רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ציפור המנקבת גזעי עצים | ציפור המנקבת גזעי עצים תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ציפור המנקבת גזעי עצים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ציפור המנקבת גזעי עצים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ציפור המנקבת גזעי עצים בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מבוא לסדרת הנקראים

נקראים (Piciformes) היא סדרה מגוונת במחלקת העופות, המכילה תשע משפחות מרתקות. המשפחה הבולטת והמוכרת ביותר בסדרה זו היא משפחת הנקריים (Picidae), הידועה בזכות התנהגות הניקור הייחודית שלה. הנקראים מתאפיינים במבנה רגליים ייחודי המותאם לטיפוס על עצים, עם שתי אצבעות הפונות קדימה ושתיים לאחור, המעניקות להם אחיזה יציבה על גזעי עצים. תכונה מרשימה נוספת של הנקראים היא מבנה הלשון הייחודי שלהם. עצם הלשון מקיפה את הגולגולת ועולה לתקרתה, כשלעצם מחוברים שרירים חזקים המאפשרים ללשון להימתח ולהגיע למקומות עמוקים בתוך חורים וסדקים בעצים. תכונות אלו מאפשרות לנקראים לנצל מקורות מזון שאינם נגישים לעופות אחרים, ומעניקות להם יתרון אקולוגי משמעותי ביערות ובבתי גידול עציים אחרים.

משפחת הנקריים: מגוון וחשיבות אקולוגית

משפחת הנקריים (Picidae) היא המשפחה הגדולה והמגוונת ביותר בסדרת הנקראים, ומכילה מינים רבים בגדלים שונים. הגדול במשפחה הוא הנקר הסלטי הגדול (Mulleripicus pulverulentus), שאורכו מגיע ל-50 ס"מ ומשקלו עד 450 גרם. לעומתו, הקטן במשפחה הוא נקר בר-חזה (Picumnus aurifrons), שאורכו רק 8 ס"מ ומשקלו 7 גרם. הנקריים נפוצים ברחבי העולם, מאירופה ואסיה ועד לאמריקה ואפריקה, ומתקיימים במגוון רחב של בתי גידול, מיערות טרופיים ועד לאזורי טונדרה. חשיבותם האקולוגית של הנקריים רבה מאוד. הם משחקים תפקיד מפתח במערכות אקולוגיות יערניות על ידי בקרת אוכלוסיות של חרקים מזיקים לעצים, יצירת חללים בעצים המשמשים כבתי גידול למינים רבים אחרים, והפצת זרעים. בנוסף, הנקריים משמשים כמינים מדד (indicator species) לבריאות היער, שכן נוכחותם מעידה על מגוון ביולוגי עשיר ומערכת אקולוגית מאוזנת.

מאפיינים פיזיולוגיים וביולוגיים של הנקריים

הנקריים מציגים מגוון התאמות פיזיולוגיות מרשימות המאפשרות להם לנצל את סביבת המחיה שלהם ביעילות. המקור החזק והחד שלהם מותאם לניקור בעץ, ומאפשר להם לחפור חורים עמוקים בחיפוש אחר חרקים או ליצירת חללי קינון. הלשון הארוכה והדביקה, המצוידת בזיזים דמויי קרס בקצה, מאפשרת להם לשלוף חרקים ממחילותיהם בתוך העץ. מערכת הראייה של הנקריים מפותחת במיוחד, עם עיניים גדולות יחסית ויכולת ראייה סטריאוסקופית המסייעת להם לאתר טרף קטן במרקם העץ. בנוסף, הם מצוידים במנגנונים ייחודיים להגנה מפני זעזועי המוח בעת ניקור. אלה כוללים גולגולת עבה ושרירי צוואר חזקים, וכן רקמת ספוגית מיוחדת בין המקור לגולגולת הסופגת את הזעזועים. התאמות אלו מאפשרות לנקריים לנקר בעצים במהירות של עד 20 פעמים בשנייה ובכוח של עד 1,000 כוח ג'י, ללא נזק למוחם.

התנהגות וממשק עם הסביבה

התנהגות הניקור הייחודית של הנקריים משמשת למגוון מטרות מעבר לחיפוש מזון. הם משתמשים בניקור גם לתקשורת בין פרטים, כאשר התיפוף על גזעי עצים משמש להכרזה טריטוריאלית ולמשיכת בני זוג. דפוסי התיפוף שונים בין מינים ואף בין פרטים, ומאפשרים זיהוי ותקשורת מדויקים. יצירת חורי קינון על ידי הנקריים היא פעולה בעלת השפעה אקולוגית נרחבת. החורים שהם יוצרים משמשים לא רק אותם, אלא גם מגוון רחב של מינים אחרים כמו תוכים, ינשופים, עטלפים ומכרסמים קטנים. בכך, הנקריים מתפקדים כ"מהנדסי מערכת" אקולוגיים, משנים את מבנה בית הגידול ומגדילים את המגוון הביולוגי. האינטראקציות של הנקריים עם מינים אחרים מורכבות ומגוונות. הם מתחרים עם מינים אחרים על אתרי קינון, אך גם מספקים שירותי מערכת חשובים כמו בקרת מזיקים וחרקים בעצים. בחלק מהמקרים, נצפתה גם התנהגות של שיתוף פעולה בין מיני נקרים שונים בהגנה על טריטוריות ובחיפוש אחר מזון.

נקר סורי: מין מייצג בישראל

הנקר הסורי (Dendrocopos syriacus) הוא אחד משני מיני הנקרים המקננים בישראל, והוא דוגמה מצוינת להתאמה של נקרים לסביבה עירונית ולנוף תרבות. אורכו של הנקר הסורי נע בין 22 ל-25 סנטימטרים, ומשקלו מגיע עד 80 גרם. צבעיו כוללים שחור מבריק בחלקים העליונים, לבן בחזה ובבטן, וכתם אדום בעורף אצל הזכרים. תפוצתו משתרעת מדרום-מזרח אירופה עד איראן, כולל ישראל. בישראל, הנקר הסורי נפוץ באזורי חורש, יערות ומטעים, וכן בשטחים עירוניים עם עצים. הוא מגלה גמישות רבה בבחירת אתרי קינון, ומסוגל לקנן גם בעמודי עץ ובמבנים מעשה ידי אדם. תזונתו של הנקר הסורי מגוונת וכוללת חרקים, זחלים, פירות ואגוזים. בעונת הקינון, הזכר והנקבה חופרים יחד את חור הקינון, בדרך כלל בעץ רך או רקוב. הם מטילים 3-7 ביצים לבנות, והגוזלים בוקעים לאחר כ-11 ימי דגירה. ההתאמה של הנקר הסורי לסביבה העירונית מדגימה את יכולת ההסתגלות של הנקריים לשינויים בבית הגידול, אך גם מעלה אתגרים חדשים כמו התנגשויות עם תשתיות אנושיות.

נקר שחור: הנקר הגדול של אירופה ואסיה

הנקר השחור (Dryocopus martius) הוא אחד הנקרים הגדולים והמרשימים ביותר באירופה ואסיה. אורכו מגיע ל-45-55 סנטימטרים ומוטת כנפיו נעה בין 64 ל-84 סנטימטרים, מה שהופך אותו לאחד הנקרים הגדולים בעולם. צבעו השחור המבריק עם כיפה אדומה בולטת (גדולה יותר אצל הזכרים) מעניק לו מראה מרשים ובלתי נשכח. הנקר השחור נפוץ ביערות נרחבים מצרפת במערב ועד יפן במזרח, ומתקיים במגוון בתי גידול מיערות מחטניים ועד יערות עלים רחבים. הוא מעדיף יערות בוגרים עם עצים גדולים, שבהם הוא יכול למצוא מזון בשפע וליצור חורי קינון גדולים. תזונתו של הנקר השחור מתבססת בעיקר על נמלים וחיפושיות קליפה, אותן הוא מוציא מתוך העץ באמצעות מקורו החזק ולשונו הארוכה. חשיבותו האקולוגית של הנקר השחור רבה מאוד. חורי הקינון הגדולים שהוא יוצר משמשים מגוון רחב של בעלי חיים אחרים, כולל ינשופים, ברווזי יער ומכרסמים שונים. בנוסף, פעילות הניקור שלו מסייעת בבקרת אוכלוסיות של חרקים מזיקי עצים ותורמת לבריאות היער. הנקר השחור ידוע גם בקולותיו הייחודיים, הכוללים קריאות חזקות וצווחות המזכירות צחוק, המשמשות לתקשורת בין פרטים ולסימון טריטוריה.

נקר בלוטים: התמחות ייחודית באגירת מזון

נקר הבלוטים (Melanerpes formicivorus) הוא מין ייחודי של נקר הנפוץ במרכז אמריקה ובחלקה הדרום-מערבי של צפון אמריקה. הוא מפורסם בזכות התנהגות האגירה המיוחדת שלו, המכונה "אסם הבלוטים". נקרי הבלוטים אוספים ואוגרים כמויות גדולות של בלוטים בחורים שהם קודחים בגזעי עצים, עמודי חשמל ואפילו מבנים. התנהגות זו מהווה התאמה ייחודית לסביבת המחיה שלהם, המאופיינת ביערות אלונים עם שפע בלוטים בעונה מסוימת ומחסור בעונות אחרות. נקר הבלוטים מציג גם מבנה חברתי מורכב ומעניין. הוא חי בקבוצות משפחתיות ומקיים רבייה שיתופית, כאשר מספר פרטים משתתפים בגידול הצאצאים. קבוצה יכולה לכלול עד שבעה זכרים ושלוש נקבות, אם כי בדרך כלל הקבוצות קטנות יותר. כל חברי הקבוצה משתתפים באיסוף ואגירת הבלוטים, והגנה על מאגר המזון מפני גנבים כמו עורבנים. התנהגות זו מדגימה רמה גבוהה של שיתוף פעולה ואינטליגנציה חברתית. חשיבותו האקולוגית של נקר הבלוטים רבה. פעילות האגירה שלו משפיעה על הפצת זרעי אלונים ועל מבנה היער, ומספקת מזון למגוון בעלי חיים אחרים. בנוסף, הוא משחק תפקיד חשוב בבקרת אוכלוסיות של חרקים ביערות האלונים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: נקר
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
נקר אימפריאלי, נקר בלוטים, נקר בר-חזה, נקר מוצץ אדום-חזה, נקר סלטי גדול, נקר שחור

ביטויים דומים: ציפור המנקבת גזעי עצים מילון, ציפור המנקבת גזעי עצים 3 אותיות, ציפור המנקבת גזעי עצים תשחץ, ציפור המנקבת גזעי עצים תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו