רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שער בארמית | שער (בארמית) תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שער בארמית. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שער, בארמית" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שער (בארמית) בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
שערים: סמלים ורבדים של משמעות

השער, במובנו הפשוט ביותר, הוא פתח המאפשר כניסה ויציאה. אך מעבר לתפקידו הפונקציונלי, השער נושא עמו מטען סמלי ותרבותי עשיר. בתרבויות עתיקות, שערים סימנו את הגבול בין המוכר לבלתי נודע, בין המוגן למסוכן. הם שימשו כמקום מפגש, מקום של קבלת פנים, אך גם כמחסום מפני פולשים. שערים עוצבו לרוב באופן מרשים, מעוטרים בתבליטים וכתובות, כדי להעצים את חשיבותם ולהרשים את העוברים דרכם. גם כיום, שערים ממשיכים למלא תפקידים מגוונים, החל משערי בתים פרטיים המעניקים תחושת ביטחון ופרטיות, ועד לשערי נמלי תעופה המהווים נקודת מוצא למסעות ברחבי העולם.

שער ניצחון: ניצחון והנצחה באבן

שער הניצחון, מבנה מונומנטלי בצורת שער, נועד להנציח ניצחונות צבאיים ולהאדיר את שמו של השליט. מקורו של מנהג זה באימפריה הרומית, שם נבנו שערים לכבוד מצביאים מנצחים. שערים אלו עוצבו לרוב בקשתות מפוארות, מעוטרים בתבליטים המתארים את הניצחון, ולעיתים אף כללו פסלים של השליט המנצח. שער הניצחון המפורסם ביותר הוא ככל הנראה שער טיטוס ברומא, שנבנה בשנת 81 לספירה לזכר ניצחונו של הקיסר טיטוס על המרד הגדול. שערים דומים נבנו ברחבי האימפריה הרומית, וכיום ניתן למצוא שרידים שלהם במדינות רבות. גם בעת המודרנית, שערים ניצחון ממשיכים להיבנות, כמו שער הניצחון בפריז, שהפך לאחד מסמליה המוכרים ביותר של העיר.

שער עלייה למטוס: שער אל השמיים

בשדה התעופה, שער העלייה למטוס הוא נקודת הממשק בין הנוסע למטוס. זהו המקום שבו נפרדים הנוסעים מבית הנתיבות ומתחילים את מסעם אל היעד הבא. שער העלייה למטוס הוא אזור מאובטח, שבו עוברים הנוסעים בדיקות ביטחוניות וממתינים לטיסתם. לעיתים קרובות, השער מצויד בגשר עלייה למטוס, המאפשר לנוסעים לעבור ישירות מהשער אל המטוס מבלי להיחשף לפגעי מזג האוויר. בשדות תעופה קטנים יותר, הנוסעים עשויים לעלות למטוס באמצעות מדרגות או אוטובוסים.

שערים של מבנים: פתח לעולמות פרטיים

שער של מבנה הוא לא רק פתח פיזי, אלא גם סמל למעבר בין המרחב הציבורי למרחב הפרטי. שערים של בתים פרטיים נועדו להגן על פרטיותם של הדיירים, בעוד שערים של מבני ציבור עשויים לשמש גם כמחסום מפני פולשים. עיצוב השער יכול לשקף את סגנון המבנה, את מעמדו החברתי של הבעלים, ואף את התרבות והערכים של החברה שבה הוא נמצא. לדוגמה, שערי ארמונות ומבני ממשל מעוצבים לרוב באופן מפואר, בעוד ששערי בתים פרטיים עשויים להיות פשוטים ופונקציונליים יותר.

שערים מתרוממים: הגנה וביטחון בימי הביניים

שערים מתרוממים היו נפוצים בטירות ומבצרים בימי הביניים. שערים אלו היו עשויים בדרך כלל מעץ או מתכת, והם היו מורמים ומורדים באמצעות מערכת של חבלים ומשקולות. כאשר השער היה מורם, הוא איפשר מעבר חופשי אל המבצר. אך כאשר השער היה מורד, הוא ננעל במקומו ויצר מחסום כמעט בלתי חדיר בפני פולשים. שערים מתרוממים היו חלק חשוב ממערך ההגנה של טירות ומבצרים, והם סייעו להגן על התושבים מפני התקפות אויב.

לסיכום: שערים - מעבר אל העבר, ההווה והעתיד

השער הוא אלמנט אדריכלי רב-פנים, הנושא עמו משמעויות סמליות ותרבותיות עמוקות. החל משערי ניצחון המנציחים ניצחונות צבאיים, דרך שערי עלייה למטוס המובילים למסעות ברחבי העולם, ועד לשערי בתים פרטיים המעניקים תחושת ביטחון ופרטיות, השערים ממשיכים למלא תפקיד חשוב בחיינו. בעידן המודרני, שערים ממשיכים להתפתח ולהשתנות, תוך שימוש בחומרים וטכנולוגיות חדשות. אך למרות השינויים, השערים ממשיכים לשמש כסמלים למעבר, להתחלה חדשה, ולתקווה לעתיד טוב יותר. בהצלחה !  



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: בבא
פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: מה זה שער בארמית, שער (בארמית) מילון, שער בארמית פירוש, שער בארמית מילה נרדפת, שער בארמית 3 אותיות, שער, בארמית תשבץ 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו