רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מונח פיזיקלי | גודל פיזיקלי | מונח פיזיקלי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מונח פיזיקלי . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש.
ראשית, נסתכל על ההגדרה גודל פיזיקלי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

מהם גדלים פיזיקליים ומדוע הם חשובים?

בליבו של המדע, נמצאים גדלים פיזיקליים – אבני הבניין של הבנתנו את העולם הטבעי. אלו הם ערכים מספריים המייצגים תכונות מדידות של עצמים ותופעות, כמו אורך, זמן, מסה, טמפרטורה, מהירות ועוד. חשיבותם עצומה, שכן הם מאפשרים לנו לכמת, להשוות ולחזות תופעות שונות, החל מתנועת כוכבי לכת ועד לפעולת המכשירים האלקטרוניים שאנו משתמשים בהם. ללא גדלים פיזיקליים, היינו אובדי עצות בניסיון להבין את העולם המורכב שסביבנו.

אך כדי שגדלים אלה יהיו בעלי משמעות, עליהם להיות מוגדרים היטב ומדידים באופן עקבי. לשם כך, אנו משתמשים ביחידות מידה – סטנדרטים מוסכמים המגדירים את הכמות הבסיסית של כל גודל. המערכת הבינלאומית של יחידות (SI) מספקת מסגרת אוניברסלית למדידות, ומבטיחה שמדענים ומהנדסים ברחבי העולם יוכלו לתקשר ביעילות ולשתף פעולה בפרויקטים משותפים.

גדלים פיזיקליים בסיסיים: אבני היסוד של הפיזיקה

במערכת SI, שבעה גדלים פיזיקליים בסיסיים מהווים את הבסיס לכל שאר הגדלים: אורך (נמדד במטר), מסה (קילוגרם), זמן (שנייה), זרם חשמלי (אמפר), טמפרטורה (קלווין), כמות חומר (מול) ועוצמת הארה (קנדלה). כל אחד מהגדלים הללו מייצג תכונה יסודית של העולם הפיזיקלי, והם משמשים כ"אבני בניין" לבניית גדלים מורכבים יותר.

לדוגמה, המהירות, שהיא גודל נגזר, מחושבת על ידי חלוקת המרחק (אורך) בזמן. באופן דומה, הכוח, שהוא גם גודל נגזר, מחושב כמכפלת המסה בתאוצה (שינוי במהירות). הבנת הגדלים הבסיסיים והקשרים ביניהם מאפשרת לנו לחקור מגוון רחב של תופעות, החל מחוקי התנועה של ניוטון ועד לתורת היחסות של איינשטיין.

וקטורים: גדלים עם כיוון

בעוד שסקלרים מתארים רק את הגודל של תכונה מסוימת, וקטורים מוסיפים מימד נוסף של מידע: כיוון. דוגמה קלאסית היא ההבדל בין מרחק להעתק: המרחק הוא סקלר, המציין את האורך הכולל של מסלול, בעוד שההעתק הוא וקטור, המציין את השינוי במיקום, כולל גם את הכיוון.

וקטורים מיוצגים לרוב כחצים, כאשר אורך החץ מייצג את גודל הווקטור וכיוון החץ מייצג את כיוונו. דוגמאות לגדלים וקטוריים חשובים כוללים מהירות, תאוצה וכוח. הבנת וקטורים חיונית לניתוח תנועה, מכיוון שהם מאפשרים לנו לתאר לא רק כמה מהר גוף נע, אלא גם לאיזה כיוון.

סקלרים: גדלים ללא כיוון

בניגוד לווקטורים, סקלרים הם גדלים פיזיקליים בעלי גודל בלבד, ללא כיוון. דוגמאות לסקלרים כוללות זמן, טמפרטורה, מסה ואנרגיה. סקלרים הם כמו מספרים "טהורים", שאינם תלויים במערכת הצירים שבה אנו מתארים את העולם. לדוגמה, מסה של גוף תישאר זהה בין אם נמדוד אותה על כדור הארץ או על הירח, מכיוון שהיא אינה מושפעת מכיוון או מיקום.

סקלרים ממלאים תפקיד מרכזי בפיזיקה, שכן הם מאפשרים לנו לכמת תכונות בסיסיות של חומר ואנרגיה. הם משמשים גם כבסיס לחישוב גדלים וקטוריים, כמו למשל חישוב הכוח הפועל על גוף באמצעות הכפלת המסה שלו בתאוצה שלו (שהיא וקטור).

שדות: גדלים פיזיקליים במרחב

שדה הוא גודל פיזיקלי המוגדר בכל נקודה במרחב. שדות יכולים להיות סקלריים (כמו שדה הטמפרטורה), וקטוריים (כמו שדה הכבידה או השדה החשמלי) או טנזוריים (כמו שדה העקמומיות של המרחב-זמן בתורת היחסות הכללית). שדות מספקים לנו דרך נוחה לתאר כיצד גדלים פיזיקליים משתנים במרחב, ומאפשרים לנו לחזות כיצד גופים ואנרגיה יושפעו מהם.

לדוגמה, שדה הכבידה של כדור הארץ מתאר כיצד הכוח הכבידה משתנה ככל שמתרחקים ממרכז כדור הארץ. שדה זה מאפשר לנו לחשב את המסלול של לוויין המקיף את כדור הארץ, או את המהירות שבה גוף ייפול לכיוון הקרקע.

כוח: אינטראקציה הגורמת לשינוי

כוח הוא אינטראקציה בין גופים שיכולה לגרום לשינוי בתנועה או בצורה של גוף. כוחות הם גדלים וקטוריים, כלומר יש להם גם גודל וגם כיוון. חוקי התנועה של ניוטון מספקים את הבסיס להבנת הכוחות והשפעתם על תנועה.

הכוח הראשון של ניוטון (פיזיקאי אנגלי בעבר), הנקרא גם חוק ההתמדה (חוק בפיזיקה), קובע שגוף יישאר במנוחה או בתנועה קצובה בקו ישר אלא אם יפעל עליו כוח חיצוני. הכוח השני של ניוטון קובע שהתאוצה של גוף היא ביחס ישר לכוח הפועל עליו וביחס הפוך למסתו. הכוח השלישי של ניוטון, הנקרא גם חוק הפעולה והתגובה, קובע שלכל פעולה יש תגובה שווה והפוכה.

לסיכום

גדלים פיזיקליים, וקטורים, סקלרים, שדות וכוחות הם מושגים יסודיים בפיזיקה, המאפשרים לנו לתאר ולהבין את העולם סביבנו. הם משמשים כלי חיוני במחקר מדעי, בפיתוח טכנולוגי ובתחומים רבים אחרים.

ההבנה של גדלים פיזיקליים מאפשרת לנו לחקור תופעות שונות, החל מהתנהגות של חלקיקים תת-אטומיים ועד לתנועה של גלקסיות. היא מאפשרת לנו לפתח טכנולוגיות חדשות, כמו לייזרים, מוליכים למחצה ומכשירים רפואיים מתקדמים. היא גם עוזרת לנו להתמודד עם אתגרים גלובליים כמו שינויי אקלים ומחסור באנרגיה.

למרות ההתקדמות העצומה שנעשתה בהבנת הגדלים הפיזיקליים, עדיין נותרו שאלות פתוחות רבות ואתגרים מרתקים. חקר הגדלים הפיזיקליים ממשיך להתפתח, ומבטיח לנו תגליות חדשות והבנה עמוקה יותר של היקום שבו אנו חיים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: יון, כוח, מסה (מונח פיזיקלי), שדה, שטף, תנע (גודל פיזיקלי וקטורי במכניקה)
פתרון 4 אותיות: אוהם, אטום, מטען, סקלר (גודל פיזיקלי)
פתרון 5 אותיות: וקטור (גודל פיזיקלי), חלקיק, נתירה, עוצמה, פוטון, קיבול, קרינה, תאוצה
פתרון 6 אותיות: אנרגיה (מושג פיזיקלי), מהירות, פרוטון, תדירות
פתרון 7 אותיות: אלקטרון, מולקולה, ניוטרון
פתרון 8 אותיות ומעלה: פרמאביליות
פתרון שתי מילים ומעלה: אורך גל, זרם חשמלי, כוח הכובד/כח הכובד (מונח פיזיקלי), כוח חיכוך, מומנט כוח, מומנט מגנטי, מטען שלילי, מסה אטומית, מסה קריטית, מספר מסה, משקל סגולי (מונח בפיזיקה), נפילה חופשית, צפיפות החומר, קיבול חום, רמת אנרגיה, שדה חשמלי, תאוצה זוויתית, תנע זוויתי
ביטויים דומים: מונח פיזיקלי 3 אותיות, מונח פיזיקלי מילון, מונח פיזיקלי פירוש, מונח פיזיקלי מילה נרדפת, מונח פיזיקלי =
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

6 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו