רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מספרי ס' יזהר | מספרי ס' יזהר תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מספרי ס' יזהר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מספרי יזהר סמילנסקי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מספרי ס' יזהר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

ס. יזהר - מלך הפרוזה הישראלית

ילדות ושורשים

ס. יזהר (יזהר סמילנסקי, 1916-2006) נולד למשפחת סופרים מפורסמת. אביו, זאב סמילנסקי, היה ממייסדי "הפועל הצעיר", ודודו היה הסופר הנודע משה סמילנסקי. יזהר גדל בחולדה ובתל אביב, שם למד בבית הספר "בלפור" וסיים את לימודיו היסודיים ברחובות. מגיל צעיר הוא חווה אובדנים קשים, כמו מותו של אחיו הבכור ישראל בתאונת דרכים בשנת 1941, ונפילתו של בן דודו ורעו הקרוב יחיעם ויץ בפעולת הפלמ"ח ב-1946. 

סיפורי הבכורה והשפה הייחודית

את סיפוריו הראשונים, כמו "אפרים חוזר לאספסת", פרסם יזהר בשנות ה-30 המוקדמות. סגנונו הייחודי ולשונו המדויקת וחדשנית בתיאורי טבע הותירו חותם עז בספרות העברית. יזהר שאב השראה מיצירתו של גנסין וממקורות עבריים עתיקים, אך בד בבד גם מהנוף והצומח הייחודיים של ארץ ישראל. סיפוריו המוקדמים כמו "החורשה בגבעה" ו"שיירה של חצות" זכו להערכה רבה.

אפרים חוזר לאספסת" - סיפורו הראשון

סיפורו הראשון של יזהר, "אפרים חוזר לאספסת", פורסם בגיליון "גליונות" בשנת 1938 כשיזהר היה בן 21 בלבד. העורך יצחק למדן היה זה שקבע את שמו הספרותי "ס. יזהר". הסיפור, המתרחש בקיבוץ, מתאר אספת חברים שדנה בבקשתו של חבר לעבור ממלאכת האספסת לפרדס. למרות עלילתו הפשוטה, הסיפור עורר התפעלות מיידית בקרב המבקרים בזכות בשלותו וסגנונו החדשני. קיימת מחלוקת לגבי השראתו המדויקת מאירועים בקיבוץ גבע, אך ברור כי יזהר שאב השראה מחוויותיו בקיבוץ בתקופה זו.

ימי צקלג - יצירת המופת הישראלית

ב-1958 הופיעה יצירת המופת של יזהר - "ימי צקלג" בשני כרכים ענקיים. הספר העצום והמורכב מתאר יחידה צבאית במלחמת העצמאות דרך תודעותיהם של החיילים השונים. התיאורים העשירים, הסגנון הפיוטי והעומק הפסיכולוגי הפכו את "ימי צקלג" לאחת היצירות החשובות ביותר בפרוזה העברית. עם זאת, הביקורת הקשה שספג הספר מברוך קורצווייל הובילה ל"שתיקה ספרותית" ממושכת של יזהר.

פרוזה וטראומות אישיות

לאורך יצירתו ניכרת התמודדותו של יזהר עם טראומות מוקדמות. דמותו של האח האהוב ישראל מופיעה ביצירותיו, וכך גם דמותו של יחיעם ויץ, ששכולו והאובדן הכואב מלווים את הסיפורים השונים לעיתים קרובות. יצירות כמו "סיפור שלא התחיל" ממחישות את התמודדותו העקיפה עם האובדנים המשפחתיים הקשים.

המלחמה והשלום - עמדות פציפיסטיות

בשנות השמונים ואילך חזר יזהר להוציא ספרי פרוזה חדשים כמו "מקדמות" ו"צלהבים". ביצירותיו המאוחרות הוא נקט לעתים עמדות פציפיסטיות חריפות וביקר את מלחמות ישראל. הסיפור "חרבת חיזעה", שעובד גם לסרט, והספר "גילוי אליהו" על מלחמת יום הכיפורים עוררו ויכוחים ציבוריים על דילמות מוסריות במלחמה.    

דמות סמלית של הפרוזה העברית

על אף ביקורות חריפות, ס. יזהר הפך לסמל של הפרוזה העברית המודרנית. בין הפרסים שקיבל נמנים פרס ישראל בגיל צעיר יחסית (43), פרס ברנר ותואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטאות שונות. סופרים ומבקרים כמו דן מירון, גרשון שקד, פניה עוז-זלצברגר ולאה איני כינו אותו "גדול סופרי דור המדינה", "וירטואוז העברית" ו"אבי הפרוזה העברית החדשה". 

יחסו לחילוניות והדת

ס' יזהר היה דמות בולטת בשיח החילוני בישראל. במאמרו "עוז להיות חילוני" מ-1981, ביטא יזהר את תפיסתו העמוקה של החילוניות כבחירה מהותית של האדם לשאת באחריות מלאה על חייו, בלי להישען על אמונות כוללות או להכפיף את עצמו למצוות שאינן מקובלות עליו. החילוני, כפי שתיאר זאת, נדון ל"עמידה מתמדת במצב מהפכני", לחיפוש תמידי ללא פשרות, בניגוד לדתי ה"עומד וידיו מלאות". יחסו הנוקב כלפי הדת עורר ויכוחים רבים בזמנו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: 
השבוי
פתרון 6 אותיות: אצל הים, מקדמות, צדדיים, צלהבים  
פתרון 7 אותיות: טרזינות, ימי צקלג (
מספרי ס' יזהר)
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: אפרים חוזר לאספסת, בפאתי הנגב, גילוי אליהו, דרך גשומה, החורשה בגבעה, הכרכרה של הדוד משה, חרבת חיזעה, ימי צקלג, לילה ללא יריות, מלקומיה יפייפיה, מסע אל גדות הערב, סעודה בפלוג'ה, ערימת הדשן, שיירה של חצות, תפו ופוזה
ביטויים דומים: מספרי ס' יזהר תשבץ, מספרי ס' יזהר תשחץ, מספרי ס' יזהר שתי מילים, מספרי ס' יזהר 9 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו