתיבתו, לעיתים ביקורתית ולעיתים נאיבית, שיקפה את רוח התקופה והאתגרים שעמדו בפני החברה הישראלית הצעירה. תרומתו של מוסינזון לתרבות הישראלית חורגת בהרבה מסדרת חסמבה, והוא הותיר אחריו מורשת עשירה של יצירות ספרותיות, עיתונאיות ותיאטרוניות.

עלילות חסמבה - מהמנדט למלחמת המפרץ

עלילות חסמבה משתרעות על פני תקופה ארוכה, מהימים האחרונים של המנדט הבריטי ועד מלחמת המפרץ הראשונה. החבורה הראשונה, בראשות ירון זהבי, פעלה בשנות ה-50 ונאבקה בבריטים, בפושעים ובסוכנים זרים. החבורה השנייה, בראשות יואב צור, פעלה משנות ה-60 ועד שנות ה-90 והתמודדה עם איומים כמו טרור, סחר בסמים ואפילו פצצות אטום. לאורך השנים, העלילות הפכו למורכבות יותר, הטכנולוגיה השתכללה והאויבים הפכו למסוכנים יותר. עם זאת, הנושאים המרכזיים נותרו קבועים: ציונות, גבורה, חברות, מאבק ברשע ותפקיד המדע בקידום החברה. המוטיבים החוזרים של המערה החשמלית, אלימלך זורקין והמצאותיו המשונות, הפכו לסמלים מוכרים ואהובים של הסדרה.

דמויות חסמבה - אבות טיפוס של ילדות ישראלית

דמויות חסמבה הפכו לאייקונים תרבותיים, מעין אבות טיפוס של ילדות ישראלית. ירון זהבי, המנהיג האמיץ והנבון, תמר היפה, הסגנית החכמה והנחושה, אהוד השמן, בעל התיאבון הגדול והלב הרחב, עוזי הרזה, הממציא הגאוני, מנשה התימני, החכם והערמומי, ומשה ירחמיאל, ה"רזה" הממושקף והאינטלקטואל, כל אחד מהם מייצג תכונות וערכים שהדהדו בקרב הקוראים הצעירים. הדמויות של הדור השני, יואב, רחל, שרגא, ארנון, יוסי וברוך, המשיכו את המורשת של קודמיהם, אך גם הוסיפו נופך משלהם, בהתאם לרוח התקופה המשתנה. האם הדמויות הללו מייצגות סטריאוטיפים או שמא הן משקפות את המגוון האנושי? שאלה זו נותרה פתוחה לפרשנות, אך אין ספק שהדמויות הללו הותירו חותם בל יימחה על דורות של קוראים.

המערה החשמלית - מרחב לדמיון ופנטזיה

המערה החשמלית, מקום המפגש הסודי של החבורה, היא הרבה יותר מסתם מקום מסתור. היא מרחב לדמיון ופנטזיה, מקור כוח והתגלמות הקידמה הטכנולוגית. לאורך הספרים, המערה מתפתחת מצריף פשוט למעבדת היי-טק, מלאה בהמצאות מופלאות כמו רובוטים, קרני לייזר ומכונות בלתי נראות. המערה היא סמל לכוחם של הילדים, ליכולתם להתגבר על כל מכשול ולנצח את הרשע בעזרת תושייה ויצירתיות. היא גם משקפת את האמונה בכוחה של הטכנולוגיה לשפר את העולם, אמונה שהייתה נפוצה בישראל של שנות ה-50 וה-60. האם המערה היא רק פנטזיה ילדותית, או שמא יש בה גם ביקורת סמויה על החברה והמבוגרים? זו שאלה שנותרה פתוחה לפרשנות.

חסמבה והחברה הישראלית - השפעה, ביקורת, פרודיות

חסמבה לא הייתה רק סדרת ספרים, היא הייתה תופעה חברתית ותרבותית. הספרים שיקפו את רוח התקופה, את הערכים, הפחדים והתקוות של החברה הישראלית הצעירה. הם עודדו פטריוטיות, גבורה והקרבה עצמית, אך גם הציגו סטריאוטיפים שליליים כלפי ערבים וקבוצות מיעוט אחרות. לאורך השנים, חסמבה ספגה ביקורת על כך שהיא מקדמת אלימות, פשטנות יתר ופטריוטיות מוגזמת. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהשפעתה העצומה על דורות של ילדים, שהזדהו עם גיבורי הסדרה ושאפו לחקות את מעשיהם. הפרודיות הרבות על חסמבה, כמו "לא תשווה" של שפרה האפרתי, המערכונים של "הקומדי סטור" ו"ארץ נהדרת", מעידות על כך שחסמבה נותרה רלוונטית גם שנים רבות לאחר שיצאו הספרים האחרונים. הפרודיות הללו, לעיתים ביקורתיות ולעיתים אוהדות, הן עדות לכוחה של חסמבה לעורר דיון ולהצית את הדמיון.

סיכום - מורשת חסמבה לדורות הבאים

חסמבה היא הרבה יותר מסתם סדרת ספרי ילדים. היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית, מיתוס ילדות שנוגע בלבבותיהם של רבים. הסדרה הצליחה לשלב בין הרפתקאות מרתקות, דמויות בלתי נשכחות, ערכים חברתיים ופטריוטיים, וביקורת סמויה על החברה. חסמבה עוררה השראה, ביקורת ופרודיות, והותירה חותם בל יימחה על התרבות הישראלית. האם חסמבה רלוונטית גם היום? האם היא יכולה לדבר לילדים של המאה ה-21? התשובה לשאלות הללו מורכבת. מצד אחד, חלק מהערכים והסטריאוטיפים המוצגים בספרים אינם מתאימים עוד לרוח התקופה. מצד שני, המסרים של חברות, גבורה ומאבק ברשע נותרו רלוונטיים מתמיד. חסמבה היא קלאסיקה ישראלית, יצירה מורכבת ומעוררת מחשבה, שמזמינה את הקוראים, צעירים ומבוגרים כאחד, לחזור אליה שוב ושוב, לגלות בה רבדים חדשים ולהתמודד עם המורכבות והעומק שלה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: משה, תמר  
פתרון 4 אותיות: אהוד, אורי, ברוך, יוסי, מנשה, עוזי, שרגא
פתרון 5 אותיות: אליהו, ארנון, שחורי, שמעון
פתרון 6 אותיות: הנריקו, אלימלך, שולמית
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אהוד השמן, אליהו חרמון, אלימלך זורקין, דני הקטן, יואב צור, ירון זהבי, מנשה התימני, משה ירחמיאל, עוזי הרזה, רחל היפה, רפאל כדורי, תמר היפה
ביטויים דומים: דמות בחסמבה תשבץ, דמות בחסמבה תשחץ, דמות בחסמבה מילון, דמות בחסמבה 8 אותיות, שם של דמות ב"חסמבה" 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו