רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דמות ב"חסמבה" | דמות בחסמבה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דמות ב"חסמבה". בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דמות בחסמבה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דמות ב"חסמבה" בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

חסמב"ה: מסע ספרותי בין דפי ההרפתקאות הישראליות

חסמב"ה, ראשי תיבות של "חבורת סוד מוחלט בהחלט", היא סדרת ספרי הרפתקאות לילדים ונוער שנכתבה על ידי יגאל מוסינזון. הסדרה נולדה בשנת 1949, בתקופה סוערת של מעבר מהמנדט הבריטי להקמת מדינת ישראל. מוסינזון, שנענה לבקשת בנו עדו לכתוב ספר הרפתקאות ישראלי מקורי, יצר עולם ספרותי שליווה דורות של ילדים ישראלים. הרעיון המרכזי של הסדרה - חבורת ילדים הפועלת בחשאי למען המדינה - שיקף את רוח התקופה ואת הצורך בגיבורים צעירים שיכולים להזדהות עמם.

עלילה ורעיון מרכזי: בין פעולות חשאיות לערכים לאומיים

עלילות חסמב"ה מתמקדות בחבורת ילדים המבצעת משימות סודיות לטובת המדינה. הסיפורים משלבים אלמנטים של מתח, הרפתקאות וריגול, כאשר הילדים נלחמים באויבי ישראל, מסכלים מזימות של פושעים ומגנים על אוצרות לאומיים. לאורך הסדרה, החבורה מתמודדת עם אתגרים מגוונים - החל ממאבק בשלטון המנדט הבריטי, דרך התמודדות עם מרגלים ערביים, ועד להתמודדות עם ארגוני פשע בינלאומיים. העלילות משקפות את האידיאולוגיה הציונית של התקופה, מדגישות ערכים של רעות, אחווה ואהבת המולדת, ומציגות את הילדים כגיבורים המסוגלים להתגבר על כל מכשול. חשוב לציין כי העלילות השתנו והתפתחו לאורך השנים, כשהן משקפות את השינויים בחברה הישראלית ובמציאות הפוליטית-ביטחונית של המדינה.

דמויות מרכזיות: גיבורים צעירים ואויבים מרושעים

הדמויות בחסמב"ה מהוות מרכיב מרכזי בקסמה של הסדרה. בדור הראשון של החבורה, שפעל בין 1949 ל-1959, הדמויות המרכזיות כללו את ירון זהבי - המפקד, תמר היפה - סגנית המפקד, אהוד השמן, עוזי הרזה, מנשה התימני ומשה ירחמיאל. הדור השני, שפעל מ-1966 ועד 1994, כלל את יואב צור כמפקד, רחל היפה כסגנית, שרגא השמן, ארנון הרזה, יוסי הקטן התימני וברוך הג'ינג'י הממושקף. מעניין לציין כי שמות הילדים נבחרו בקפידה כדי לשקף את הרוח הציונית של התקופה, עם דגש על שמות עבריים מחודשים. לצד הגיבורים, הסדרה כללה גם דמויות של נבלים מרושעים, כאשר הבולט שבהם היה אלימלך זורקין, שהפך לסמל הרשע בסדרה. דמויות אלו, על מאפייניהן הייחודיים, יצרו עולם עשיר ומגוון שאפשר לקוראים הצעירים להזדהות עם הגיבורים ולחוות דרכם הרפתקאות מרתקות.

התפתחות הסדרה: ממאבק במנדט ועד טכנולוגיה מתקדמת

לאורך 45 שנות קיומה, עברה סדרת חסמב"ה שינויים משמעותיים שהתאימו אותה לרוח הזמן ולהתפתחויות הטכנולוגיות. בעוד שהספרים הראשונים התמקדו במאבק נגד שלטון המנדט הבריטי ובסיוע להעפלה, הספרים המאוחרים יותר עסקו באיומים מורכבים יותר על ביטחון המדינה. הטכנולוגיה שיחקה תפקיד הולך וגובר בעלילות, כאשר "המערה החשמלית" - מקום המפגש של החבורה - הפכה ממקום מסתור פשוט למעין מפקדה מתוחכמת. בספרים האחרונים, החסמבאים השתמשו בטכנולוגיות דמיוניות כמו רובוטים אינטליגנטיים ורובי לייזר. גם האויבים השתנו - מסוכני המנדט הבריטי, דרך מרגלים ערבים, ועד לארגוני פשע בינלאומיים. שינויים אלו שיקפו את ההתפתחות של החברה הישראלית ואת האתגרים המשתנים שעמדו בפניה, תוך שמירה על המהות הבסיסית של הסדרה - ילדים אמיצים הפועלים למען מדינתם.

פרסום והוצאה לאור: מסע בין דפוס לנוסטלגיה

היסטוריית הפרסום של חסמב"ה מהווה סיפור מרתק בפני עצמו. הסדרה החלה את דרכה בשבועון "משמר לילדים" בשנת 1949, וכבר בשנת 1950 יצאו שני הספרים הראשונים בהוצאת נ' טברסקי. לאורך שנות ה-50, יצא ספר חדש מדי שנה, כאשר האיורים המקוריים של שמואל כץ הפכו לסימן ההיכר של הסדרה. בשנת 1955 עבר מוסינזון להוצאת גדיש, ולאחר הפסקה בין 1959 ל-1966, המשיכה הסדרה בהוצאת רמדור-שלגי. לאורך השנים, איירו את הספרים אמנים שונים, אך 24 הספרים האחרונים אוירו על ידי גיורא רוטמן, שהטביע את חותמו על המראה הויזואלי של הסדרה. בסך הכל יצאו 44 ספרים בסדרה המקורית. בשנות האלפיים, זכתה הסדרה למהדורות מחודשות, כולל גרסה מעודכנת לשונית ו"פוליטיקלי קורקט" בהוצאת כנרת זמורה-ביתן בשנת 2001, ומהדורה מקורית בהוצאת ידיעות אחרונות בשנת 2010. ההיסטוריה העשירה של פרסום הסדרה משקפת את מקומה המשמעותי בתרבות הישראלית ואת יכולתה להתאים עצמה לשינויים בחברה ובתעשיית הספרים.

השפעה תרבותית וביקורת: בין הערצה לבחינה מחדש

השפעתה של חסמב"ה על התרבות הישראלית היא עמוקה ומורכבת. מצד אחד, הסדרה זכתה לפופולריות עצומה, עם מכירות של למעלה ממיליון עותקים, והפכה לחלק בלתי נפרד מחוויית הילדות של דורות של ישראלים. היא עודדה ערכים של פטריוטיזם, אומץ ורעות, והציגה מודל של ילדים אקטיביים ומעורבים בחיי המדינה. מצד שני, הסדרה זכתה לביקורת נוקבת על היבטים שונים. חוקרי ספרות ילדים כמו אוריאל אופק ביקרו את הסגנון הספרותי הפשטני והשימוש באלימות. ביקורת חריפה במיוחד נמתחה על הצגת הערבים בסדרה כטיפשים ומרושעים, דבר שנתפס כבעייתי במיוחד בספרות ילדים. למרות זאת, יש לזכור שהסדרה שיקפה את רוח התקופה בה נכתבה, ויש לבחון אותה בהקשר ההיסטורי שלה. כיום, חסמב"ה נתפסת בעיקר דרך עדשת הנוסטלגיה, כפי שמעיד הבול שהונפק לכבודה ב-2009. הדיון המתמשך סביב הסדרה מדגיש את מורכבותה ואת השפעתה המתמשכת על התרבות הישראלית.

עיבודים ופרודיות: חסמב"ה מעבר לדפי הספר

פופולריותה של חסמב"ה חרגה מעבר לדפי הספרים והובילה לשורה של עיבודים ופרודיות במדיה שונים. הסדרה זכתה לעיבודים לתיאטרון, קולנוע וטלוויזיה, שהרחיבו את קהל המעריצים שלה. בתחום הפרודיות, בלטו מערכונים בתוכניות טלוויזיה פופולריות כמו "זהו זה!" ו"החמישייה הקאמרית", שהתייחסו לחסמב"ה בהקשרים אקטואליים ומשעשעים. פרסומות, כמו זו של "בזק" משנת 1996, השתמשו בדמויות חסמב"ה כדי ליצור קשר נוסטלגי עם הצופים. בתחום הספרות, הפרודיה "לא תשווה" מאת שפרה האפרתי הציגה את גיבורי חסמב"ה כקשישים מרירים, ועוררה דיון משפטי מעניין בנושא זכויות יוצרים. גם בקומיקס ובסיפורת, כמו בסיפורו של אתגר קרת, הופיעו התייחסויות לחסמב"ה. ריבוי העיבודים והפרודיות מעיד על מקומה המרכזי של הסדרה בתרבות הפופולרית הישראלית ועל יכולתה לעורר דיון ויצירתיות גם שנים רבות לאחר פרסומה המקורי. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: משה, תמר  
פתרון 4 אותיות: אהוד, אורי, ברוך, יוסי, מנשה, עוזי, שרגא
פתרון 5 אותיות: אליהו, ארנון, שחורי, שמעון
פתרון 6 אותיות: הנריקו, אלימלך, שולמית
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אהוד השמן, אליהו חרמון, אלימלך זורקין, דני הקטן, יואב צור, ירון זהבי, מנשה התימני, משה ירחמיאל, עוזי הרזה, רחל היפה, רפאל כדורי, תמר היפה
ביטויים דומים: דמות ב"חסמבה" תשחץ, דמות ב"חסמבה" תשבץ, דמות ב"חסמבה" מילון, דמות בחסמבה 8 אותיות, דמות בחסמבה מורדו
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו