רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מעשיה | מעשייה תשבץ | מעשיה מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מעשיה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מעשייה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מעשייה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מהי מעשייה?

מעשייה היא סיפור עם שבו מוטיבים רבים החורגים מההתנסות היומיומית, מוטיבים על-טבעיים שאינם ניתנים לאישור אמפירי. גיבורי המעשיות עשויים להיות פיות, גובלינים, אלפים, טרולים, ענקים, חיות מדברות ועוד, והעלילה רוויה בכישופים ומעשי קסמים.

בתרבויות שבהן שדים ומכשפות נתפסים כיצורים אמיתיים, עשויים סיפורי המעשיות להתמזג לתוך סיפורי אגדה. אולם, שלא כמו אגדות, המעשיות בדרך כלל אינן מכילות יותר מאשר התייחסות שטחית לדת או למקומות גאוגרפיים ממשיים, לאישים או למאורעות. הפתיח המאפיין סיפורי מעשיות הוא: "היה היה פעם..." ואין הכוונה למועד מסוים.

קהל היעד וסיווג המעשיות

קהל היעד לסיפורי המעשיות הקדומים היה מבוגרים וילדים גם יחד, אולם סיפורי מעשיות נתפסים כמיועדים בעיקר לילדים כבר החל מן הסלון הספרותי הצרפתי במאה ה-17. הכותרת שהעניקו האחים גרים לאסופת הסיפורים שלהם הייתה "מעשיות לילדים ובני הבית" והקשר בין מעשיות לילדים הלך והתחזק במהלך השנים.

מומחי פולקלור סיווגו את סיפורי המעשיה במספר דרכים. אחד הסיווגים הבולטים הוא זה של ארנה-תומפסון וכן הניתוח המורפולוגי של ולדימיר פרופ. פולקלוריסטים אחרים הציעו פרשנויות למשמעותן של המעשיות, אולם עד היום לא התגבשה שיטה כדי לקבוע באופן חד-משמעי את משמעות המעשיות.

מאפיינים ייחודיים המבדילים מעשיות מסיפורי אגדה וסוגות אחרות

אף שסיפור מעשייה היא סוגה ספרותית נפרדת, הגדרת סיפור כמעשייה עוררה מחלוקות רבות לאורך ההיסטוריה. חוקרים רבים ניסו לקבוע קריטריונים ברורים להבחנה בין מעשיות לסוגות אחרות, אך קשה למצוא הגדרה אחידה המקובלת על כולם.

אחד המאפיינים הבולטים של מעשיות הוא נוכחותם של מוטיבים דמיוניים החורגים מהמציאות היומיומית. סיפורים אלו עשויים לכלול פיות, גובלינים, אלפים, טרולים, ענקים, חיות מדברות ועוד. בנוסף, קסמים ומעשי פלא הם אלמנטים מרכזיים רבים במעשיות.

חשוב לציין שנוכחות פיות אינה תנאי הכרחי לסיווג סיפור כסיפור מעשייה. למעשה, חיות מדברות וקיום קסמים נפוצים הרבה יותר. יחד עם זאת, הופעת חיה מדברת לא הופכת אוטומטית כל סיפור למעשייה, כפי שניתן לראות במשלים.


מסע בזמן: גילגולים של סיפורי מעשיות לאורך ההיסטוריה

סיפורי מעשיות היו חלק בלתי נפרד ממסורת הסיפור שבעל פה במשך מאות ואלפי שנים. סיפורים אלו עברו מדור לדור, תוך שהם מועברים בעל פה ומומחזים בצורה דרמטית, ללא שנכתבו. כתוצאה מכך, קשה לקבוע בוודאות מתי בדיוק התפתחו סיפורי המעשיות ומה היו צורותיהם הקדומות.

העדויות הראשונות לקיומם של סיפורי מעשיות כתובים מתוארכות למצרים העתיקה, עוד בשנת 1300 לפנה"ס. לאורך ההיסטוריה, ניתן למצוא התגלמויות שונות של סיפורי מעשיות בתרבויות כתובות רבות, ביניהן יוון העתיקה, הודו וסין. דוגמאות מפורסמות כוללות את "סיפור ארוס ופסיכה" מהמאה ה-2 לספירה, "פנצ'אטנטרה" מהמאה ה-3 לספירה וכתבי הפילוסופים הטאואיסטים לייצ'י וז'ואנגצ'י.

חשוב לציין כי סיפורי המעשיות הכתובים העתיקים ביותר אינם בהכרח משקפים את צורתם המקורית של סיפורי העם שסופרו באותה תקופה. ייתכן שמדובר בעיבודים ספרותיים של סיפורים שעברו בעל פה במשך דורות.

עם זאת, אין ספק שסיפורי המעשיות זכו לפופולריות רבה לאורך ההיסטוריה. במאה ה-17 וה-18, סיפורי מעשיות הפכו לאופנתיים בקרב בני המעמד הגבוה בצרפת. סופרים ידועים כמו ז'אן דה לה פונטן ושארל פרו תרמו רבות לקביעת גרסאות מוכרות של סיפורים אהובים כמו "היפהפייה הנמה" ו"סינדרלה".

מעשיות בעידן המודרני: התאמה לקהל היעד והשפעות חברתיות

במקור, סיפורי מעשיות נועדו לקהל מבוגרים וילדים כאחד. אולם, לאורך המאות ה-19 וה-20, חלה התפתחות משמעותית והם הפכו מזוהים בעיקר עם ספרות ילדים.

שינוי זה הוביל להתאמות רבות בסיפורי המעשיות. האחים גרים, לדוגמה, הקפידו להסיר רמיזות מיניות מהסיפורים, תוך שהם מדגישים את הפן המוסרי. בתקופה הוויקטוריאנית, נעשו שינויים נוספים, ביניהם הדגשת ערכי הצניעות וכיבוש היצר.

גישה זו עוררה ביקורת מצד פסיכואנליסטים כמו ברונו בטלהיים, שטענו כי "טיהור" הסיפורים מאלמנטים קשים פוגע בכוחם הסמלי ובערכם הטיפולי עבור ילדים ומבוגרים כאחד.

במאה ה-20, תרמו סרטים כמו אלו של וולט דיסני להפצת סיפורי מעשיות מערביים ברחבי העולם. סרטים אלו, כמו "שלגיה ושבעת הגמדים", נועדו בעיקר לקהל הילדים. מגמה זו התעצמה גם באמצעות סרטי אנימה יפניים שהפיצו סיפורי מעשיות יפניים. 

מעשיות עכשוויות - מגמות ורבגוניות

סופרים רבים עושים שימוש בסוגת סיפורי המעשיות גם בספרות עכשווית. מטרותיהם מגוונות, החל מבחינת מצב האדם דרך הפריזמה הפשוטה של המעשייה, ועד לניסיון לחדש את תחושת הפנטזיה בשיח המודרני.

ניתן למצוא ספרים המותאמים לילדים, בהם מעשיות עתיקות שעברו עיוות קומי. לצד זאת, מחברים משלבים בסיפורי מעשיות אירופאיים מוטיבים של רב-תרבותיות ופמיניזם, תוך כדי העברת ביקורת על הנרטיבים המסורתיים.

ההבחנה בין סיפורי מעשיות לבין פנטזיה העושה שימוש במוטיבים דומים עשויה להיות מורכבת, ואף סופר בודד עשוי לשלב שני ז'אנרים אלו ביצירתו. ההבדל העיקרי נעוץ לרוב בכך שפנטזיה, בדומה לנובלה, מתאפיינת בעיצוב מורכב יותר של הדמויות, עלילה מפותחת ואווירה ייחודית.

לסיכום, 

סיפורי מעשיות עברו התפתחות משמעותית לאורך ההיסטוריה, תוך התאמה לקהל היעד והשפעות חברתיות ותרבותיות מגוונות. כיום, סיפורי מעשיות ממשיכים להוות מקור השראה ליוצרים ומהווים חלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית, תוך שהם מציעים פרשנויות עכשוויות ורבגוניות למסרים עתיקים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: אגדה
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מעשייה מילון, מעשיה פירוש, מעשיה 4 אותיות, מעשייה תשחץ, מעשיה תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו