רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מספרי סמי מיכאל | מספרי סמי מיכאל תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מספרי סמי מיכאל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מספרי סמי מיכאל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ספר של סמי מיכאל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
כן, אשמח לכתוב מאמר חדש עם דגש על שלושת הספרים שציינת - "חצוצרה בוואדי", "שווים ושווים יותר" ו"פחונים וחלומות". הנה ניסיון חדש:

האזינו לקול הייחודי של סמי מיכאל

סמי מיכאל, הסופר הישראלי-עיראקי, הותיר חותם עמוק בנוף הספרותי והחברתי הישראלי באמצעות יצירותיו הרבגוניות והמרתקות. בין ספריו הבולטים ניתן למצוא קולות ייחודיים המאירים זוויות שונות של החיים במדינת ישראל - קולות של צדק חברתי, זהויות משולבות וקונפליקטים פנימיים. 

"שווים ושווים יותר"

ברומן הביכורים שלו "שווים ושווים יותר" מ-1974, חושף מיכאל את חוויית העלייה והקליטה של יהודים ממדינות ערב בשנות ה-50. העלילה עוקבת אחר חייהם של עולים חדשים במעברות ותיאורי האפליה העדתית שהם חווים בחברה הישראלית הוותיקה. המספר לובש את נעליהם של בני העדה המזרחית ומאפשר לקורא הצצה אל מציאות החיים הקשה תחת תנאי המחסור והגזענות. 

מיכאל לא מסתפק בתיאור חיצוני אלא שוזר לתוך העלילה דילמות אנושיות עמוקות ומורכבות של דמויותיו. הוא חושף את מאבקיהם הפנימיים תחת המציאות הקשה, את שאיפותיהם, תקוותיהם ופחדיהם בתור עולים חדשים הניצבים מול חברה זרה. קולותיהם הייחודיים של העולים הללו הופכים במקלדתו של מיכאל לזעקה ספרותית-חברתית נגד האפליה.

"חצוצרה בוואדי" 

בספרו הנודע "חצוצרה בוואדי" מ-1987 מפגיש אותנו מיכאל עם יחסי הגומלין המורכבים בין יהודים וערבים חיפאים בצל מלחמות ישראל. סיפור האהבה בין הצעירה הערבייה נוצרייה הודא לבין החייל היהודי אלכס, מגולל דרמה אנושית מטלטלת רצופת ניגודים זהותיים וקונפליקטים פנימיים.

דרך נקודת המבט של הודא חושף מיכאל את התלבטויותיה כאשה ערבייה החיה בישראל, את בדידותה ותחושת הניכור שלה בחברה היהודית. הקשר עם אלכס מסמל קיר גבולות תרבותיים, תוך שהוא חושף את הפערים וחוסר האפשרות האמיתית לדו-קיום. התיאורים המפורטים של המתחים הפנימיים שחווה הודא הופכים את הספר לאלגוריה מורכבת על סכסוך ישראלי-ערבי שטרם נפתר.  

"פחונים וחלומות"

שאלת העדות היהודית המזרחית בחברה הישראלית עולה גם בספרו "פחונים וחלומות" מ-1979. הספר מצייר תמונה כנה של תנאי המחיה הקשים במעברות בהן גרו עולים חדשים, ושל חלומות הקליטה שהופרו על ידי המציאות הבוטה והאפלייתית שקידמה את פניהם. 

מיכאל חושף בפנינו את טרגדיית הפער בין הציפיות למצב בשטח, תוך שהוא מנתח את הדילמות הפנימיות של דמויותיו הנלחמות על כבודן ועל זכותן לחיים טובים יותר מתוך הפחונים הצרים. הוא אינו חוסך מהקורא את מראות העוני, האלימות והתסכול, אך גם מצביע על הערכים החיוביים כמו עבודת האדמה ועזרה הדדית המשמשים כמנוף להתגברות.  

בשלושה ספרים אלו ניכרת השפעתה של ביוגרפיה האישית של מיכאל, שעלה לישראל כעולה צעיר מעיראק והתמודד עם קשיי הקליטה מנקודת המבט המזרחית. קולו הספרותי הייחודי והאנושי נותן במה לסיפוריהם של אלו שנותרו בצלליות החברה הישראלית, תוך שהוא משקף תמונה מורכבת של מציאות רבת ניגודים ופערים.


הוקרה וביקורת חברתית - דמותו הייחודית של הסופר מיכאל

לאורך השנים הוא קיבל פרסים רבים ויוקרתיים, ביניהם פרס זאב לספרות ילדים ונוער פעמיים, פרס קוגל לספרות יפה, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים פעמיים, פרס הספרות הישראלית מטעם המדור לספרות, ופרס ברנר על ספרו "מים נושקים למים" ועל כלל יצירתו. בשנת 2005 הוא זכה בפרס נשיא המדינה לספרות על מפעל חיים. מיכאל גם קיבל פרסים והוקרה בינלאומיים על יצירתו וערכיה.

מיכאל היה אתאיסט מוצהר וביקר את הלאומנות היהודית והדתיות הקיצונית. הוא סבר שמדינת ישראל מעולם לא התמודדה כראוי עם שלוש בעיות יסוד - מקומה בתוך העולם הערבי, פערים גזעניים בחברה, והמתח בין דת לחילוניות. לדבריו, הסכסוך הישראלי-ערבי הפך לעימות דתי בין היהדות לאסלאם, והוא יצא נגד התגברות ההלכה היהודית והשריעה האסלאמית. מיכאל גם ביקר את הרעיון של "זהות מזרחית" וטען שזוהי הגדרה שרירותית שמטרתה לשמר הגמוניה אשכנזית. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
חסות
פתרון 5 אותיות: עאידה
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה: ויקטוריה
פתרון של שתי מילים: גבולות הרוח, החוויה הישראלית, הכנף השלישית, חצוצרה בואדי, טיפה וטיפונת, יונים בטרפלגר, מעוף הברבורים, פחונים וחלומות, שדים חומים
פתרון של שלוש מילים ומעלה: אהבה בין הדקלים, אותיות הולכות לים, אלה שבטי ישראל, חופן של ערפל, 
יהלום מן הישימון, מים נושקים למים, סופה בין הדקלים, צרצרון שר גם בחורף, שווים ושווים יותר
ביטויים דומים: מספרי סמי מיכאל מילון, מספרי סמי מיכאל תשבץ, מספרי סמי מיכאל תשחץ, מספרי סמי מיכאל שתי מילים, , רשימת ספרים סמי מיכאל
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו