רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ציפור המנקבת גזעי עצים | ציפור המנקבת גזעי עצים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ציפור המנקבת גזעי עצים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ציפור המנקבת גזעי עצים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ציפור המנקבת גזעי עצים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

נקראים: אמני התיפוף של עולם העופות

הנקראים: סדרה מגוונת ומרתקת 

סדרת הנקראים (Piciformes) היא קבוצה מרתקת ומגוונת של עופות, הכוללת תשע משפחות שונות. הנקראים מצויים בכל רחבי העולם, למעט אוסטרליה ואנטארקטיקה, ומאכלסים מגוון בתי גידול, מיערות גשם טרופיים ועד ליערות מחטניים צפוניים. המשותף לכל הנקראים הוא מבנה גופם המיוחד, המאפשר להם לטפס על עצים ולנקר בהם ביעילות. מבנה זה כולל רגליים חזקות עם שתי אצבעות הפונות קדימה ושתיים אחורה, זנב נוקשה המשמש כתמיכה בעת הטיפוס, ומקור חזק וחַד המשמש לנקירה בעץ. הנקראים ממלאים תפקיד אקולוגי חשוב ביערות, בכך שהם מסייעים בפיזור זרעים, בהדברת חרקים מזיקים וביצירת חללים בעצים המשמשים כמקום קינון לבעלי חיים אחרים.

מאפיינים ייחודיים של הנקראים 

אחד המאפיינים הייחודיים ביותר של הנקראים הוא הלשון הארוכה והדביקה שלהם, המסתיימת בזיזים דמויי קרס. לשון זו מאפשרת להם לשלוף חרקים וזחלים מתוך חורים ונקיקים בעצים. בנוסף, לנקראים יש בלוטות רוק מיוחדות המייצרות נוזל דביק המסייע ללשון ללכוד את הטרף. מאפיין ייחודי נוסף הוא עצם הלשון, המקיפה את הגולגולת ועולה עד לתקרתה, ומאפשרת ללשון להימתח למרחקים מרשימים. מבנה הגולגולת של הנקראים מותאם גם הוא לספיגת הזעזועים הנוצרים בעת הנקירה, ומגן על המוח מפני פגיעה.

משפחת הנקריים: אמני התיפוף המפורסמים 

משפחת הנקריים (Picidae) היא המשפחה הגדולה והמוכרת ביותר בסדרת הנקראים. היא כוללת למעלה מ-200 מינים שונים, הנפוצים בכל רחבי העולם. הנקריים ידועים בתיפוף הקצבי שלהם על גזעי עצים, המשמש לתקשורת בין פרטים, לסימון טריטוריה ולהכרזה על זמינות לרבייה. הנקרים ניזונים בעיקר מחרקים וזחלים, אותם הם מוצאים על ידי ניקור בעצים. מינים מסוימים של נקרים, כמו נקר הבלוטים, ניזונים גם מפירות, אגוזים וזרעים. הנקרים הם מונוגמיים, ובדרך כלל בני הזוג חוצבים יחד את חור הקינון שלהם בעץ.

נקר סורי: תושב קבע בנוף הישראלי 

נקר סורי (Dendrocopos syriacus) הוא מין נפוץ בישראל, המצוי בחורשים, יערות, מטעים ואף בשטחים עירוניים עם עצים. הנקר הסורי הוא עוף קטן יחסית, בעל גוף שחור-לבן ומקור ארוך וחזק. הזכר נבדל מהנקבה בכתם אדום על עורפו. הנקר הסורי ניזון בעיקר מחרקים וזחלים, אותם הוא מוצא על ידי ניקור בעצים. הוא מקנן בחורים שהוא חוצב בעצים, בדרך כלל בעצים רכים או רקובים. הנקר הסורי הוא עוף יציב, כלומר הוא אינו נודד, ונשאר באותו אזור לאורך כל השנה.

נקר שחור: ענק היערות האירואסייתי 

הנקר השחור (Dryocopus martius) הוא הנקר הגדול ביותר באירואסיה, ומגיע לאורך של עד 55 סנטימטרים. הוא בעל גוף שחור ומקור ארוך וחזק. הזכר והנקבה דומים במראם, אך הזכר בעל ציצית נוצות אדומה גדולה יותר על ראשו. הנקר השחור ניזון בעיקר מנמלים וזחלים של חרקים, אותם הוא מוצא על ידי ניקור בעצים. הוא מקנן בחורים שהוא חוצב בעצים גבוהים, בדרך כלל בעצי מחט. הנקר השחור הוא עוף יציב, אך פרטים מסוימים עשויים לנדוד למרחקים קצרים בחיפוש אחר מזון.

נקר בלוטים: אספן הבלוטים המתוחכם
 

נקר הבלוטים (Melanerpes formicivorus) הוא מין מיוחד של נקר, המצוי בצפון אמריקה ומרכז אמריקה. הוא ידוע בהתנהגותו הייחודית של אגירת בלוטים. הנקר הבלוטים אוסף בלוטים במהלך הסתיו ומאחסן אותם בחורים שהוא קודח בעצים. הוא עשוי לאגור אלפי בלוטים בעץ אחד, ולחזור אליהם במהלך החורף והאביב כאשר מקורות מזון אחרים דלים. הנקר הבלוטים הוא עוף חברתי, החי בקבוצות משפחתיות גדולות. הקבוצה כולה משתתפת באגירת הבלוטים ובהגנה על המאגר מפני עופות אחרים.

סיכום ומבט לעתיד 

הנקראים הם סדרה מרתקת של עופות, בעלי מגוון רחב של התנהגויות והתאמות לסביבתם. הם ממלאים תפקיד אקולוגי חשוב ביערות ובחורשים, ומספקים שירותים חיוניים למערכת האקולוגית. עם זאת, הנקראים מתמודדים עם איומים רבים, כמו אובדן בתי גידול, ציד והרעלות. חשוב להגן על הנקראים ועל בתי הגידול שלהם, כדי להבטיח את המשך קיומם ושגשוגם בעולם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: נקר  
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
נקר אימפריאלי, נקר בלוטים, נקר בר-חזה, נקר מוצץ אדום-חזה, נקר סלטי גדול, נקר שחור
ביטויים דומים: ציפור המנקבת גזעי עצים 3 אותיות, ציפור המנקבת גזעי עצים מילון, ציפור המנקבת גזעי עצים תשבץ, ציפור המנקבת גזעי עצים תשחץ, ציפור המנקבת גזעי עצים פירוש
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו