רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עוף מדברי | מן עוף מדברי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מן עוף מדברי . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה עוף מדברי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית.

עופות מדבר

עופות מדבריים הם יצורים מיוחדים שפיתחו התאמות ייחודיות כדי לשרוד בסביבות קשות אלו. הם תורמים רבות למערכת האקולוגית, מפזרים זרעים, מאביקים צמחים ומדבירים חרקים. למרות התנאים הקשים, עופות המדבר מגוונים מאוד, וכל מין בעל תכונות והתנהגויות מיוחדות.

מאפיינים של עופות מדבר

עופות מדבר התאימו את עצמן לחיים בסביבה קשה זו בכמה דרכים. הם מצליחים לחסוך מים בצורה יעילה, בעזרת כליות יעילות ויכולת ריכוז שתן גבוהה. צורות המקור שלהן מותאמות לאכילה, בין אם לחיטוט פרחים או לכידת חרקים. צבען המיוחד מספק הסוואה ומגן עליהן מפני טורפים.

דוגמאות למיני ציפורי מדבר

עולם העופות מרתק ומגוון, ובין כל העופות, עופות המדבר בולטים במיוחד. צבעים מרהיבים, קריאות ייחודיות, התנהגויות חברתיות מרתקות ועוד, הופכים את עופות המדבר לאטרקציה ייחודית הן עבור חובבי טבע והן עבור חוקרים.

ארה ארגמנית: תוכי גדול ודרום אמריקני בעל נוצות אדומות, צהובות וכחולות. הוא נפוץ ביערות גשם, יערות פתוחים, סוואנות מיוערות ועוד. הארה ידועה בקריאותיה הרמות ובחברתיות שלה. היא חיה בקבוצות גדולות ומסוגלת לחקות קולות אנושיים. מצב השימור של הארה הארגמנית הוא ללא חשש, אך אוכלוסייתה מצטמצמת.

קקדו דקלים: אחד הקקדואים הגדולים ביותר, בעל גוף אפור, לחי אדומה ומקור שחור. הוא נפוץ בגינאה החדשה, אינדונזיה, פפואה גינאה החדשה ואוסטרליה. הקקדו ניזון בעיקר מאגוזים ופירות. הוא בעל מערכת אכילה מיוחדת: החלק התחתון של המקור פותח את האגוז, והעליון מחזיק אותו. צבע הלחי משתנה מלבן לאדום על פי מצב הרוח והרגשות: התרגשות, שמחה, עצב. מצב השימור של קקדו דקלים הוא פגיע.

נימפית מצויצת: תוכי אוסטרלי קטן ופופולרי כחיות מחמד. הוא בעל נוצות אפורות עם כתמים צהובים וכתר כתום. הנימפית חברתית וחכמה, קלה יחסית לגידול וידועה ביכולתה לחקות צלילים וקולות אנושיים. מצב השימור של הנימפית המצויצת הוא ללא חשש.

תוכון מצוי: תוכי אוסטרלי קטן וחברתי, ידוע בשל צבעיו המגוונים. הוא נפוץ בלהקות באזורים לחים ובתה עשבונית. התוכון קל יחסית לגידול וידוע ביכולת חיקוי קולות. מצב השימור של התוכון המצוי הוא ללא חשש.

קקדו צהוב-ציצית: קקדו בינוני בגודל, בעל נוצות לבנות וציצית צהובה. הוא נפוץ באוסטרליה, ניו זילנד וגינאה החדשה. הקקדו ידוע בקריאותיו הרמות ובאינטליגנציה הגבוהה שלו. הוא מסוגל לפתור חידות וללמוד מילים ומשפטים. מצב השימור של קקדו צהוב-ציצית הוא ללא חשש.

הקטה (עוף קרקע מדברי): סוג של עוף קרקע קטן ממשפחת הקטיים, החי בערבות ובמדבריות באסיה ובאפריקה. הקטות ידועות ביכולתן המופלאה להביא מים לאפרוחים שלהן. הן עושות זאת על ידי טבילת החזה שלהן, המכוסה בנוצות מוך ספוגיות, במים. לאחר מכן הן עפות חזרה לקן, שם האפרוחים שותים את המים ישירות מהחזה.

עופות המדבר הם חלק חשוב במערכת האקולוגית של המדבר. הם מפיצים זרעים, מסייעים בהדברה טבעית ומהווים חלק בלתי נפרד מהנוף המרהיב של המדבר. אנו, בני האדם, חייבים לשמור על עופות אלו ועל בית גידולם, ולדאוג להמשך קיומם.


התאמות להישרדות

עופות המדבר פיתחו אינספור הסתגלות כדי לשגשג בתנאים הקשים והבלתי סלחניים של בתי הגידול הצחיחים שלהם. אחת ההתאמות המכריעות ביותר היא יכולתם לעמוד בחום קיצוני. לעופות מדבריים רבים יש מנגנונים פיזיולוגיים המאפשרים להם לווסת את טמפרטורת הגוף שלהן, כמו התנשפות וחיפוש צל בחלקים החמים ביותר של היום. יתר על כן, עופות מדבריים מפגיים לעתים קרובות אסטרטגיות האכלה מיוחדות, כגון היכולת להפיק לחות מצמחים בשרניים או להאכיל מזרעים הדורשים מים מינימליים לעיכול. התאמות אלו חיוניות להישרדותן של עופות המדבר בסביבה המדברית הקשה, שבה משאבי המים והמזון מוגבלים.


הגירה ותנועות עונתיות

הנדידה ממלאת תפקיד חיוני בחייהן של עופות מדבריים רבות, ומאפשרת להן לנצל שינויים עונתיים בזמינות המזון והזדמנויות הקינון. עופות מדבר יוצאים למסעות יוצאי דופן על פני נופי מדבר עצומים, מנווטים לפי ציוני דרך, רמזים שמימיים ושדות מגנטיים. במהלך נדידתם, עופות המדבר מסתמכים על נווה מדבר ואתרי עצירת ביניים אחרים כדי לנוח ולתדלק, מה שהופך את בתי הגידול הללו לחיוניים להישרדותם. נווה מדבר מספקים משאבים חיוניים כמו מים, מזון ומקלט, ומאפשרים לציפורים נודדות לחדש את מאגרי האנרגיה שלהן לפני המשך מסעם. ללא אתרי עצירת ביניים אלה, מיני עופות מדבריים רבים ייאבקו להשלים את נדידתם הארוכה והמפרכת, מה שיוביל לירידה במספר האוכלוסייה.


איומים ושימור

למרות ההסתגלות המדהימה שלהם, אוכלוסיות עופות מדבריים מתמודדים עם איומים רבים שמסכנים את הישרדותם. אובדן ופיצול בתי גידול עקב פיתוח אנושי, חקלאות ותשתיות הם איומים משמעותיים על מיני עופות מדבריים. שינויי האקלים מהווים איום גדול נוסף, משנים את המערכות האקולוגיות המדבריות ומחמירים את תנאי הבצורת. הפרעות אנושיות, כגון פעילויות פנאי ושימוש ברכב שטח, עלולות גם לשבש את הקינון ואת בתי הגידול של עופות מדבריים.

מאמצי שימור שמטרתם להגן על מיני עופות מדבריים ובתי הגידול שלהם הם אפוא קריטיים. מאמצים אלו עשויים לכלול שיקום בתי גידול, שימור קרקע והקמת אזורים מוגנים. בנוסף, העלאת המודעות לחשיבותן של מערכות אקולוגיות מדבריות וקידום שיטות ניהול קרקע בר-קיימא יכולות לסייע בהפחתת האיומים על אוכלוסיות הציפורים המדבריות. על ידי עבודה משותפת כדי להתמודד עם אתגרים אלה, נוכל להבטיח עתיד מזהיר יותר לציפורים המדבריות ולמערכות האקולוגיות השבריריות שבהן הן מתגוררות.

לסיכום

עופות מדבריים הם יצורים מרתקים המפגינים הסתגלות ייחודית וחוסן יוצא דופן. הן מתמודדות עם תנאים קשים, משגשגים בסביבות צחיחות וממלאים תפקיד חשוב במערכת האקולוגית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: יען, קטה, רחם
פתרון 4 אותיות: קורא (עוף מדברי), שליו, תוכי (עוף מדבר)
פתרון 5 אותיות:
חוברה, חוגלה, פניקס (עוף מדברי אגדי)
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: אפרור אפריקני, ארה ארגמנית, ארה כחולה-צהובה, בז מדברי, חוברה מדברית, חוגלת סלעים, לילית מדבר, נימפית מצויצת, עורב חום-עורף, קוניור השמש, קוקייה רצנית, 
קורא מדבגרי, קטת נמקוואה, קטה סנגלית, קקדו דקלים, קקדו ורדרד, קקדו צהוב-ציצית, רחם מדברי, רחם מצוי, רץ מדבר, תוכון מצוי, תוכי נזירי
ביטויים דומים: מן עוף מדברי 4 אותיות, מן עוף מדברי אגדי מילון, מן עוף מדברי פירוש, שם של עוף מקראי
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

6 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו