רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כינוי מליצי לאדם | כינוי מליצי לאדם תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כינוי מליצי לאדם. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כינוי מליצי לאדם" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כינוי מליצי לאדם בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מסע בעקבות האדם: מוצא, משמעות והתפתחות השם

מבוא – האדם: תעלומה ופתרון

האדם, יצור תבוני ויצירתי, ניצב בפסגת עולם החי. הוא בעל יכולות מנטליות מופלאות, כישורים חברתיים מורכבים ויכולת טכנולוגית חסרת תקדים. למרות הישגיו המרשימים, האדם ממשיך לתהות על מקורותיו ועל משמעות קיומו. שאלות כמו "מאין באנו?" ו"מה פירוש המילה 'אדם'?" מעסיקות את האנושות מאז ומעולם. מסע זה בעקבות האדם ייקח אותנו למסע מרתק אל עומק ההיסטוריה, האבולוציה והבלשנות, במטרה לחשוף את סודות מוצא האדם ומשמעות שמו.

מוצא האדם – מסע אבולוציוני מרתק

מסע האדם החל לפני מיליוני שנים, אי שם בערבות אפריקה. שרידים מאובנים של הומינינים קדומים, כמו ארדיפיתקוס רמידוס, מספרים את סיפור המעבר ההדרגתי מהליכה על ארבע להליכה זקופה על שתיים. שינוי זה היה בעל משמעות מכרעת, שכן הוא שחרר את הידיים לשימוש בכלים, לטיפול בצאצאים ולתקשורת. האבולוציה המשיכה להוביל להתפתחות מינים חדשים, כמו אוסטרלופיתקוס והומו הביליס, שגילו את סוד השימוש באבן ליצירת כלים. עם הופעת הומו ארקטוס, האדם הקדמון יצא מאפריקה והתפשט ברחבי העולם, תוך שהוא לומד לשלוט באש ולהתאים את עצמו לתנאי סביבה מגוונים. לאורך האבולוציה, המוח האנושי גדל והתפתח, ומאפשר יכולות קוגניטיביות מורכבות יותר ויותר, כמו דמיון, תכנון ופתרון בעיות.

האדם – ייחודיות ומורכבות

האדם המודרני, הומו ספיינס, הוא תוצר של מיליוני שנות אבולוציה. הוא ניחן בתודעה מפותחת, ביכולת לחשיבה מופשטת וביצירתיות מדהימה. השפה, אבן הפינה של התרבות האנושית, מאפשרת לאדם להעביר ידע, רעיונות ורגשות לדורות הבאים. המוסר, האמונה והיכולת לשיתוף פעולה הם אבני יסוד של החברה האנושית, המאפשרת לאדם לבנות ערים, להקים מדינות ולפתח טכנולוגיות מתוחכמות. עם זאת, המורכבות האנושית טומנת בחובה גם אתגרים לא פשוטים, כמו מלחמות, אי-שוויון ופגיעה בסביבה. האדם הוא יצור רב-פנים, בעל פוטנציאל אדיר לטוב ולרע.

אטימולוגיה – משמעות השם "אדם"

המילה "אדם" בעברית מקורה בשורש "א.ד.מ", הקושר אותה לאדמה ולבריאה. על פי המסורת היהודית, האדם הראשון נברא מעפר האדמה, ומכאן שמו. המילה "אדם" משמשת הן לתיאור פרט יחיד מהמין האנושי, גבר או אישה, והן לתיאור המין כולו. לצד "אדם", קיימים בעברית מונחים נוספים המתארים את האדם, כמו "אנוש", "בן אנוש" ו"איש". כל אחד מהם נושא גוון משמעות שונה במקצת, אך כולם מצביעים על הייחודיות והמורכבות של האדם.

השם המדעי – הומו ספיינס

בשנת 1758, חוקר הטבע השוודי קארולוס לינאוס העניק לאדם את שמו המדעי: Homo sapiens. השם מורכב משתי מילים לטיניות: Homo, שפירושו "אדם", ו-sapiens, שפירושו "תבוני" או "חושב". השם המדעי משקף את ההבנה המדעית של האדם כיצור תבוני, בעל יכולת חשיבה מופשטת ויצירתית. הסיווג הטקסונומי של האדם ממקם אותו במשפחת ההומינידיים, הכוללת את קופי האדם הגדולים, ובסוג הומו, הכולל את האדם המודרני ואת מיני אדם קדומים שנכחדו. השם המדעי הוא עדות לחשיבות המדע בחקר מוצא האדם והתפתחותו.

אדם והשפה – הקשר המיוחד

השפה היא אולי התכונה הייחודית ביותר לאדם. היא מאפשרת לנו לתקשר רעיונות מורכבים, לשתף פעולה, לבנות תרבויות ולהעביר ידע מדור לדור. השפה האנושית היא מערכת סמלים מופשטת, המאפשרת לנו לייצג את העולם סביבנו ואת עולמנו הפנימי. מגוון השפות האנושיות הוא עצום, וכל שפה משקפת את ההיסטוריה, התרבות והסביבה של הקהילה הדוברת אותה. מחקרים מראים כי השפה קשורה באופן הדוק להתפתחות המוח האנושי, וכי היא ממלאת תפקיד מרכזי בלמידה, בזיכרון וביצירתיות.

סיכום – האדם: עבר, הווה ועתיד

המסע בעקבות האדם הוא מסע מרתק אל עומק ההיסטוריה, האבולוציה והשפה. הוא חושף בפנינו את הייחודיות והמורכבות של המין האנושי, את הישגיו המרשימים ואת האתגרים העומדים בפניו. האדם הוא יצור תבוני ויצירתי, בעל פוטנציאל אדיר לטוב ולרע. הבנת העבר וההווה של האדם היא המפתח לעיצוב עתיד טוב יותר, שבו נוכל לממש את הפוטנציאל האנושי ליצירה, שיתוף פעולה והתפתחות מתמשכת. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: נזר הבריאה
ביטויים דומים: 
כינוי מליצי לאדם תשחץ, כינוי מליצי לאדם מילה נרדפת, כינוי מליצי לאדם תשבץ, כינוי מליצי לאדם מילון, כינוי מליצי לאדם 9 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו