רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


טרגדיה של גתה | טרגדיה של גתה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה טרגדיה של גתה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "טרגדיה של גתה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה טרגדיה של גתה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

פתיחה: 

גתה, איש האלפים פנים והתחומים, נחשב לאחד הגדולים והמשפיעים ביותר בספרות הגרמנית והעולמית. יצירתו המגוונת והעשירה, שחצתה גבולות של ז'אנרים וסגנונות, הותירה חותם עמוק על התרבות המערבית, והשפעתה ניכרת עד היום. במאמר זה, נצלול אל עולמו המרתק של גתה, נגלה את הביטויים הייחודיים של גאונותו הרב-תחומית, ונבין כיצד הצליח לקשר בין עולמות שונים ולהפוך את הספרות לאמנות חיים.

הדרך הארוכה לגדולה: מילדות מוכשרת לגאון בוגר

גתה נולד בשנת 1749 בפרנקפורט שבגרמניה, לאב עשיר ומשכיל שהקנה לו חינוך רחב היקף. מגיל צעיר גילה כישרונות יוצאי דופן בתחומים כמו ציור, שירה וספרות. אך הדרך לגדולה לא הייתה קלה. בנעוריו חווה תקופות של משברים אישיים וספקות עצמיים, שבאו לידי ביטוי ביצירותיו המוקדמות כמו "ייסורי ורתר הצעיר". אולם דווקא המשברים והקשיים האישיים הפכו לזרז ליצירתיות העשירה שלו, ולמקור ההשראה לדמויות טרגיות וסוערות כמו פאוסט.

גאון רב-תחומי שחצה גבולות

גתה לא היה רק סופר ומשורר, אלא גאון רב-תחומי שחקר והתעמק בתחומים רבים ומגוונים. הוא היה פילוסוף עמוק, שהתעניין בשאלות הגדולות על משמעות החיים והאדם. במקביל, הוא היה גם מדען חלוצי שתרם לתחומים כמו אופטיקה, בוטניקה וגיאולוגיה. כמשפטן וכפוליטיקאי, הוא השפיע על החברה והממשל של דוכסות ויימאר. גאונותו הרב-תחומית איפשרה לו לשלב בין הידע והחוכמה מעולמות שונים, וליצור יצירות עמוקות ומורכבות שמשקפות את הגישה הרחבה והכוללנית שלו לחיים ולאמנות.

יוצר שהפך עיירה קטנה לבירת התרבות

בשנת 1775 הגיע גתה לוויימאר, עיירה קטנה וצנועה בדוכסות סקסוניה. תוך זמן קצר, הוא הפך אותה למרכז תרבותי פורח ומשגשג שמשך אליו יוצרים ואנשי רוח מכל רחבי אירופה. בזכות השפעתו הרבה, החזון האמנותי שלו והמעמד הרשמי שקיבל כיועץ לדוכס קרל אוגוסט, ויימאר הפכה לבירת התרבות הגרמנית של התקופה. גתה ארגן והנהיג את החיים התרבותיים בעיר, מה שאיפשר לו להשפיע ישירות על התפתחות הספרות, התיאטרון והאמנויות השונות.  

מהפכן ספרותי שחולל שינוי עמוק

יצירתו המונומנטלית של גתה, "פאוסט", נחשבת לאחת היצירות המהפכניות והמשפיעות ביותר בספרות העולמית. הטרגדיה הגדולה הזו, שעסקה בדילמות קיומיות עמוקות של האדם המודרני, חוללה מהפכה בספרות ופתחה צוהר חדש לביטוי אמנותי. דמותו של פאוסט, החוקר הנלהב שמוכן למכור את נשמתו למען ידע, הפכה לסמל של החתירה האנושית לחוכמה, להשכלה ולהגשמה עצמית. אך "פאוסט" אינה רק טרגדיה פילוסופית, אלא גם יצירת מופת ספרותית שמציגה שפה עשירה, דמויות מורכבות וסגנון ייחודי שמשלב אלמנטים קלאסיים ומודרניים.

המשורר שהלחין את הטבע בשיריו

אחד המרכיבים הבולטים ביצירתו הענפה של גתה הוא האהבה העמוקה לטבע והערצתו כלפיו. שיריו, כמו "שר היער" ו"הרמן ודורותיאה", מציגים תיאורים עשירים, מלאי חיות ורגש של הנוף הגרמני והאלפים השווייצרים. גתה היה לא רק משורר טבע, אלא גם משורר-פסיכולוג שהצליח לתרגם את יופיה של הטבע לשפה פיוטית עמוקה ומרגשת. השירים שלו חושפים את הקשר ההדוק בין הנוף החיצוני לעולמה הפנימי של הנפש האנושית.

הרנסנס איש שחצה גבולות זמן ותרבות

גתה היה בן זמנו, אך גם חלוץ שהקדים את דורו בראייה הרחבה והפלורליסטית שלו. מצד אחד, יצירותיו שאבו השראה מהמסורת הקלאסית של יוון ורומא העתיקות, ומהערכים ההומניסטיים של תקופת הרנסנס. מצד שני, הוא גם הוביל את הספרות הגרמנית אל עידן חדש של ביטוי אישי, חופש יצירתי ורומנטיקה. הוא היה הרנסנס איש במלוא מובן המילה – אינטלקט. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
ורתר (יצירה של גתה)  
פתרון 5 אותיות: פאוסט (טרגדיה של גתה / מחזה של גתה)
פתרון 6 אותיות: אגמונט
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים: איפיגניה בטאוריס, הרמן ודורותיאה, וילהלם מייסטר, טורקבטו טסו, נווה הצדק, ריינקה השועל, שוליית הקוסם, שר היער, תאוריית הצבעים
פתרון של שתי מילים ומעלה: גץ פון ברליכינגן (יצירה של גתה), ייסורי ורתר הצעיר
ביטויים דומים: טרגדיה של גתה פירוש, טרגדיה של גתה תשבץ, טרגדיה של גתה תשחץ, טרגדיה של גתה 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו