רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מעשייה | מעשיה תשחץ | מעשייה מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מעשייה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מעשיה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מעשייה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מעשייה - הגדרתה ומאפייניה

מעשייה היא סיפור בעל רבדים המשלבים מוטיבים על-טבעיים שאינם ניתנים לאימות אמפירי. דמויות כמו פיות, גובלינים, ענקים וחיות מדברות נפוצות במעשיות, לצד כישופים ומעשי קסמים. למרות היותן מוגדרות כסוגה נפרדת, מעשיות חופפות לעיתים לסיפורי אגדה, כאשר התוכן נתפס כבעל משמעות היסטורית. ואולם, בשונה מאגדות ושירה אפית, מעשיות אינן מכילות התייחסויות משמעותיות לדת, מקומות גאוגרפיים או אירועים ממשיים.

התחלות מעשיות מתחילות לרוב בפתיח אופייני: "היה היה פעם..." ללא ציון תאריך ספציפי. קשה להגדיר סופית מהי מעשייה וקיימות דעות חלוקות בנושא.

מקורות ומסורת ארוכת שנים

מקורותיה של סוגת המעשיות נעוצים עמוק בהיסטוריה האנושית. הסיפורים הכתובים הראשונים בסוגה זו מגיעים ממצרים העתיקה בסביבות 1300 לפנה"ס. מעשיות מופיעות לסירוגין בתרבויות קדומות כמו רומא העתיקה ("סיפור ארוס ופסיכה") והודו העתיקה (פנצ'אטנטרה). אסופות מפורסמות כמו "אלף לילה ולילה" ואוסף "סיפורי ילדים ובני הבית" של האחים גרים, אספו וביססו את מסורת המעשיות.

היחס בין מעשייה עממית למעשייה ספרותית

מעשיות נפוצו בעיקר כסיפורים שבעל פה במסורת העממית. סופרים ואוספים כמו האחים גרים עיבדו גרסאות עממיות אלה לצורה ספרותית כתובה. קיימת השפעה הדדית בין מעשיות עממיות למעשיות ספרותיות, כאשר אלה משפיעות זו על זו מבחינת קווי העלילה, מוטיבים ומרכיבים שונים. עם זאת, אין מעשיות בצורה טהורה לחלוטין - כל מעשייה עממית או ספרותית משלבת השפעות מהצד השני.

קשר מיוחד בין מעשיות לילדים

מעשיות נועדו במקורן לקהל שכלל מבוגרים וילדים כאחד. אך החל במאה ה-19, החלו להיתפס כספרות ילדים בעיקרה. כדי להתאימן לקהל הילדים, הן תוקנו מבחינת התכנים. האחים גרים למשל הוציאו רמיזות מיניות מהסיפורים שאספו. בתקופה הוויקטוריאנית הודגשו בהן מסרים מוסריים ופחת תיאור האלימות. פסיכואנליסטים כמו ברונו בטלהיים ביקרו "טיהור" זה וטענו כי זה מחליש את תועלתן הטיפולית.

מוטיבים ותפקידים מגדריים 

מוטיבים נפוצים חוזרים במעשיות כמו פיות טובות ועוזרים קסומים, נסיכות ובנות צנועות, אמהות חורגות כשדונית, ענקים ודרקונים, איסורים והפרתם, חיות מדברות ומרכיבים על-טבעיים נוספים. הדמויות תוארו באופן סטראוטיפי בינארי – "טובות" או "רעות". במעשיות ישנם תפקידים מגדריים שמרניים, עם דמויות נשיות "שטוחות" וסטטיות לרוב, החסרות שם משפחה כמו כיפה אדומה, שלגיה והיפהפייה הנרדמת. ישנה ביקורת על תפקידים מגדריים אלה המשמרים אג'נדה פטריארכלית.

פרשנויות ומשמעויות

סיפורי מעשיות רבים זכו לפרשנויות ולניתוחים ממבטים שונים: מיתולוגי, פסיכולוגי (פרוידיאני ויונגיאני), והיסטורי. אלא שאף פרשנות או ניתוח לא התקבלו באופן חד-משמעי. לעיתים הן נתנו משקל לפרטים לא מרכזיים בעלילה, או התעלמו מגרסאות חלופיות של אותה מעשייה. פולקלוריסטים גרמנים ראו במעשיות תיעוד היסטורי של מנהגים עתיקים.

גילויים עכשוויים של אגדות

גם בזמננו נכתבות מעשיות חדשות בסגנון ספרותי. יצירות פנטזיה בנות זמננו לוקחות לעיתים אלמנטים וקווים מתוך סיפורי מעשיות קלאסיים. סרטי קולנוע יצרו גרסאות ויזואליות של מעשיות מוכרות כמו סרטי דיסני, אך גם יצירות חדשות כמו "הנסיכה מונונוקי" שהיא סיפור מעשייה קלאסי. במובן זה, מעשיות ממשיכות לעצב את התרבות ולהתעדכן בכל דור מחדש, תוך שמירה על מוטיבים וקודים מוכרים.

לסיכום

מעשיות הן סוגה ספרותית עתיקת יומין, אשר לאורך ההיסטוריה נפוצה בסיפורים שבע"פ ובגרסאות ספרותיות כתובות. קשה להגדיר במדויק את הסוגה, אך מאפייניה הבולטים הם דמויות על-טבעיות, קסמים, חיות מדברות ואירועים דמיוניים. יסודות אלה שזורים בעלילות המשלבות נסיכות, משרתות ורועים צנועים, פיות ומכשפות, גיבורים והרפתקאות אפיות.

למרות מקורותיהן העממיים, מעשיות זכו לעיבודים ספרותיים רבים והפכו עם הזמן לספרות ילדים. הן השפיעו על התרבות באופנים שונים - מפנטזיות ספרותיות ועד סרטי קולנוע ויזואליים עכשוויים. בכך הן ממשיכות להתקיים כסוגה פופולרית ורלוונטית, המעניקה נופך קסום ובו-זמנית מעורר מחשבה על מסרים פרשניים, היסטוריים ופסיכולוגיים השזורים בה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: אגדה
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מעשייה מילון, מעשייה תשבץ, מעשייה פירוש, מעשייה מילה נרדפת, מה זה מעשייה?, מעשייה 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו