רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק | ספר של יאנוש קורצ'אק תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא: יאנוש קורצ'אק - חייו ופועלו

יאנוש קורצ'אק, ששמו האמיתי היה הנריק גולדשמיט, נולד ב-22 ביולי 1878 בוורשה ונספה ב-7 באוגוסט 1942 במחנה ההשמדה טרבלינקה. קורצ'אק היה דמות רב-גונית: רופא ילדים, מחנך מהפכני, סופר פורה ופעיל חברתי נלהב. הוא הקדיש את חייו לקידום זכויות הילד ולפיתוח שיטות חינוך חדשניות, המבוססות על כבוד הדדי בין מבוגרים לילדים. עבודתו החלוצית בתחום החינוך הדמוקרטי השפיעה רבות על תפיסות חינוכיות ברחבי העולם. קורצ'אק היה ידוע בגישתו הייחודית, שראתה בילדים בני אדם שלמים הראויים ליחס של כבוד ושוויון, ולא רק כ"מבוגרים בהתהוות". הוא האמין כי יש להקשיב לילדים, להבין את צורכיהם ולאפשר להם להשתתף בקבלת החלטות הנוגעות לחייהם. גישה זו באה לידי ביטוי הן בעבודתו המעשית בבית היתומים שהקים, הן בספריו הרבים, ובמיוחד בספרי הילדים המפורסמים שלו כמו "המלך מתיא הראשון" ו"יותם הקסם".

ילדות ובגרות מוקדמת

הנריק גולדשמיט נולד למשפחה יהודית מתבוללת בוורשה. אביו, יוסף גולדשמיט, היה עורך דין מצליח, ואמו, צצליה גמביצקי, הייתה בת למשפחה אמידה. ילדותו המוקדמת הייתה נוחה יחסית, אך המצב השתנה כאשר אביו חלה במחלת נפש ונפטר בשנת 1896. הנריק הצעיר, שהיה אז בן 18, נאלץ לקחת על עצמו את האחריות לפרנסת המשפחה. חוויה זו השפיעה עמוקות על תפיסת עולמו ועל יחסו לילדים במצוקה. למרות הקשיים, המשיך בלימודיו והחל ללמוד רפואה באוניברסיטה הצארית בוורשה בשנת 1898. במקביל ללימודיו, החל לכתוב ולפרסם מאמרים וסיפורים קצרים בעיתונות המקומית. בשנת 1900 אימץ את שם העט "יאנוש קורצ'אק", שם שליווה אותו לאורך כל הקריירה הספרותית והחינוכית שלו. קורצ'אק סיים את לימודי הרפואה ב-1905 והתמחה ברפואת ילדים, תחום שהיה קרוב ללבו ושבו ראה הזדמנות להשפיע על חייהם של הצעירים והפגיעים בחברה.

פעילות חברתית וחינוכית

לאחר סיום לימודיו, החל קורצ'אק לעבוד כרופא ילדים בבית החולים לילדים בוורשה. עבודתו שם חשפה אותו למצוקות של ילדים ממעמדות נמוכים, והוא החל להתעניין יותר ויותר בפעילות חברתית וחינוכית. הוא הצטרף לארגונים שונים שעסקו בזכויות ילדים וברווחתם, ביניהם "העמותה הוורשאית להיגיינה" ו"העמותה למחנות הקיץ לילדים". בשנת 1909 הצטרף לעמותת "עזרה ליתומים", ארגון יהודי שעסק בסיוע לילדים יתומים. פעילותו בארגונים אלה הובילה אותו להקמת בית היתומים היהודי בוורשה בשנת 1912, מוסד שהפך למפעל חייו ולמעבדה לרעיונותיו החינוכיים המהפכניים. בבית היתומים, יחד עם שותפתו סטפניה וילצ'ינסקה, פיתח קורצ'אק שיטות חינוך חדשניות שהתבססו על עקרונות של דמוקרטיה, אוטונומיה ואחריות אישית של הילדים. הוא האמין כי יש לתת לילדים הזדמנות לנהל את חייהם בעצמם, תוך הדרכה ותמיכה של מבוגרים, ולא תחת שליטה ופיקוח מתמיד.

בית היתומים של קורצ'אק

בית היתומים שהקים קורצ'אק ברחוב קרוכמלנה 92 בוורשה היה יותר מסתם מקלט לילדים חסרי בית. הוא היה מעין רפובליקה של ילדים, מעבדה חינוכית שבה יושמו הרעיונות המהפכניים של קורצ'אק הלכה למעשה. המבנה עצמו תוכנן בקפידה כדי לענות על צרכי הילדים: היו בו חדרי שינה נפרדים לבנים ולבנות, חדרי לימוד, אולם גדול לפעילויות משותפות, ואפילו "בתי מתבודד" קטנים לילדים שהיו זקוקים לפרטיות. אחד החידושים המשמעותיים ביותר היה "בית המשפט" של הילדים, שבו הילדים עצמם שפטו מקרים של הפרות משמעת ופתרו סכסוכים ביניהם. קורצ'אק האמין כי מערכת זו תלמד את הילדים אחריות, צדק וחמלה. בנוסף, הונהגה בבית היתומים מערכת של "אפוטרופסות", שבה ילדים ותיקים לקחו תחת חסותם ילדים חדשים וסייעו להם להסתגל לחיים במקום. תהליך הקבלה לבית היתומים היה מורכב וכלל תקופת ניסיון של שלושה חודשים, שבסופה נערך משאל בין כל הילדים לגבי קבלתו של החניך החדש. שיטה זו נועדה להבטיח שכל ילד ירגיש שייך ומקובל בקהילה. קורצ'אק האמין כי חינוך אמיתי צריך לכלול לא רק לימודים פורמליים, אלא גם פיתוח של כישורים חברתיים, אחריות אישית ותחושת ערך עצמי.

יצירה ספרותית: "יותם הקסם"

"יותם הקסם" (במקור: "קאיטוש המכשף") הוא אחד מספרי הילדים המפורסמים ביותר של קורצ'אק, שיצא לאור לראשונה בפולנית בשנת 1934. הספר מספר את סיפורו של ילד שובב בשם יותם, המגלה שיש לו כוחות קסם ויכול לשנות את המציאות סביבו. העלילה עוקבת אחר הרפתקאותיו של יותם, שמתחיל להשתמש בכוחותיו החדשים, אך במהרה מגלה את המורכבות והאחריות הכרוכות בהם. קורצ'אק משתמש בסיפור הפנטסטי הזה כדי לחקור נושאים עמוקים כמו גבולות החופש האישי, אחריות חברתית, והמתח בין רצונותיו של הפרט לצרכי החברה. הספר מדגיש את חשיבות ההתבגרות הרגשית והמוסרית, לצד ההתפתחות הפיזית והאינטלקטואלית. "יותם הקסם" זכה לפופולריות רבה בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, ותורגם לשפות רבות, כולל עברית. התרגום העברי הראשון, מאת יוסף ליכטנבום, יצא לאור ב-1944, זמן קצר לאחר מותו הטרגי של קורצ'אק. הספר ממשיך להיות רלוונטי גם כיום, ומשמש כלי חינוכי חשוב לדיון בנושאים של מוסר, אחריות ובגרות עם ילדים ובני נוער.

יצירה ספרותית: "המלך מתיא הראשון"

"המלך מתיא הראשון" הוא אולי הספר המפורסם ביותר של קורצ'אק, שיצא לאור לראשונה בשנת 1923. הספר מספר את סיפורו של מתיא, נסיך צעיר שהופך למלך בגיל עשר לאחר מות הוריו. מתיא, המבקש לשפר את חיי נתיניו ובמיוחד את חיי הילדים בממלכה, מנסה ליישם רפורמות מרחיקות לכת. אולם הוא נתקל בהתנגדות מצד המבוגרים ובמורכבות של ניהול ממלכה. הספר מתאר את המאבקים של מתיא עם השרים, עם מדינות שכנות ועם עצמו, תוך שהוא לומד על המורכבות של שלטון ועל האחריות הכרוכה בו. קורצ'אק משתמש בסיפור כדי לבחון רעיונות מורכבים כמו דמוקרטיה, זכויות ילדים, ואתגרי המנהיגות. הספר מכיל גם ביקורת חברתית חריפה על עולם המבוגרים ועל היחס לילדים בחברה. "המלך מתיא הראשון" זכה להצלחה רבה ותורגם לשפות רבות, כולל עברית. הוא עובד למחזות ולסרטים, והפך לקלאסיקה של ספרות הילדים. הספר ממשיך לעורר דיונים על זכויות ילדים, חינוך ודמוקרטיה גם בימינו, ומשמש כלי חינוכי חשוב בבתי ספר רבים.

מורשתו של קורצ'אק והשפעתו על החינוך המודרני

השפעתו של יאנוש קורצ'אק על תחום החינוך וזכויות הילד היא עצומה וניכרת עד היום. רעיונותיו המהפכניים, שראו בילד אדם שלם הראוי לכבוד ולזכויות, השפיעו רבות על התפתחות תחום זכויות הילד ועל אמנת האו"ם לזכויות הילד. שיטות החינוך הדמוקרטיות שפיתח בבית היתומים שלו השפיעו על מוסדות חינוך רבים ברחבי העולם. בישראל, למשל, הוקמו בתי ספר דמוקרטיים רבים המיישמים עקרונות דומים לאלה שקורצ'אק פיתח. ספריו, הן ספרי הילדים והן הספרים התיאורטיים על חינוך, ממשיכים להיות נלמדים ונחקרים במוסדות להכשרת מורים ובפקולטות לחינוך. מורשתו של קורצ'אק מונצחת במוזיאונים, מרכזי מחקר ומוסדות חינוך הנושאים את שמו בפולין, בישראל ובמדינות נוספות. דמותו הפכה לסמל של מסירות ואהבה לילדים, במיוחד לאור בחירתו הטרגית ללכת עם ילדי בית היתומים שלו אל מותם במחנה ההשמדה טרבלינקה בשנת 1942. קורצ'אק הותיר אחריו מורשת עשירה של כתבים, רעיונות ושיטות חינוכיות שממשיכים להשפיע על עולם החינוך עד ימינו. הוא נחשב לאחד האבות המייסדים של תנועת זכויות הילד ושל החינוך ההומניסטי המודרני. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
בובו
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: התהילה 
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
בני האדם הם טובים, דז'ק הקטן, המלך מתיא באי השומם, המלך מתיא הראשון, הנער העקשני: חיי לואי פסטר, יותם הקסם (קיטוש הקוסם), ילד הטרקלין, ילדי הרחוב, כאשר אשוב ואהיה קטן, מושקים יושקים שרוליקים בקייטנה, עם הילד
ביטויים דומים: ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק פירוש, ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק תשבץ, ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק תשחץ, ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק מילון, ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק 8 אותיות, ספר ילדים של יאנוש קורצ'אק שתי מילים
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו