רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סרט ישראלי משנת 73 | סרט ישראלי משנת 1973 תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סרט ישראלי משנת 73. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סרט ישראלי משנת 1973" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סרט ישראלי משנת 1973 בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

עולם סרטי הבורקס: ייצוג המציאות המזרחית בקולנוע הישראלי

סרטי הבורקס היו ז'אנר קולנועי ייחודי שהתפתח בישראל בין שנות השישים לשנות השמונים. סרטים אלה בנו את עולמם הקולנועי סביב דמויות סטראוטיפיות של יהודים ישראלים ממוצא עדתי שונה, בעיקר מזרחים. הדמות המרכזית בסרטי הבורקס הייתה לרוב צעיר מזרחי עני אך פיקח, ביטוי לאופיו של העולה הצעיר הנלחם לשרוד ולהשתלב בחברה הישראלית החדשה. העלילות התמקדו באורח החיים הקהילתי והמסורתי בשכונות המזרחיות הפרה-מודרניות, מעין שארית של חיי הגטו היהודי ומנהגיו. במוקד הסרטים עמד הקונפליקט בין התרבות המזרחית הפרה-מודרנית לבין הישראליות המודרנית והאשכנזית. דרך מערכת היחסים של הדמויות המזרחיות והאשכנזיות, סרטי הבורקס תיארו את המאבק התרבותי והכלכלי שהתרחש בשכונות המעורבות של אותן שנים.

עלילת ההישרדות: קזבלן, גיבור השכונה המזרחית

הסרט "קזבלן" בכיכובו של יהורם גאון ובבימויו של מנחם גולן היה אחד מהשיאים הבולטים בז'אנר בשנת 1973. העלילה הציגה את קזבלן כצעיר מזרחי ממשפחה ברוכת ילדים ביפו, הממשיך במסורת המשפחתית של עלילות רחוב ובריונות. קזבלן, או בכינויו המלא יוסף סימן-טוב, הוביל חבורת בריונים צעירים ("הג'מעה") שהציקו לתושבי השכונה בהתנהגות אלימה ורעשנית. במרכז העלילה עמד הקונפליקט בינו לבין אביה האשכנזי והמתנשא של רחל, אהובתו המזרחיה. הסרט שזר קומדיה ואלימות, כשהסצנות הקומיות והמוזיקה העממית ("כל הכבוד") יצרו אווירה צבעונית וססגונית. החיבור בין הומור לבין ההישרדות היומיומית היה מרכיב מפתח בייצוג הדמות המזרחית בסרט.

הפנים המסורתיות של התרבות התימנית: חכם גמליאל

בקומדיה הרומנטית "חכם גמליאל" מצאה ביטוי נוסף זווית התרבותית והמסורתית של הקהילה המזרחית. דמותו של חכם גמליאל, בגילומו של יוסי בנאי, הייצגה את החוכמה העממית והאמונות של העדה התימנית. גמליאל היה דמות מפתח בקהילתו, שהתפרנסה ממתן תרופות עממיות, הוצאת עין הרע ועזרה בשידוכים. את מרכז העלילה תפסו יחסיו עם בנו ניסים ובתו דינה, ובמיוחד קונפליקט האהבה המתפתח בין דינה לבין עוזי, גבר אשכנזי ומודרני. המפגש בין דמויות המזרח לאלו של המערב יצר קומדיית תהפוכות מרשימה, ששזרה בתוכה מנהגים ואורחות חיים מהעדה התימנית כמו חתונות וברית מילה. האווירה המזרחית והעממית זרמה מכל פינה בבתיהם של החכם גמליאל ומשפחתו המסורתית.

פסקה רביעית - חיי העוני מבעד לעדשת הנאו-ריאליזם: אור מן ההפקר

גישה שונה לחלוטין להצגת העולם המזרחי הפרה-מודרני ננקטה בסרט הנאו-ריאליסטי "אור מן ההפקר". במאי הסרט נסים דיין, שגדל בעצמו בשכונת העוני ג'מוסין בתל אביב, ביקש להעניק ייצוג כן ואמין לחיי השכונה המזרחית והקשיים הכלכליים של תושביה. הסרט צולם במלואו בשטחה של שכונת שבזי בעיר, עם כוכב ראשי צעיר ולא מקצועי - נסים לוי בגילום עצמי. הצילומים בלוקיישנים אמיתיים והשחקנים הלא מקצועיים הקנו לסרט אווירה תיעודית וחושפנית. עלילת הסרט עקבה אחר נסים, נער מזרחי מובטל שסורק את רחובות השכונה העניה ומתבונן על חבריו הנוער הנסחפים לעולם הפשע. דרך עינו המתבוננת והאינטימית של נסים, חשף הסרט את המצוקה הכלכלית העמוקה שפקדה את השכונות המזרחיות העניות, ואת תופעות הלוואי כמו פשיעה, אלימות ואבטלה שנבעו ממנה. 

"קוראים לי שמיל": המערבון הישראלי

בסרט הפשע והרפתקאות "קוראים לי שמיל" (מסרטי ג'ורג' עובדיה), ביים ג'ורג' עובדיה סוגה ישראלית ייחודית של מערבון בהשראת "מערבוני הספגטי" האיטלקיים. שמיל (פול סמית) וג'ו (אורי זוהר), שחקן ישראלי, הם צמד נוודים חסרי בית שמסתבכים בפרשיית פשע וקרבות אגרופים. הסרט מדגיש מוטיבים של גבריות, אלימות וקומדיה, ומחבר אותם לקודים הויזואליים של המערבון. "קוראים לי שמיל" הוא דוגמה לשילוב מוצלח של הז'אנר המערבוני עם אופי סרטי הבורקס והדמויות המזרחיות.

דפוסים חוזרים: דמויות וקונפליקטים

למרות השונות בעלילותיהם, סרטי הבורקס חולקים דפוסי ייצוג דומים של דמויות ודינמיקות בין-עדתיות. בסרטים אלה חוזרות לעתים קרובות הדמויות הסטראוטיפיות של המזרחי העני והפיקח לעומת האשכנזי העשיר והמתנשא. הקונפליקט המרכזי נובע מההתנגשות בין המסורת הפרה-מודרנית של המזרחים לבין המודרניזם האשכנזי והמערבי. במוקד העלילות עומדת לרוב המשפחה, הקהילה או השכונה המזרחית, המאופיינת כמסורתית וצבעונית. המזרחי מצטייר כערמומי ומנצח באמצעים שונים את האשכנזי השליט במבט חיצוני. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אדם
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: קזבלן
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:

פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אבו אל בנאת, אור מן ההפקר, הבית ברחוב שלוש, הבלש האמיץ שוורץ, המשכנע בע"מ, הסנדלר העליז, חכם גמליאל, שלום, מתנה משמיים, קוראים לי שמיל, תפילת הדרך

ביטויים דומים: סרט ישראלי משנת 73 תשחץ, סרט ישראלי משנת 73 תשבץ, סרט ישראלי משנת 73 מילון, סרט ישראלי משנת 73 9 אותיות, סרט ישראלי משנת 73 שתי מילים, סרט קולנוע ישראלי משנות ה-70
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו