רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


היה מראשי מרצ | היה מראשי מרץ תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה היה מראשי מרץ. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "היה מראשי מרצ" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה היה מראשי מרצ בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

היסטוריה והקמת מפלגת מרצ

מפלגת מרצ הוקמה בשנת 1992 מתוך איחוד של שלוש מפלגות שמאל ציוניות: רצ, מפ"ם וחלק משינוי. האיחוד נועד לאחד כוחות פוליטיים בעלי אידיאולוגיה דומה וליצור תנועה פוליטית חזקה יותר. השם מרצ מורכב מהאותיות מ' ורצ, אשר הופיעו על פתקי ההצבעה של המפלגות המייסדות. בבחירות לכנסת ה-13 זכתה מרצ ב-12 מנדטים, שיא מבחינתה, והייתה שותפה בכירה בממשלת רבין השנייה. מאז ועד היום, התמיכה במפלגה ירדה בהדרגה, ובבחירות לכנסת ה-25 בשנת 2022 לא עברה את אחוז החסימה, לראשונה מאז הקמתה. המפלגה חוותה שינויי מנהיגות רבים במהלך השנים, כאשר הבולטת שבהם היא זהבה גלאון שנבחרה ליו"ר המפלגה בבחירות המקדימות לקראת בחירות 2022.

אידיאולוגיה של מרצ

מפלגת מרצ דוגלת באידיאולוגיה סוציאל-דמוקרטית וציונית, המדגישה את הצורך ב"בית לאומי לעם היהודי ומדינת כלל אזרחיה". המפלגה תומכת בביטול חוק יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי, שהיא רואה בו חוק גזעני המפלה את האזרחים הלא-יהודים במדינה. בתחום המדיני-ביטחוני, מרצ תומכת בהסדר עם הפלסטינים, שיכלול נסיגה מההתנחלויות ביהודה ושומרון והקמת מדינת פלסטין בגבולות 1967. המפלגה דוגלת בהפסקת בניית התנחלויות חדשות ופירוק מאחזים קיימים, כמו גם בחלוקת ירושלים לשתי בירות, כאשר מזרח ירושלים תהיה בירת פלסטין ומערב ירושלים בירת ישראל.

פעילות כלכלית-חברתית של מרצ

מרצ מגדירה את עצמה כמפלגה סוציאל-דמוקרטית התומכת בהרחבת מדינת הרווחה. היא שואפת להבטיח שירותים חברתיים בתחומי החינוך, הבריאות, הדיור, והשירותים הסוציאליים לכלל האוכלוסייה. המפלגה מתנגדת לליברליזם כלכלי ומציעה מדיניות כלכלית הכוללת מגזר ציבורי חזק, רגולציה ופיקוח לצמצום אי-השוויון הכלכלי. מרצ תומכת בחקיקה להפללת לקוחות זנות ובהסדרת זכויותיהם של מהגרי עבודה ומבקשי מקלט, כולל מתן גישה לשירותי בריאות וחינוך. בתחום השימוש בקנאביס, המפלגה תומכת באי הפללה של משתמשי קנאביס ואימוץ מדיניות טיפולית למשתמשים בסמים קשים.

עמדות חברתיות ותרבותיות

מרצ דוגלת בעקרונות של חופש דת וחופש מדת, הפרדת הדת מהמדינה ואקטיביזם שיפוטי. המפלגה תומכת בזכויות להט"ב, כולל הכרה בנישואים חד-מיניים, חקיקה נגד אפליה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית ואיסור על טיפולי המרה. היא פועלת לקידום שוויון מגדרי ולייצוג שווה לנשים בסקטור הציבורי. במצע המפלגה יש התייחסות לסוגיית ההסתננות מאפריקה, שבה היא תומכת בהקמת מרכזי קליטה ומתן זכויות סוציאליות ושירותי בריאות למבקשי מקלט, לצד מערכת בדיקת בקשות מקלט מתפקדת.

גישה לסכסוך הישראלי-פלסטיני

מפלגת מרצ מציעה פתרון מדיני לסכסוך הישראלי-פלסטיני באמצעות הקמת מדינת פלסטין בגבולות 1967, חלוקת ירושלים, ופינוי התנחלויות. המפלגה קוראת להכרה בינלאומית במדינת פלסטין ולמשא ומתן עם מדינות ערביות נוספות כגון לבנון וסוריה. מרצ אינה פוסלת את האפשרות להחזרת רמת הגולן לסוריה במסגרת הסכם שלום, אך מבהירה כי במצב הנוכחי של מלחמת האזרחים בסוריה, הסכם כזה אינו ריאלי. המפלגה תומכת בתוכנית שיקום בינלאומית לרצועת עזה, כולל הסרת הסגר והקלת מגבלות התנועה, תוך שמירה על ביטחון תושבי הדרום.

מדיניות סביבתית וקיימות

מרצ היא מפלגה ירוקה המקדמת מדיניות סביבתית מקיימת. היא תומכת בהקמת ועדת שרים להגנת הסביבה ובחידוש פעילות המועצה הלאומית לנושא איכות הסביבה. המפלגה פועלת להחלת חוק הפיקדון על בקבוקי משקה וליישום התוכנית הלאומית להיערכות לשינויי אקלים. מרצ תומכת בהסכם פריז ומקדמת יעדים לשימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים. המפלגה נאבקת בתאגידים מזהמים ותומכת בתקצוב לפינוי בתי הזיקוק ממפרץ חיפה.

תנועות הנוער של מרצ

תנועת הנוער "הצבעים שלנו - נוער גאה למען שוויון ומיעוטים" פעלה למען שוויון זכויות להומוסקסואלים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים בישראל. התנועה הוקמה בשנת 2003 וסירבה לקחת חלק בפעילויות הציוניות שנוער מרצ השתתף בהן. נוער מרצ הוקם עם הקמת המפלגה בשנת 1992, ומפעיל סניפים בערים רבות. הארגון עוסק בפעילות תרבותית ופוליטית, מקיים הפגנות ומשמרות מחאה וזוכה לייצוג משמעותי במוסדות המפלגה. נוער מרצ פועל לאור עקרונות השלום, הדמוקרטיה והצדק החברתי, כפי שהם מופיעים במגילת זכויות האדם ובחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
שריד
פתרון 5 אותיות: אורון, אלוני, גלאון
פתרון 6 אותיות: ביילין, 
גילאון, זנדברג
פתרון 7 אותיות: הורוביץ
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אילן גילאון, זהבה גלאון, חיים אורון, יוסי ביילין, יוסי שריד, ניצן הורוביץ, שולמית אלוני, תמר זנדברג
ביטויים דומים: היה מראשי מרצ תשבץ, היה מראשי מרצ שם משפחה, היה מראשי מרצ מילון, היה מראשי מרץ 10 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו