רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


בערה חמתו, כעס | כעס, בערה חמתו תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה בערה חמתו, כעס. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כעס, בערה חמתו" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כעס, בערה חמתו בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

כעס: לא רק רגש שלילי

למרות שהכעס נתפס לרוב כרגש שלילי, הוא ממלא תפקיד חשוב בהתנהגות האדם ובהישרדותו. הכעס יכול להיות כוח מניע חזק, הן ברמה האישית והן ברמה החברתית.

הכעס ככוח מניע

במישור האישי, הכעס יכול לעורר את האדם לפעולה כאשר הוא מרגיש מאוים או נפגע. לדוגמה, אדם עלול לכעוס על מעסיק שמנצל אותו, וכתוצאה מכך הוא עלול להתפטר מעבודתו ולחפש עבודה חדשה. הכעס יכול גם לעזור לאדם להגן על עצמו ועל יקיריו מפני סכנה. לדוגמה, אם אדם מותקף ברחוב, הכעס שלו עלול לעזור לו להילחם חזרה או לברוח.

במישור החברתי, הכעס יכול לשמש ככלי לשינוי חברתי. לדוגמה, פעילים חברתיים רבים משתמשים בכעס כדי להעלות מודעות לבעיות חברתיות ולעודד שינוי. הכעס יכול גם לעורר אנשים להתאחד ולפעול יחד למען מטרה משותפת.

חשיבות הביטוי הבריא של הכעס

חשוב לציין שהכעס יכול להיות הרסני אם הוא אינו מבוטא בצורה בריאה. כעס מודחק עלול להוביל לבעיות בריאותיות, אלימות ואף התאבדות. חשוב ללמוד לזהות את הגורמים לכעס ולפתח דרכים בריאות להתמודד איתו.

ישנן דרכים רבות לבטא כעס בצורה בריאה, כגון:

פעילות גופנית: פעילות גופנית יכולה לעזור לשחרר אנרגיה עצורה ולשפר את מצב הרוח.
טכניקות הרפיה: טכניקות הרפיה כמו מדיטציה או יוגה יכולות לעזור להפחית מתח וחרדה.
שיחה עם אדם מהימן: שיחה עם חבר, בן משפחה או מטפל יכולה לעזור לעבד רגשות קשים ולפתח דרכים התמודדות בריאות.
ביטוי יצירתי: ביטוי יצירתי באמצעות אמנות, כתיבה או מוזיקה יכול להיות דרך יעילה להתמודד עם כעס.

מניעת כעס

המשפט העברי, באמצעות חוקים רבים, מנסה לתחום ולהגדיר את הגבולות בין אנשים באופן ברור, כדי למנוע חדירה לא רצויה לתחומו של האדם ופגיעה בו. מכאן מקור האיסור על הסגת גבול, כמו גם איסורים אחרים כמו רצח, ניאוף, חטיפה, גזל, לשון הרע ועוד. כל אלו נועדו, בין היתר, ליצור חברה שלווה ומסודרת בה פחות סיבות לכעס יתעוררו.

חומרת הכעס

חז"ל גינו בחריפות את הכעס וקבעו כי "כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה" (מסכת נדרים כב ע"א). השוואה זו נובעת מכך שבשעת כעס, האדם מאבד שליטה על עצמו ועל רגשותיו, ועלול לפעול בצורה פוגענית ואלימה. התנהגות זו פוגעת ביחסים עם אחרים ועם ה', וגורמת לאדם לאבד את תחושת השלווה והשליטה בחייו.
במובן זה, הכעס דומה לעבודה זרה, משום שהוא גורם לאדם להאמין בכוח חיצוני (הכעס) ולשכוח את ה' ואת הערכים החשובים לו.

דוגמה בולטת לחומרת הכעס ביהדות היא חטאו של משה רבנו במי מריבה. הרמב"ם טען שחטאו זה נבע בעיקר מהכעס שגילה משה, שהוביל אותו לפעול מתוך ייאוש וחוסר אמונה, במקום מתוך ביטחון ושלווה.

התמודדות עם כעס

הרמב"ם מרחיב במשנה תורה על חומרת הכעס וקובע שאדם צריך ללמוד לשלוט בו, אפילו אם יש סיבה מוצדקת לכעוס. הוא אף ממליץ לאדם המבקש להטיל מורא על בניו או על הציבור, להראות להם שהוא כועס אך למעשה לשמור על קור רוח.

הרי"ה"ל (רבי יהודה בן שמואל הלוי) טען שיש לתת ביטוי לכח הכעס בדרכים אחרות, כמו דרך ויכוחים, דעות או גערה באנשים רעים.
הרבי מלובביץ' כתב מספר מכתבים בנושא הכעס וייעץ לאנשים להתמתין עם ביטוי הכעס, לא להגיב מתוך כעס ולזכור שצריך לבקש סליחה לאחר מכן. הוא אף ייעץ ללמוד את פרק מ"א בספר התניא העוסק בנושא.
אדמו"ר הזקן כתב בספר התניא שהטעם לכך שחז"ל השוו את הכעס לעבודה זרה הוא משום שבשעת כעס האדם מאבד את אמונתו, ואינו מאמין שהכל מאת השם.
הראי"ה קוק (הרב אברהם יצחק הכהן קוק) טען שהמניע לכעס הוא היעדר ביטוי עצמי של האדם וכישלון שלו לממש את עצמו. הוא גם ביאר את המושג "רתחא דאורייתא" (=כעס התורה) כהתנגשות בין האידיאל לבין המציאות, הגורמת לכעס עצור.

לסיכום, 

הכעס הוא רגש מורכב בעל השפעה משמעותית על התנהגות האדם ועל יחסיו עם הסובבים אותו. ביהדות, הכעס נתפס כרגש שיש להימנע ממנו ככל האפשר, אך גם ככוח מניע בעל פוטנציאל חיובי.

המדריך הציג סקירה מעמיקה של נושא הכעס ביהדות, תוך התייחסות לחשיבות הביטוי הבריא של הכעס, לדרכים להתמודדות איתו ולמקורותיו ביהדות.
הכעס הוא רגש טבעי וחשוב, אך חשוב ללמוד לנהל אותו בצורה בריאה על מנת למנוע ממנו לפגוע בנו ובאחרים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: זעם, זעף, רגז 
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: התרגז
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
בערה בו חמתו, חרה אפו 

ביטויים דומים: בערה חמתו, כעס מילה נרדפת, בערה חמתו, כעס פירוש, בערה חמתו, כעס תשבץ, בערה חמתו, כעס תשחץ, מה זה בערה חמתו, כעס?, בערה חמתו, כעס 3 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו