רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מראשי מפלגת מר"צ | מראשי מפלגת מרצ תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מראשי מפלגת מר"צ. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מראשי מפלגת מרצ" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מראשי מפלגת מרצ בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

רקע היסטורי והקמת המפלגה:

מרצ היא מפלגה ותיקה ומרכזית בזירה הפוליטית הישראלית, שמקורותיה נעוצים בתנועות שמאל ציוניות היסטוריות. המפלגה הוקמה בשנת 1992 כאיחוד של שלוש מפלגות עתיקות יותר - רצ (רשימה חדשה), מפ"ם (המפלגה הפרוגרסיבית המתקדמת) וחלק ממפלגת שינוי. שמה "מרצ" הוא קיצור של האותיות הראשונות של שמות המפלגות המייסדות - "מ" ממפ"ם ו"רצ" מרשימה חדשה. מרצ הגיעה לשיא כוחה בכנסת ה-13 בשנים 1992-1996, כאשר זכתה ב-12 מנדטים והייתה שותפה משמעותית בממשלת רבין השנייה. מאז חלה ירידה הדרגתית במספר המנדטים שלה, עד שבבחירות האחרונות לכנסת ה-25 ב-2022 לא עברה את אחוז החסימה, דבר חסר תקדים בהיסטוריה של המפלגה.

עמדות מדיניות וביטחוניות: הסדר שלום והפרידה מהשטחים

בנושאים המדיניים והביטחוניים, מרצ נחשבת כמפלגת שמאל קלאסית. היא תומכת בהשגת הסדר שלום מלא עם הפלסטינים, שיכלול חתימה על הסכם קבע. במסגרת הסכם כזה, ישראל תצא לחלוטין מכל ההתנחלויות הישראליות ביהודה ושומרון, אזורים אותם מכנה מרצ "שטחים כבושים". בתמורה, תוקם מדינה פלסטינית ריבונית על השטחים המפונים. המפלגה גם קוראת לחלוקה טריטוריאלית של ירושלים, כך שמזרח העיר הכבושה תהפוך למדינה הפלסטינית ובירתה, בעוד שמערבה של העיר תשמש כבירת ישראל. בכל הנוגע לסוגיית רמת הגולן, מרצ אינה שוללת לחלוטין אפשרות של החזרת הרמה לריבונות סורית במסגרת הסכם שלום עתידי עמה, אך מציינת שאופציה זו אינה ריאלית בשלב זה לנוכח המציאות הסבוכה הנוכחית בסוריה.

השקפות כלכליות וחברתיות: סוציאל-דמוקרטיה, מדינת רווחה ושוויון מגדרי  

בתחום הכלכלי-חברתי, מרצ מציגה אידאולוגיה סוציאל-דמוקרטית מובהקת. היא מתנגדת לכלכלת שוק חופשית וליברליזם כלכלי קיצוני ודוגלת במדינת רווחה מכילה, מגזר ציבורי חזק, רגולציה ממשלתית על התאגידים והפחתת אי-השוויון החברתי-כלכלי. בנוגע לסוגיית הזנות, עמדתה של המפלגה היא נחרצת - היא תומכת בהפללה פלילית גורפת של כל מי שצורך שירותי זנות, עד כדי הטלת עונשי מאסר על לקוחות הזנות. בסוגיית הסמים, מרצ תומכת באי-הפללה של צרכני קנאביס לצריכה עצמית וקידום גישת הטיפול וריפוי במקום ענישה לצרכני סמים קשים, אך גם במאבק נחרץ נגד סוחרי הסמים. בתחומי הפמיניזם והזכויות להט"ב, מרצ פועלת באופן עקבי לקידום שוויון מלא והשמה של אפליה על בסיס נטייה מינית או זהות מגדרית, כולל הכרה בנישואים חד-מיניים.

קידום זכויות מיעוטים וביטול חוקים גזעניים

סוגיית זכויות המיעוטים בישראל היא אחת המרכזיות במצע של מרצ. המפלגה נלחמת בחוקים ישראליים מפלים שונים, וביניהם חוק הלאום, חוק החרם וחוק הנכבה. במקביל, היא פועלת להנהגת העדפה מתקנת עבור האוכלוסייה הערבית בישראל ולהגברת הייצוג והנוכחות של התרבות הערבית במרחב הציבורי. מאבקים דומים מנהלת מרצ גם בזירה של זכויות הקהילה הלהט"בית, במסגרתם היא דורשת ביטול האפליה החוקית, הכרה בנישואים חד-מיניים והטמעת שיקולי נטייה מינית וזהות מגדרית בחקיקה.

סביבתיות, קיימות וזכויות בעלי חיים  

מרצ היא מפלגה ירוקה בליבה. סוגיות הסביבה והקיימות הן מרכזיות באידאולוגיה שלה. המפלגה תומכת באמנות וביעדים בינלאומיים לצמצום פליטות פחמן וגזי חממה, כמו הסכם פריז והגברת השימוש במקורות אנרגיה מתחדשים. מרצ הייתה ממובילות המאבק להעברת חוק האקלים בכנסת ה-24, שקבע יעדים למעבר לשימוש באנרגיות ידידותיות לסביבה. בתחום זכויות בעלי החיים, המפלגה פועלת פועלת למניעת פגיעה בהם ומקדמת חקיקה להגנתם. בין היוזמות שקידמה מרצ ניתן למנות איסור על ציד למטרות ספורט או בידור, מעבר לחיסון אוראלי במקום הרעלה להדברת כלבת ואיסור על משלוחים חיים של בעלי חיים למדינות אחרות. כמו כן, מרצ פועלת להגברת התמיכה הממשלתית בארגונים למען זכויות בעלי החיים והחמרת העונשים על התעללות בהם. חברי המפלגה לקחו חלק במאבקים ספציפיים כמו ביטול כלובי הסוללה בלולי הביצים והמעבר לתקנים אירופאים מתקדמים בתחום.

סיכום והערכה - השקפת עולם שלמה וייחודית

במבט כולל, מפלגת מרצ היא מפלגה ייחודית ומורכבת בזירה הפוליטית הישראלית. היא משלבת עמדות שמאל-ציוניות וסוציאל-דמוקרטיות קלאסיות עם נרטיבים חדשניים יחסית של זכויות מיעוטים וערכים סביבתיים. מחד, היא תומכת במתווה מדיני של נסיגה טריטוריאלית ושתי מדינות לשני עמים, אך מאידך דוגלת גם בשמירה על הערכים היהודיים והמאבק בגזענות ישראלית כלפי ערבים וקבוצות מיעוט אחרות. התנגדותה לליברליזם כלכלי ותמיכתה בחיזוק המגזר הציבורי והרחבת מדינת הרווחה מתלווה לעמדות פרו-להט"ב ופמיניסטיות מתקדמות. השילוב הייחודי של כל האלמנטים הללו הופך את מרצ למפלגה בעלת השקפת עולם שלמה וכוללנית משלה בנוף הפוליטי הישראלי. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: שריד
פתרון 5 אותיות: אורון, אלוני, גלאון
פתרון 6 אותיות: ביילין, 
גילאון, זנדברג
פתרון 7 אותיות: הורוביץ
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
אילן גילאון, זהבה גלאון, חיים אורון, יוסי ביילין, יוסי שריד, ניצן הורוביץ, שולמית אלוני, תמר זנדברג
ביטויים דומים: מראשי מפלגת מר"צ שם משפחה, מראשי מפלגת מר"צ תשבץ, מראשי מפלגת מר"צ תשחץ, מראשי מפלגת מרצ 10 אותיות, מראשי מפלגת מרצ מילון, היה מראשי מרצ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו