רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מראשי "המוסד" בעבר | מראשי המוסד בעבר תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מראשי "המוסד" בעבר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מראשי המוסד בעבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מראשי "המוסד" בעבר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המוסד: ארגון ביון מוביל בזירה הבינלאומית

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, הידוע יותר בשמו המקוצר "המוסד", הוא ארגון ביון מוביל בזירה הבינלאומית. תפקידיו המרכזיים של המוסד כוללים איסוף מודיעין אנושי, הפקת מודיעין חשאיות מחוץ לגבולות המדינה, דיפלומטיה חשאית, תפקידים מיוחדים וסיכול יעדים אזרחיים וצבאיים של האויב.

פעילותו של המוסד חשאית ברובה, אך אין ספק שמדובר בארגון מקצועי ויעיל, המורכב מאנשים מוכשרים ומסורים. לאורך השנים, ביצע המוסד פעולות רבות שתרמו רבות להגנתה של מדינת ישראל. בין פעולות אלו ניתן למנות את חטיפתו של אדולף אייכמן, פושע מלחמה נאצי, מארגנטינה לישראל בשנת 1960, וחילוץ יהודים מתימן ומאתיופיה במבצעים דרמטיים.

המוסד פועל גם בתחום המודיעין האלקטרוני, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לחדירה לרשתות מחשבים וליישום מערכות האזנה (הטמנת אמצעי ציתות והאזנה). פעילות זו מאפשרת לארגון להשיג מידע מודיעיני חיוני על כוונותיהם ופעולותיהם של אויבי ישראל.

המוסד בעידן החדש: אתגרים והזדמנויות

העולם של היום שונה מאוד מזה שהיה קיים בעת הקמת המוסד. התפתחות האינטרנט והטכנולוגיות הדיגיטליות יצרה אתגרים חדשים עבור ארגוני ביון ברחבי העולם, אך גם פתחה בפניהם הזדמנויות חדשות.

המוסד נדרש להתמודד עם איומים קיברנטיים מתוחכמים, לפעול במרחב הדיגיטלי תוך שמירה על חשאיות מוחלטת, ולפתח שיטות חדשות לאיסוף מודיעין.
עם זאת, הטכנולוגיות החדשות פותחות גם דלתות חדשות עבור המוסד. הן מאפשרות לו להגיע למקורות מידע חדשים, לשפר את יכולותיו המבצעיות ולפתח שיטות עבודה יעילות יותר.

המוסד ממשיך להתאים את עצמו לאתגרים ולשינויים בזירה הבינלאומית, תוך שהוא שואף להישאר ארגון ביון מוביל ויעיל, המהווה נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל.

אגפי המוסד: מבנה ותפקידים

המוסד מחולק לאגפים המורכבים מיחידות ומחטיבות. מלבד האגפים המנהלתיים מרוכזת רוב העבודה באגפים המבצעיים.

מבין האגפים המבצעיים:

צומת: מכונה גם "מלוכה". אגף זה מפעיל את קציני האיסוף ואת רשת הסוכנים של המוסד ברחבי העולם. הוא אחראי על איסוף מודיעין אנושי באמצעות מגוון שיטות, כגון גיוס סוכנים, הפעלת סוכנים חשאיים וביצוע פעולות ריגול.

קיסריה: מכונה גם "מפרץ". אגף המבצעים המיוחדים של המוסד. הוא כולל יחידות לוחמות, בהן יחידת החיסולים המפורסמת "כידון". יחידות אלו מבצעות פעולות נועזות ומסוכנות מחוץ לגבולות ישראל, כגון חיסול אויבים, חילוץ שבויים וסיכול פיגועים.

נביעות: מכונה גם "קשת". אגף זה אחראי על השגת מודיעין באמצעים אלקטרוניים. הוא משתמש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לחדור לרשתות מחשבים, ליירט תקשורת ולהאזין לשיחות.

צפרירים: מכונה גם "ביצור". אגף זה עוסק בהגנה על יהודים ברחבי העולם. הוא אחראי על העלאת יהודים לישראל, אבטחת קהילות יהודיות והתמודדות עם איומים נגד יהודים.
אגפים נוספים:

טכנולוגיה: יחידת עילית טכנולוגית העובדת בצמוד עם הגורמים המבצעיים של המוסד. תפקידה לפתח אמצעים טכנולוגיים מתקדמים המשפרים את יכולתו המבצעית של הארגון.

סייבר: אגף חדש שהוקם בשנת 2021. הוא אחראי על פעילות המוסד במרחב הקיברנטי, תוך התמודדות עם איומים קיברנטיים וביצוע פעולות התקפה והגנה.

פעילות המוסד בראשית המאה ה-21

המאבק בטרור: המוסד המשיך לשתף פעולה עם סוכנויות ביון זרות, ובפרט ה-FBI וה-CIA, במאבק בטרור. פעילות זו תרמה רבות לסיכול פיגועים רבים, הן בארצות הברית והן ברחבי העולם.

המאבק בטרור ובתוכנית הגרעין האיראנית: תחת כהונתו של מאיר דגן, המוסד הטה שכם למאבק בטרור ובתוכנית הגרעין האיראנית. יוחסו לו הריגות של בכירי טרור בחו"ל, ביניהם עימאד מורנייה ומחמוד אל-מבחוח (אף על פי שישראל נמנעה מלתת לכך אישור רשמי). בנוסף, המוסד פעל באופן נמרץ לסיכול תוכנית הגרעין האיראנית, והצליח להשיג מודיעין רב ערך בנושא.

המאבק בדאעש: במהלך העשור השני של המאה ה-21 העביר המוסד מידע מודיעיני והתרעות קונקרטיות לסוכנויות הביון בארצות הברית ובאירופה על פיגועים שתכננן לבצע דאעש. מידע זה תרם לסיכול עשרות פיגועים.

סיכול פיגועים נוספים: בשנת 2018 סיכל המוסד, בשיתוף פעולה עם סוכנויות ביון זרות, פיגוע טרור ענקי שתכננה איראן נגד גולים איראנים בצרפת. באותה שנה סיכל המוסד פיגוע שתכנן המודיעין האיראני נגד פעילי אופוזיציה בדנמרק, ובדצמבר 2019 סייע בסיכול גל פיגועים באירופה.

הקמת "ליברטאד": בשנת 2017 הקים המוסד את "ליברטאד", קרן להשקעה בחדשנות טכנולוגית בתחומים שמעניינים את הארגון.

אתגרים עתידיים

המוסד ניצב בפני אתגרים רבים בעתיד. האיום האיראני ממשיך להיות משמעותי, ויש להתמודד גם עם ארגוני טרור חדשים ועם עליית הפופוליזם והלאומנות ברחבי העולם.

המוסד יצטרך להמשיך ולפתח את יכולותיו הטכנולוגיות ולהתאים את עצמו לאתגרים החדשים. הוא יצטרך גם לשמור על חשאיות מוחלטת תוך פעילות במרחב הדיגיטלי הפתוח והשקוף.

לסיכום

המוסד הוא ארגון ביון מוביל בעל חשיבות רבה להגנתה של מדינת ישראל.
הוא פועל תחת מעטה חשאיות מוחלטת, ופעילותו תרמה רבות לאורך השנים לשמירה על ביטחון המדינה!
המוסד ניצב בפני אתגרים רבים בעתיד, אך אין ספק שהוא ימשיך להיות ארגון מקצועי ויעיל, המהווה נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: דגן, כהן
פתרון 4 אותיות: הלוי, הראל, זמיר, חופי, יתום, עמית, פרדו, שביט
פתרון 5 אותיות: שילוח
פתרון 6 אותיות: אדמוני  
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה: 
פתרון של שתי מילים ומעלה: איסר הראל, אפרים הלוי, דני יתום, יוסי כהן, יצחק חופי, מאיר דגן, מאיר עמית, נחום אדמוני, צבי זמיר, ראובן שילוח, שבתי שביט, תמיר פרדו
ביטויים דומים: מראשי "המוסד" בעבר 7 אותיות, מראשי המוסד בעבר תשבץ, מראשי "המוסד" בעבר תשחץ, מראשי "המוסד" בעבר מילון, מראשי "המוסד" בעבר =
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו