רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


כינוי לגוזמאות דמיוניות | כינוי לגוזמאות דמיוניות תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כינוי לגוזמאות דמיוניות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כינוי לגוזמאות דמיוניות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כינוי לגוזמאות דמיוניות בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

השפה העברית עשירה בביטויים ססגוניים וציוריים, ביניהם ביטויים המשמשים ככינויים לגוזמאות דמיוניות. ביטויים אלו, המכונים לעתים קרובות "הפרזות", נועדו להדגיש, להמחיש, או פשוט להרשים את השומע או הקורא. אך מה עומד מאחורי ביטויים אלו? מהו מקורם? ומהן ההשלכות של השימוש בהם? במאמר זה ניכנס לעומקם של ביטויים אלו, נגלה את סודותיהם, ונבחן את השימוש בהם לאורך ההיסטוריה.

הפרזות כאמצעי ספרותי:

השימוש בהפרזות נפוץ לאורך ההיסטוריה בספרות, הן בפרוזה והן בשירה. סופרים ומשוררים משתמשים בהפרזות כדי להעצים את סיפוריהם, ליצור אפקט דרמטי, או להעביר מסר בצורה בולטת יותר.

דוגמה ידועה לשימוש בהפרזה בספרות היא בסיפור "עלילת סינבד המלח". בסיפור זה, סינבד מספר על הרפתקאותיו המופלאות, ביניהן מפגש עם עוף ענק שגודלו כגודל הר. ברור שאין מדובר בתיאור מציאותי, אך ההפרזה נועדה להדגיש את גודל הסכנה וליצור אפקט דרמטי.

הפרזות בשפה היומיומית:

השימוש בהפרזות אינו מוגבל רק לספרות. אנו משתמשים בהפרזות גם בשפה היומיומית, לעתים קרובות מבלי לשים לב לכך. לדוגמה, אנו עשויים לומר "צחקתי עד דמעות", "החדר הזה כל כך קטן שאין מקום לנשום.", "היא כל כך עשירה שהיא יכולה לקנות את כל העולם." או "ההמבורגר הזה כל כך גדול שהוא לא נכנס בפה.".

הפרזות אלו אינן נועדות להציג עובדות מדויקות, אלא להעביר תחושה או רעיון בצורה חזקה וברורה יותר. הן תורמות לצבעוניות ולעניין בשפה, ומעשירות את התקשורת בינינו.

ההבדל בין הפרזה לשקר:

חשוב להבחין בין שימוש בהפרזה לבין שקר. שקר הוא הצהרה מכוונת שמטרתה להטעות, בעוד שהפרזה היא הגזמה שאינה נועדה להטעות.

לדוגמה, אם אדם אומר "ראיתי מיליון אנשים בהפגנה", ייתכן שהוא מגזים, אך הוא אינו מנסה להטעות במכוון. לעומת זאת, אם אדם אומר "ראיתי מיליון אנשים בהפגנה" כדי להרשים מישהו, הוא משקר.

השלכות השימוש בהפרזות:

השימוש בהפרזות עלול להוביל להשלכות שליליות, כגון:

אכזבה: כאשר אנשים מצפים למשהו שמוצג להם בהפרזה, הם עלולים להתאכזב כאשר המציאות אינה עומדת בציפיות.
ציניות: שימוש תכוף בהפרזות עלול לגרום לאנשים לפתח יחס ציני כלפי מידע, גם כאשר הוא נאמר בצורה כנה.
פגיעה במוניטין: שימוש בהפרזות עלול לפגוע במוניטין של אדם או ארגון.

לסיכום:

השימוש בהפרזות הוא חלק בלתי נפרד מהשפה האנושית. הן תורמות לצבעוניות ולעניין בשפה, ומאפשרות לנו להעביר רעיונות ותחושות בצורה חזקה וברורה יותר. עם זאת, חשוב להשתמש בהפרזות בצורה אחראית ולהיות מודעים להשלכות השימוש בהן. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: אשליות
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
הררי זהב 
ביטויים דומים: כינוי לגוזמאות דמיוניות מילה נרדפת, כינוי לגוזמאות דמיוניות פירוש, כינוי לגוזמאות דמיוניות תשבץ, כינוי לגוזמאות דמיוניות תשחץ, כינוי לגוזמאות דמיוניות 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו