רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כינוי לגוזמאות דמיוניות | כינוי לגוזמאות דמיוניות תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כינוי לגוזמאות דמיוניות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כינוי לגוזמאות דמיוניות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כינוי לגוזמאות דמיוניות בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

"הררי זהב" - כינוי לגוזמאות דמיוניות

האם אי-פעם שמעתם את הביטוי "הררי זהב"? מדובר בכינוי מעניין לגוזמאות דמיוניות, הבטחות גדולות שאינן עומדות במבחן המציאות. יותר מסתם ביטוי, "הררי זהב" הוא תופעה פילוסופית ורטורית המלווה את האנושות מאות בשנים. בפסקאות הבאות נחקור את מקורותיו, השימושים והשלכותיו של מושג זה על השיח הציבורי ועל קבלת ההחלטות.


מהי תופעת "הררי הזהב"?

"הררי הזהב" הוא כינוי לגוזמאות דמיוניות, הבטחות מופרזות ונבואות שאינן מתממשות למעשה. המונח נובע מהאמצעי הרטורי של היפרבולה, שמהותו תיאור מוגזם ומופרז של האובייקט הנידון. כך למשל, אמירה כמו "עמנו, הקיים לנצח נצחים" היא ביטוי היפרבולי המגדיל באופן דמיוני את משך קיומו של עם מסוים. המטרה היא להפעים את הקהל, להשפיע עליו או להדגיש נקודה מסוימת, גם אם המציאות שונה מהתיאור המוגזם.

מקורות היסטוריים של "הררי הזהב"

השימוש בהגזמה ובמושג "הררי זהב" שורשיו עמוקים בתרבות האנושית. כבר בספרות העתיקה, ובכלל זה במקרא, ניתן למצוא ביטויים מוגזמים המתארים עושר, גבורה או מעלות אנושיות בצורה מופרזת. לדוגמה, בספר משלי נאמר "אשה חכמה בנתה ביתה, ואולת בידיה תהרסנו" - ביטוי היפרבולי המדגיש את החשיבות של אישה חכמה בניהול הבית לעומת אישה שחסרה חוכמה. כך גם בקינת דוד בשמואל ב', שם מתואר שאול ויהונתן כ"מנשרים קלו מאריות גברו" - ביטוי מוגזם המדגיש שהלוחמים היו זריזים כמו נשרים וחזקים כמו אריות. עד היום, שימוש מושכל ב"הררי זהב" נתפס כאמצעי רטורי אפקטיבי.

העיקרון העומד מאחורי הביטויים האלה הוא הדגשת תכונות מופלגות של האובייקט המתואר, מעבר למציאות, כדי להפעים את הקורא או השומע. זוהי דוגמה קלאסית להשתמשות בהגזמה כדי להדגיש נקודה מסוימת, בדומה למושג "הררי זהב".

דוגמאות מחיי היום-יום

אף שמקורותיו הספרותיים והתרבותיים מזמן, "הררי הזהב" נותר רלוונטי בעידן המודרני. ניתן למצוא דוגמאות לשימוש בביטוי זה בתחומים שונים. למשל, בפרסומות לא מעט מוצרים מוצגים כפתרון מופלא לבעיה כלשהי, או כמוצר שיהפוך את חייך לשלמים. כך גם בפוליטיקה, כאשר מועמדים מבטיחים שינויים דרמטיים ושיפורים דרסטיים, שלעתים רחוקים מלהתממש. המשותף לכל הדוגמאות הוא הרצון להפעים, להשפיע ולשכנע את הקהל, גם במחיר הגזמה והפרזה.

התפקיד הרטורי של "הררי הזהב"

מעבר להיותו כינוי לגוזמאות, "הררי הזהב" ממלא גם תפקיד רטורי מרכזי. השימוש בו נועד להדגיש נקודה מסוימת, להפעים את הקהל ולהשפיע עליו. בניגוד לקריקטורה, שמטרתה ליצור רושם מגוחך, השימוש ב"הררי הזהב" נועד להאדיר את האובייקט ולהעצים אותו. לכן הוא נפוץ בנאומים פוליטיים, בפרסומות מסחריות ובשיח הציבורי בכלל. יחד עם זאת, יש לזכור כי "הררי הזהב" הם רק אמצעי רטורי ולא משקפים בהכרח את המציאות.


"הררי הזהב" תחת ביקורת

חרף יעילותו הרטורית, השימוש המופרז ב"הררי הזהב" נמצא לעתים תחת ביקורת. כאשר הגזמות הופכות להיות נורמה, הן עלולות להטעות את הציבור ולהוביל לקבלת החלטות שגויות. המחיר יכול להיות גבוה, כאשר ציפיות מופרזות אינן מתממשות והאמון בפוליטיקאים או בגופים מסחריים נפגע. לכן חשוב לעודד שיח ציבורי אמין ומהימן, המבוסס על עובדות ולא על ביטויים מוגזמים, ולהזהיר מפני שימוש שגוי ב"הררי הזהב".

"הררי הזהב" בעידן הדיגיטלי

במציאות הדיגיטלית של ימינו, השימוש ב"הררי הזהב" נעשה אולי נפוץ אף יותר. בפרסומות באינטרנט, ברשתות חברתיות ובמגוון אתרים, ניתן למצוא הבטחות מופרזות או תיאורים מוגזמים. הפיתוי להפעים את הקהל ולהשפיע עליו באמצעות ביטויים מוגזמים גובר, והיעדר רגולציה מתאימה מאפשר לעיתים שימוש לרעה במושג "הררי הזהב". אתגר העידן הדיגיטלי הוא להתוות גבולות ברורים לשימוש הראוי בהגזמה, כדי לשמר את האמינות והמהימנות בשיח הציבורי.


פסקת סיכום

"הררי הזהב" הם חלק בלתי נפרד מהשיח האנושי, אך השימוש בהם דורש זהירות. הם אמנם אמצעי רטורי עוצמתי להפעמה והשפעה, אך עלולים גם להטעות ולפגוע באמינות. בעידן המידע המקוון, חשיבותה של עובדתיות וזהירות בשימוש במושג זה גדלה אף יותר. בסופו של דבר, "הררי הזהב" מספרים לנו יותר על המשתמש בהם מאשר על המציאות שהוא מבקש לתאר. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: אשליות
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
הררי זהב

ביטויים דומים: כינוי לגוזמאות דמיוניות פירוש, מה זה כינוי לגוזמאות דמיוניות?, כינוי לגוזמאות דמיוניות תשבץ, כינוי לגוזמאות דמיוניות מילה נרדפת, כינוי לגוזמאות דמיוניות 7 אותיות, כינוי לגוזמאות דמיוניות תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו