רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מן תוכי | סוג של תוכי תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מן תוכי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סוג של תוכי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של תוכי בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. לעתים יכולים להופיע בתשבצים ערכים דומים כגון: מן תוכי מדבר,סוג של תוכי מדבר או מן תוכי אפור מדבר

מה הם תוכאים?

סדרת התוכאים כוללת מאות מינים של עופות צבעוניים ומרהיבים, הידועים במראם הססגוני וביכולת החיקוי המפתיעה שלהם. תוכאים אלה חיים באזורים טרופיים וסובטרופיים ברחבי העולם, החל מיערות הגשם של אמריקה הדרומית ועד לסוואנות הצפון-אוסטרליות. חלק מהתוכאים הם חיות מחמד אהובות, אך בטבע הם ממלאים תפקיד חשוב במערכות האקולוגיות המגוונות שבהן הם חיים. בקרב הציבור הרחב, התוכאים נודעו כעופות בעלי כושר חיקוי נדיר, המסוגלים ללמוד לחקות קולות ואף משפטים שלמים בשפות שונות.

צוואר הפלא

התכונה הבולטת ביותר של התוכאים היא צווארם הארוך והגמיש במיוחד. בעזרת צוואר הזיגזג הייחודי, הם יכולים לסובב את ראשם במלוא 360 מעלות ולהגיע לזוויות ומקומות שלרוב אינם נגישים לעופות אחרים. יתרה מכך, הצוואר המיוחד מאפשר להם לשנות את צורתו באופן דינמי ולהתארך או להתקצר בהתאם לצורך. מבנה זה מקנה לתוכאים יתרון משמעותי באכילת זרעים וקליפת פירות, כאשר הם משתמשים במקורם החזק והמעוקל כדי לפצח ולאכול במיומנות רבה.

אינטליגנציה יוצאת דופן

בניגוד לתדמית הרווחת של "חוזרים כמו תוכי", מחקרים רבים הראו כי תוכאים הם בעלי חיים בעלי יכולות קוגניטיביות מרשימות. קבוצת המחקר בראשות פרופ' אירין פפרברג מאוניברסיטת ברקלי גילתה כי האפרור האפריקני, או "ג'אקו", מסוגל להבין יחסים כמותיים ולהשתמש בשפה באופן מורכב ומתוחכם. יתרה מכך, התוכים הללו הפגינו יכולת לבקש דברים כמו "גירוד" או "מקלחת" כשהם רצו בכך - תופעה שמרמזת על הבנה עמוקה יותר של השפה. דוגמה נוספת לאינטליגנציה יוצאת דופן היא תוכי הנשר, סוג ייחודי ומיוחד של תוכי, בעל מראה דמוי נשר. תוכי זה מסוגל לפתור בעיות מורכבות כדי להשיג מזון.

משקלים שונים לגמרי

בקרב סדרת התוכאים ניתן למצוא מגוון רחב של גדלים ומשקלים - החל מתוכי הננסי הקטנטן, השוקל רק 10 גרמים, ועד לענקים כמו הארה היקנטונית, שמשקלה יכול להגיע עד 1.7 ק"ג. אחד הגדולים בקרב התוכאים הוא הקאקאפו הניו-זילנדי, שמשקלו מגיע ל-3-4 ק"ג. עם זאת, חשוב לזכור שגודל אינו קובע בהכרח את מיקומו התקין של המין בסדרה, שכן הקאקאפו הענק קרוב משפחתם של ציפורי הנוי הקטנות והצבעוניות.

הצבעוניים והרעשניים

התת-משפחה הידועה כ"אריים" כוללת את מיני התוכאים היפים, הצבעוניים והרעשניים ביותר בסדרה. לאריים אופייני מראה מרשים וססגוני, ולעתים קרובות הם בעלי  נוצות אדומות, כחולות וירוקות זוהרות. המין הבולט ביותר בתת-משפחה זו הוא ארת ענק יקינתונית, שהוא המין הבולט ביותר בתת-משפחה זו הוא ארת ענק יקינתונית, שהוא אחד מהתוכים הגדולים ביותר והמגיע למשקל של עד 1.2-1.7 ק"ג. האריים מתאפיינים בנוצותיהם הססגוניות במיוחד, הכוללות גוונים מרהיבים של אדום, כחול, ירוק ולבן. נוסף על כך, הם ידועים בחברותיותם הרבה ובקריאות העזות והרעשניות שהם משמיעים כשהם נפגשים בלהקות גדולות ביערות טרופיים של אמריקה הדרומית וחלקים באמריקה המרכזית.

קוקטיל - תוכי המחמד הקטן והמצוייץ

הקוקטיל, או בשמו המדעי נימפית מצויצת, הוא מין עוף יחיד במשפחת הקקדואיים והוא אנדמי לאזורי הצמחייה העשבוניים והשיחים באוסטרליה. אחד המאפיינים הבולטים של הקוקטיל הוא ציצית הנוצות הייחודית והמגוונת שעל ראשו - היא משמשת כאינדיקטור לרגשותיו ומצב רוחו. כשהציצית מופרדת היא מסמנת רגיעה, אנכית - התרגשות, ומאוזנת - כעס. למרות גודלו הקטן יחסית של 30-33 ס"מ, הקוקטיל הפך לחיית מחמד פופולרית מאוד בעולם בזכות מראהו הצבעוני והיכולת הקולית המפותחת שלו לחקות קולות שונים, כולל דיבור אנושי.

תוכי חום-ראש - המין המפויס מדרום אפריקה

תוכי חום-ראש הוא מין של תוכי בינוני הגודל (22-25 ס"מ) החי באזורי הסוואנה, היערות והמטעים בדרום-מזרח אפריקה. כפי ששמו מרמז, לתוכי זה נוצות חומות בולטות על הראש והצוואר, בשילוב עם נוצות ירוקות בוהקות על גופו וזנב בגוון זית-חום. מדובר במין נפוץ יחסית בשל התאמתו כחיית מחמד בשל מזגו הנוח והשקט. תוכי חום-ראש חי בלהקות קטנות של 4-12 פרטים, ניזון בעיקר מזרעים, פירות ואגוזים, ובעונות הרבייה מטיל הנקבה 2-3 ביצים בחללים בעצים. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: דרה, זקו
פתרון 4 אותיות: דררה, הבני, לורי (מן תוכי באוסטרליה), מקאו (מן תוכי), קיאה, קקדו (מן תוכי גדול)
פתרון 5 אותיות: רוסלה, תוכון
פתרון 6 אותיות: נימפית, קאקאפו, קוואקר, קוקטיל, תוכידס (תוכי ספרותי פטפטן
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
 
אמזונה צהובת-פנים, אפרור אפריקני (ג'אקו), 
ארה יקינטונית, ארה ירוקת-כנף, ארה כחולה-צהובה, ארה כחולת-גרון, ארת ענק, לורי פטפטן, מקאו כחול בטן, נימפית מצויצת , קוניור זהוב, קקדו לבן ציצית, קקדו צהוב-ציצית, רד לורי, רוסלה מזרחית, רוסלת קרימסון, תוכון זהוב-פלומה, תוכון מצוי, תוכי נזירי
ביטויים דומים: מן תוכי מילון, מן תוכי תשחץ, מן תוכי תשבץ, מן תוכי פירוש, סוג של תוכי 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו