רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ספר של סמי מיכאל | מספרי סמי מיכאל מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ספר של סמי מיכאל . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מספרי סמי מיכאל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מספרי סמי מיכאל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 


הסופר הישראלי-עיראקי סמי מיכאל - קול מיוחד במינו בנוף הספרותי

סמי מיכאל, הסופר, מחזאי ופעיל חברתי הוותיק, הוא דמות מרכזית וייחודית בסצינה התרבותית הישראלית. כיוצא עיראק, קולו הספרותי המשלב זהויות וצופה על החברה הישראלית דרך עדשה ייחודית, מעניק לו מקום בראש ובראשונה בין סופרי הדור. המאמר הנוכחי יסקור את יצירתו הרבגונית ויבהיר מדוע קולו כה חשוב.

כיצד הגעגועים למולדת עיצבו את יצירותיו הראשונות?

ספריו הראשונים של מיכאל כמו "שווים ושווים יותר" ו"חסות" עסקו בנושאים של זהות וקליטת עולים מארצות ערב בישראל. רבים מהם שיקפו את געגועיו למולדתו עיראק ואת הקושי להשתלב בחברה הישראלית כעולה חדש. תיאורי המנהגים והמסורת העיראקית עמדו בבסיס עלילותיהם המרתקות.

מדוע נחשבים "ויקטוריה" ו"חצוצרה בוואדי" לפריצת דרך?

הרומן "ויקטוריה" מ-1993 וספרו "חצוצרה בוואדי" מ-1987 נחשבים ליצירות המופת המרכזיות של מיכאל. "ויקטוריה" מתאר את סיפור חייה של אישה יהודייה מלידתה בבגדאד ועד זקנתה בישראל. בעוד "חצוצרה בוואדי" מגולל את חוויותיהם של ילדי וואדי ניסנאס בחיפה בצל המלחמה. שני הספרים זכו להצלחה אדירה, ביקורות נלהבות ותרגומים לשפות רבות. הם סימנו את מיכאל כקול ספרותי ייחודי ובעל השפעה.    

האם ספריו לילדים ונוער מאופיינים ביסודות אוטוביוגרפיים?

חלק ניכר מספריו לילדים ונוער של מיכאל מושפע מחוויות ילדותו שלו. "סופה בין הדקלים" מתאר את הרפתקאותיהם של נערים ונערות יהודים בבגדאד בימי מלחמת העולם השנייה. בעוד "אהבה בין הדקלים" מגולל את סיפורם של ילדים אחרים בעיר. חוויותיו כילד במזרח התיכון באות לידי ביטוי נוסטלגי ומרגש ביצירות אלה המוקדשות לצעירים.

מהי עמדתו הפוליטית-חברתית של מיכאל כפי שהיא משתקפת ביצירותיו?

סמי מיכאל, חבר לשעבר במפלגה הקומוניסטית, הוא אתאיסט מוצהר והוגה חילוני. ספריו מבקרים את הלאומנות היהודית, את הסכסוך הערבי-ישראלי ואת הגזענות בחברה הישראלית. הרומן "יונים בטרפלגר" למשל, מציג גיבור יהודי-פלסטיני כמטאפורה לזהויות משולבות ודו-קיום. קולו הספרותי מנסה להאיר זוויות שונות בחברה הישראלית המגוונת.

איך הכיר הקהל הרחב את מפעל חייו של מיכאל?

סמי מיכאל זכה בהכרה רחבה ובפרסים ספרותיים יוקרתיים רבים, ביניהם פרס ישראל לספרות בשנת 2005 על מפעל חייו. הוא קיבל תוארי דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטאות מרכזיות בישראל. לאחר פרישתו מעבודתו כמודד, כיהן כנשיא האגודה לזכויות האזרח ופעל למען זכויות אדם וקידום הסובלנות בחברה הישראלית. מורשתו היא של סופר מחונן וקול הומניסטי בולט.

לסיכום: הסופר שצריך להכיר, סמי מיכאל

סמי מיכאל הוא דמות מרכזית בנוף הספרותי והחברתי בישראל. יצירתו הגדושה, העשירה בנושאים של זהות, קליטת עולים, וסכסוך דתי-אתני,  מבטאת קול ייחודי וחשוב הראוי להיכרות. הן יצירותיו לבוגרים והן לילדים ונוער, זכו לפרסום רב, תרגומים והערכה מקצועית. מיכאל, שהחל חייו כפעיל קומוניסטי במזרח, הפך לאיש רוח יהודי-ערבי מהחשובים שידעה ישראל. בהצלחה ! 


מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: חסות
פתרון 5 אותיות: עאידה
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה: ויקטוריה
פתרון של שתי מילים: גבולות הרוח, החוויה הישראלית, הכנף השלישית, חצוצרה בואדי, טיפה וטיפונת, יונים בטרפלגר, מעוף הברבורים, פחונים וחלומות, שדים חומים
פתרון של שלוש מילים ומעלה: אהבה בין הדקלים, אותיות הולכות לים, אלה שבטי ישראל, חופן של ערפל, מים נושקים למים, סופה בין הדקלים, צרצרון שר גם בחורף, שווים ושווים יותר

ביטויים דומים: מספרי סמי מיכאל מילון, מספרי סמי מיכאל פירוש, מספרי סמי מיכאל מילון, מספרי סמי מיכאל תשבץ, רשימת ספרים סמי מיכאל, ספר של חיים מיכאל 9 אותיות, ספר של סמי מיכאל תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו