רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כינוי מליצי לאדם | כינוי מליצי לאדם תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כינוי מליצי לאדם. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כינוי מליצי לאדם" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כינוי מליצי לאדם בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מסע אל שורשי האנושות: מוצא האדם והמשמעויות המילוליות של המילה "אדם"

האדם, יצור מורכב ומרתק, בולט בנוף החי של כדור הארץ בשלל מאפיינים ייחודיים. מוחו הגדול, הגדול פי שלושה מזה של קופי האדם הקרובים אליו ביותר, השימפנזה והגורילה, מאפשר לו יכולות קוגניטיביות יוצאות דופן. הליכתו הזקופה על שתי רגליו האחוריות, תוך שימוש בידיו לטיפול בכלים וליצירת אומנות, מבדילה אותו מיתר בעלי החיים. יכולת הדיבור, המאפשרת תקשורת מורכבת והעברת ידע מדור לדור, היא אבן יסוד בחברה האנושית. בנוסף, האדם ניחן ביכולת לחשיבה מופשטת, ליצירת סמלים ומושגים, ולהבנת העולם שסביבו באמצעות מדע ופילוסופיה. כל אלו, יחד עם יכולתו ליצור חברה ותרבות עשירות ומגוונות, הופכים את האדם ליצור המרתק והמשפיע ביותר על פני כדור הארץ.

מוצא האדם: תיאוריות מדעיות ועדויות מאובנים

התיאוריה המדעית המקובלת כיום על מוצא האדם היא תיאוריית האבולוציה, לפיה האדם התפתח בהדרגה מאב קדמון משותף לו ולקופי האדם. עדויות רבות תומכות בתיאוריה זו, החל מהדמיון הגנטי הרב בין האדם לשימפנזה, וכלה במאובנים הרבים של מיני אדם קדומים שהתגלו ברחבי העולם. האבולוציה של האדם החלה לפני מיליוני שנים באפריקה, עם הופעתם של הומינינים, יצורים שהלכו על שתיים והשתמשו בכלים פשוטים. עם הזמן, התפתחו ההומינינים למינים שונים, כמו אוסטרלופיתקוס והומו הביליס, שגילו עלייה הדרגתית בנפח המוח ובמורכבות השימוש בכלים. לפני כ-200 אלף שנה, הופיע באפריקה ההומו ספיינס, המין האנושי המודרני, שהתפשט בהדרגה לכל יבשות העולם, תוך שהוא מחליף או מטמיע מיני אדם קדומים יותר.

האטימולוגיה של המילה "אדם": משמעויות במקורות ובשפות שונות

המילה "אדם" נושאת משמעויות רבות ומגוונות בשפות ובתרבויות שונות. במקרא, "אדם" הוא שמו של האדם הראשון, שנוצר מעפר האדמה. בעברית, המילה "אדם" משמשת הן לתיאור פרט יחיד מהמין האנושי, זכר או נקבה, והן לתיאור המין האנושי כולו. בשפות אחרות, כמו יוונית ("אנתרופוס") ולטינית ("הומו"), המילה "אדם" משמשת אף היא לתיאור האדם כפרט וכמין, ונגזרו ממנה מונחים רבים בתחומי המדע והתרבות, כמו אנתרופולוגיה והומניזם. המילה האנגלית "human" נגזרה אף היא מהמילה הלטינית "הומו", ומשמשת הן כשם עצם לתיאור בן אנוש והן כשם תואר לתיאור תכונות אנושיות.

האדם כיצור חברתי ותרבותי

החברה והתרבות הן אבני יסוד בהתפתחות האדם. האדם, כיצור חברתי מובהק, יצר קבוצות חברתיות מורכבות, פיתח שפה המאפשרת תקשורת והעברת ידע, ויצר תרבות עשירה ומגוונת הכוללת אומנות, טכנולוגיה, מדע, מוסר ודת. החברה והתרבות מספקות לאדם מסגרת לחיים משותפים, תמיכה הדדית, והזדמנויות ללמידה והתפתחות. המגוון התרבותי העצום של האדם, המשתקף בשפות, במנהגים, באמונות ובאומנות של חברות שונות, מעיד על יכולתו המופלאה של האדם להתאים את עצמו לסביבות שונות וליצור עולם משמעותי ומלא תוכן.

האדם כיצור מוסרי ובעל תודעה

האדם ניחן בתודעה מפותחת, מודעות עצמית ויכולת לחשיבה מופשטת, המאפשרות לו לשאול שאלות על משמעות החיים, על מקומו ביקום ועל ערכים ומוסר. המוסר, המגדיר את ההתנהגות הראויה והבלתי ראויה, הוא מרכיב חשוב בחברה האנושית, והוא מתבטא בחוקים, בנורמות חברתיות ובהתנהגות יומיומית. האדם, כיצור בעל תודעה, מסוגל להבחין בין טוב לרע, בין צדק לעוול, ולבחור את דרכו המוסרית. עם זאת, האדם מתמודד גם עם דילמות מוסריות מורכבות, במיוחד בעולם המודרני, הדורשות ממנו שיקול דעת, אחריות ומחויבות לערכים אנושיים אוניברסליים.

האדם והסביבה: יחסי גומלין ואתגרים

האדם הוא המין המשפיע ביותר על הסביבה, והוא אחראי לשינויים מרחיקי לכת במערכות האקולוגיות של כדור הארץ. מצד אחד, האדם פיתח טכנולוגיות המאפשרות לו לשפר את איכות חייו, לייצר מזון, לרפא מחלות ולפתח את החברה והתרבות. מצד שני, פעילות האדם גרמה לזיהום הסביבה, להרס בתי גידול, להכחדת מינים ולשינויי אקלים. האתגרים הסביבתיים העומדים בפני האדם במאה ה-21 הם רבים ומורכבים, והם דורשים שינוי תפיסתי והתנהגותי, פיתוח טכנולוגיות ירוקות ומחויבות לשמירה על הסביבה למען הדורות הבאים.

סיכום: האדם כיצור בעל פוטנציאל אדיר

האדם, יצור מורכב ומרתק, הוא תוצר של תהליך אבולוציוני ארוך ומורכב. הוא ניחן במוח גדול, ביכולת חשיבה מופשטת, ביצירתיות ובמוסר, המאפשרים לו ליצור חברה ותרבות עשירות ומגוונות. עם זאת, האדם מתמודד גם עם אתגרים רבים, כמו דילמות מוסריות, בעיות חברתיות וסכנות סביבתיות. האדם הוא יצור בעל פוטנציאל אדיר, והוא מסוגל ליצור, לחדש, לשנות ולשפר את העולם. האתגר העומד בפנינו הוא לממש את הפוטנציאל הזה בצורה אחראית, מוסרית ובת קיימא, לטובת האנושות כולה ולמען הדורות הבאים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
נזר הבריאה
ביטויים דומים: כינוי מליצי לאדם מילון, כינוי מליצי לאדם פירוש, כינוי מליצי לאדם תשחץ, כינוי מליצי לאדם תשבץ, כינוי מליצי לאדם 9 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו