רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סופרת ישראלית | סופרת ישראלית בעבר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה סופרת ישראלית בעבר . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה סופרת ישראלית בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

ספרות ישראלית - היסטוריה ודורות של כתיבה ויצירה

ספרות ישראלית היא תחום ספרותי עשיר ומגוון, המשקף את נופי הארץ, אירועיה ההיסטוריים והחברה הייחודית שהתפתחה כאן. מקורותיה נעוצים בתחייתה של השפה העברית כשפה מדוברת בעת המודרנית וביסודות הספרות העברית העתיקה. לאורך השנים התגבשו דורות שונים של סופרים ישראלים שתרמו לקורפוס הספרותי הלאומי ממגוון רחב של זוויות ראייה. 

סופרי דור תש"ח, כמו נתן שחם, מרדכי טביב ונעמי פרנקל, הפכו את חוויית מלחמת העצמאות וראשית ימי המדינה לחלק בלתי נפרד מיצירתם. הגל החדש של שנות ה-60, שכלל כותבים כמו עמוס עוז, א.ב. יהושע ויהודה עמיחי, הביא גוונים חדשים ופרשנויות מתחדשות לספרות העברית. הגל המפוכח, שצמח לאחר אכזבת מלחמת יום כיפור, כלל סופרים כמו רות אלמוג ודוד גרוסמן, שביקרו את החברה והשלטון. הגל האחר, שרואה בפוסט-מודרניזם את אחד מעקרונותיו המרכזיים, מיוצג על ידי יוצרים כמו אתגר קרת ואורלי קסטל-בלום.

ביוגרפיה של יוכי ברנדס - סופרת, עורכת ומחנכת  

יוכי (יוכבד) ברנדס היא סופרת ישראלית יוצרת ובעלת השכלה תורנית ואקדמית. נולדה בשנת 1959 בחיפה למשפחה חסידית. לאחר שעזבה את החברה החרדית, רכשה תארים בתנ"ך, למדה והכשירה מורים בבתי ספר וסמינרים. בשנת 1999 ייסדה בהוצאת ידיעות אחרונות את הסדרה "יהדות כאן ועכשיו" שכללה כ-50 כותרים של מחברים ממגוון רחב של זרמים יהודיים.  

סדרת הרומנים הראשונה של ברנדס: מבט חדש על אירועים מכוננים

בחמשת הרומנים הראשונים שכתבה ברנדס, היא מפנה זרקור לאירועים משמעותיים בהיסטוריה של העם היהודי והמדינה. "גמר טוב" עוסק בשואה, "הגר" בוחן את מלחמת העצמאות, ו"לכבות את האהבה" דן בלידתו של גוש אמונים. "גרעינים לבנים" מתמקד בעלייה הראשונה לארץ ישראל, ואילו "וידוי" מתרכז בהוויה התל אביבית הצעירה בראשית המדינה. היצירות מנקודות מבט ייחודיות, לעתים דרך עיניהם של מי שנחשבו "מפסידי ההיסטוריה".

רומנים מאוחרים - מבט אל התרבות היהודית הקלאסית

בחמשת הרומנים המאוחרים שלה, ברנדס שבה אל השורשים העמוקים של התרבות היהודית ויוצרת פרשנויות מקוריות. "מלכים ג" בוחן את ראשית המלוכה, "הפרדס של עקיבא" מתמקד בדמויות מופת של חז"ל, ואילו "אדל" עוסק בתחילת תנועת החסידות. ברנדס מצליחה ליצור נרטיבים ספרותיים סוחפים מתוך טקסטים קדושים ולהעניק קולות גם לדמויות השוליים שנשכחו בדרך.

דורית רביניאן - דרך קשה אל ההצלחה הבינלאומית

דורית רביניאן היא סופרת ישראלית שצברה הכרה וזכתה בפרסים יוקרתיים בשל כתיבתה הנוגעת בנקודות רגישות בחברה הישראלית. נולדה בשנת 1972 בכפר סבא להורים עולים מאיראן ושירתה בצבא כעיתונאית צבאית. ספרה הראשון "סמטת השקדיות בעומריג'אן" שיצא בגיל 22, זכה בפרס ספרותי לסופרים צעירים. 

ספרה השני, "החתונות שלנו", זכה גם הוא להצלחה גדולה בעברית ותורגם לשפות רבות ברחבי העולם. רביניאן זכתה על הספר בפרסים נחשבים כמו פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים והפרס האנגלי צ'ארלס אורד וינגייט. גם יצירותיה המאוחרות כמו הרומן "גדר חיה", המתאר מערכת יחסים בין ישראלית לפלסטיני, זוכות להכרה ציבורית ומקצועית רחבה.

ההצלחה הבינלאומית של "החתונות שלנו"

"החתונות שלנו", ספרה השני של דורית רביניאן שיצא לאור בשנת 1999, היה לרב-מכר גדול בישראל ובעולם. זהו סיפור סאטירי על משפחה יהודית-איראנית בכפר סבא המתכוננת לחתונות של שני ילדיה. הספר תורגם לשפות רבות ונחשב כיום לאחת היצירות הקאנוניות של רביניאן. בשנת 2000 זכתה רביניאן על "החתונות שלנו" בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, לאחר שכבר ב-1995 זכתה בפרס וינר לספרות צעירה על ספרה הראשון "סמטת השקדיות בעומריג'אן".

בשנת 2009 הוענק לרביניאן פרס אקו"ם לעידוד היצירה. ההכרה הבינלאומית המשמעותית ביותר על "החתונות שלנו" הגיעה בשנה שלאחר מכן, כאשר בשנת 2010 זכתה רביניאן בפרס צ'ארלס אורד וינגייט היוקרתי שמוענק על ידי ה-Society of Authors הבריטי. היא הייתה הישראלית השנייה בהיסטוריה שזכתה בפרס החשוב הזה על יצירתה הספרותית.

"גדר חיה" - רומן על קונפליקט הישראלי-פלסטיני

לאחר הצלחתו של הרומן "החתונות שלנו", עברו כ-15 שנים עד שדורית רביניאן פרסמה בשנת 2014 את הרומן הבא "גדר חיה". הפעם נטשה רביניאן את הסגנון הסאטירי לטובת עלילה דרמטית המתמקדת במערכת יחסים בין ישראלית לפלסטיני על רקע הסכסוך הישראלי-פלסטיני והאינתיפאדה השנייה. הספר עוקב אחר הרומן הזמני של ליאת מתל אביב (עיר בארץ), המשמשת כמתרגמת במלגת פולברייט בניו יורק, עם חילמי, צייר פלסטיני ממוצא חברוני היושב בברוקלין (רובע בניו יורק).

השניים חווים מערכת יחסים אינטנסיבית, במהלכה הם צריכים להתמודד עם שאלות של זהויות לאומיות, סכסוך מתמשך ודעות קדומות. במרכז הספר עומד הקונפליקט הבלתי פתיר בין הרצון האנושי לקיים אהבה ויחסים, לבין הניסיון הבלתי אפשרי לגשר על התהום בין השתייכויות לאומיות מנוגדות.

הצלחתו של "גדר חיה" והכרה ספרותית נוספת

הרומן "גדר חיה" זכה לשבחים רבים מצד מבקרי הספרות וקיבל הכרה ציבורית נרחבת בישראל ובעולם. בשנת 2015, זכתה דורית רביניאן על הספר בפרס ברנשטיין (על שמו של מרדכי ברנשטיין , מו"ל וסופר עברי בעבר) היוקרתי לספרות. זוהי הוקרה חשובה נוספת בשורה של אותות כבוד ופרסים שקיבלה רביניאן על יצירותיה הספרותיות.

פרס ברנשטיין, שהוענק לראשונה ב-1989 ובשמו של הסופר וראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, נחשב לאחד מפרסי הספרות החשובים והנחשקים בישראל. הזכייה בו הציבה את דורית רביניאן בשורה אחת עם מיטב הסופרים והסופרות הישראליות המובילות של זמננו.

לסיכום 

המדריך מציג את התפתחותה ותרומתה של הספרות הישראלית לאורך דורות של יצירה. הוא ממקד את האור על שתי דוגמאות חשובות - יוכי ברנדס ודורית רביניאן, סופרות ישראליות מצליחות שיצירותיהן הייחודיות מהוות חלק בלתי נפרד מנוף הספרות המקומית. דרך ביוגרפיות ותיאורי יצירתן העיקריות, המאמר חושף את עולמן הספרותי המרתק והמגוון של שתי היוצרות הללו, שעבודותיהן זוכות להערכה ופרסום נרחבים בישראל ובזירה הבינלאומית. בהצלחה! 




מודעות




פתרון 2 אותיות: שז (סופרת ומשוררת ישראלית)
פתרון 3 אותיות: גור, טפר, להב, ערד, רגן, רות, שיר, שלו
פתרון 4 אותיות: איתן, בלאו, בלום, הדיה, הורן, הנדל, הראל, זרחי, לפיד, סמיט, עומר, עמית, קמחי, קציר, שנהב
פתרון 5 אותיות: בארון, דורון, הראבן, ידלין, לינור, רוטנר
פתרון 6 אותיות: ישי לוי, ליבליך, רון-פדר
פתרון 7 אותיות: גולדברג, רביניאן
פתרון 8 אותיות ומעלה: קסטל בלום
פתרון של שתי מילים ומעלה: אורלי קסטל בלום, אלונה קמחי (סופרת ושחקנית ישראלית), בתיה גור (סופרת ישראלית בעבר), גיל הראבן, גלילה רון פדר עמית, דבורה בארון (סופרת עבריה), דבורה עומר (סופרת ישראלית בעבר), דורית רביניאן, חיה שנהב, חנה גולדברג, יהודית הנדל, יהודית קציר, יונה טפר (סופרת ישראלית), 
יעל הדיה, לאה גולדברג (משוררת וסופרת ישראלית), ליאת רוטנר, ליהיא לפיד, ליזה דורון, מאיה ערד, מיכל שלו, מרים רות, נורית זרחי, נירה הראל, נעה ידליןנעמי רגן, סמדר שיר (סופרת ועיתונאית ישראלית), עירית לינור, עמיה ליבליך, צרויה שלו, רחל איתן (סופרת ומתרגמת ישראלית), שהם סמיט, שהרה בלאו, שפרה הורן, שרית ישי לוי (סופרת ועיתונאית ישראלית)
ביטויים דומים: שם של סופרת ישראלית, סופרת ישראלית מילון, סופרת ישראלית 3 אותיות, סופרת ישראלית פירוש, סופרת ישראלית תשבץ
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

9 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו