רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מסכת במשנה | מסכת במשנה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מסכת במשנה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מסכת במשנה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מסכת במשנה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. לעתים יכולים להופיע ערכים דומים בתשבץ כמו: מסכת בסדר נזיקין, מסכת בסדר נשים, מסכת בסדר קדשים, מסכת בסדר טהרות, מסכת בסדר מועד, מסכת בסדר זרעים ועוד... 

מבוא: המשנה - יסוד התורה שבעל פה

המשנה היא אחד החיבורים המרכזיים והחשובים ביותר ביהדות, המהווה את הבסיס לתורה שבעל פה. היא נערכה וסוכמה בסוף המאה השנייה לספירה על ידי רבי יהודה הנשיא, בתקופה קריטית לאחר חורבן בית המקדש השני. חיבור המשנה נבע מהצורך הדחוף לשמר את המסורת ההלכתית שהועברה עד אז בעל פה מדור לדור, מתוך חשש שתאבד בעקבות הגלות והפיזור של העם היהודי. המשנה מחולקת לשישה סדרים, כל אחד מהם עוסק בתחום חיים אחר, ויחד הם מקיפים את כל תחומי החיים היהודיים. בתוך הסדרים ישנן 63 מסכתות, המחולקות לפרקים ומשניות. מבנה זה מאפשר לימוד שיטתי ומעמיק של ההלכה היהודית, תוך שמירה על מסגרת ברורה ומאורגנת. חשיבותה של המשנה נובעת לא רק מתוכנה ההלכתי, אלא גם מהיותה הבסיס לכל הספרות התלמודית והרבנית שבאה אחריה, ובכך היא משמשת כאבן יסוד להתפתחות ההלכה והמחשבה היהודית לאורך הדורות.

סדר זרעים: חקלאות וברכות כמפתח לחיים היהודיים

סדר זרעים, הפותח את המשנה, עוסק בעיקר במצוות התלויות בארץ ובדיני ברכות. הבחירה לפתוח את המשנה בסדר זה מדגישה את החשיבות שייחסו חכמים לחקלאות ולקשר עם הארץ, וכן לחיי היומיום של היהודי. מסכת ברכות, הפותחת את הסדר, מהווה מעין הקדמה לכל המשנה, שכן היא עוסקת בברכות ותפילות המלוות את האדם לאורך כל היום. לאחריה באות מסכתות העוסקות במצוות חקלאיות כמו פאה, כלאיים ושביעית. מסכת פאה, למשל, מפרטת את החובה להשאיר חלק מהשדה לעניים, מצווה המשלבת בין עבודת האדמה לצדק חברתי. מסכת כלאיים עוסקת באיסור ערבוב זרעים וחיות, ומסכת שביעית מפרטת את דיני שנת השמיטה. הקשר העמוק בין חקלאות לאמונה מודגש לאורך כל הסדר, כאשר המצוות החקלאיות נתפסות כדרך לעבודת ה' ולתיקון החברה. סדר זרעים מלמד אותנו כי החיים היהודיים מתחילים מהיסודות הבסיסיים ביותר - מהאדמה ומהברכה היומיומית - ומשם בונים את כל מערכת החיים הדתית והחברתית.

סדר מועד: מעגל השנה היהודי ומשמעותו

סדר מועד, השני בששת סדרי המשנה, עוסק בלוח השנה היהודי ובדיני החגים והמועדים. הסדר כולל 12 מסכתות, כל אחת מתמקדת בחג או בנושא הקשור לזמנים מיוחדים בלוח העברי. מסכת שבת, הפותחת את הסדר, היא המסכת הארוכה ביותר בכל המשנה, ומפרטת את 39 אבות המלאכה האסורות בשבת ואת דיני השבת השונים. מסכת עירובין, הבאה אחריה, מרחיבה את דיני השבת ועוסקת בפתרונות הלכתיים המאפשרים טלטול בשבת. מסכת פסחים עוסקת בדיני חג הפסח, כולל הלכות חמץ ומצה וסדר ליל הסדר. מסכתות אחרות בסדר זה כוללות את יומא (יום הכיפורים), סוכה, ראש השנה ומגילה (פורים). הסדר מדגיש את חשיבות הזמן בחיים היהודיים, כאשר כל חג וכל תקופה בשנה מקבלים משמעות רוחנית והלכתית מיוחדת. דרך לימוד סדר מועד, אנו לומדים כיצד הזמן עצמו הופך לכלי לעבודת ה' ולהתעלות רוחנית, וכיצד מעגל השנה היהודי מעצב את חיי הקהילה והפרט.

סדר נשים: מערכת היחסים המשפחתית בראי ההלכה

סדר נשים, השלישי בסדרי המשנה, עוסק בדיני משפחה וזוגיות. הסדר כולל שבע מסכתות המתמקדות בנושאים כמו נישואין, גירושין ויחסי אישות. מסכת יבמות, הפותחת את הסדר, עוסקת בדיני ייבום וחליצה - מצוות המתקיימות כאשר אדם נפטר ללא ילדים. מסכת כתובות מפרטת את חובות הבעל כלפי אשתו ואת תנאי הכתובה, שהיא מעין חוזה נישואין. מסכת קידושין עוסקת בדרכים שבהן מתקדשת האישה לבעלה ובדיני הקידושין. סדר זה משקף את התפיסה היהודית של המשפחה כיחידה הבסיסית של החברה, ומדגיש את החשיבות של יצירת מסגרת משפטית ומוסרית ליחסים בין בני הזוג. למרות שהסדר נקרא "נשים", הוא למעשה עוסק במערכת היחסים המורכבת בין גברים לנשים בתוך המסגרת המשפחתית. הלימוד של סדר נשים מאפשר לנו להבין את התפיסה היהודית של מוסד הנישואין, את הזכויות והחובות של בני הזוג, ואת המנגנונים שנועדו להבטיח את יציבות המשפחה והחברה.

סדר נזיקין: מערכת המשפט והאתיקה היהודית

סדר נזיקין, הרביעי בסדרי המשנה, עוסק בעיקר בדיני ממונות, נזקים ומערכת המשפט. הסדר מורכב מעשר מסכתות, כאשר שלוש הראשונות, הידועות כ"שלוש הבבות" (בבא קמא, בבא מציעא ובבא בתרא), מהוות את ליבת הדיון בדיני ממונות. בבא קמא עוסקת בנזקים ישירים, בבא מציעא בדיני מציאה ושומרים, ובבא בתרא בדיני שכנים ושותפים. מסכת סנהדרין עוסקת במבנה בתי הדין ובסדרי הדין, ומסכת מכות דנה בעונשים גופניים ובערי מקלט. מסכת שבועות מתמקדת בדיני שבועות בבית הדין. מסכת אבות, הנכללת בסדר זה, היא יוצאת דופן בכך שהיא אינה עוסקת בהלכה אלא במוסר ובאתיקה, ומכילה אמרות חכמה של חכמי המשנה. הכללתה של מסכת אבות בסדר נזיקין מדגישה את החשיבות של אתיקה ומוסר במערכת המשפט. סדר נזיקין מלמד אותנו על התפיסה היהודית של צדק, על האיזון בין זכויות הפרט לבין טובת הכלל, ועל החשיבות של מערכת משפט הוגנת ומתפקדת בחברה בריאה.

סדר קודשים: זיכרון המקדש והקרבנות בחיי היומיום

סדר קודשים, החמישי בסדרי המשנה, עוסק בעיקר בדיני עבודת המקדש והקרבנות. למרות שבזמן עריכת המשנה כבר לא היה קיים בית המקדש, חכמים ראו חשיבות רבה בשימור ידע זה. הסדר כולל אחת עשרה מסכתות, כאשר מסכת זבחים, הפותחת את הסדר, עוסקת בדיני הקרבת קרבנות מן החי. מסכת מנחות דנה בקרבנות מן הצומח, ומסכת חולין, באופן מפתיע, עוסקת בדיני שחיטה והכשרות של בעלי חיים שאינם קרבנות. מסכתות אחרות בסדר זה כוללות את בכורות (דיני בכור בהמה ואדם), ערכין (הקדשת ערך אדם למקדש), ותמיד (עבודת הקרבנות היומיומית במקדש). הלימוד של סדר קודשים מאפשר לנו להבין את מרכזיותו של המקדש בחיים היהודיים בעבר, ואת האופן שבו נשמר זיכרון זה גם לאחר החורבן. יתרה מזאת, רבים מדיני הקרבנות משמשים כבסיס להלכות תפילה ועבודת ה' בימינו, כאשר התפילה נתפסת כתחליף לעבודת הקרבנות.

סדר טהרות: מושגי הטומאה והטהרה בחיים היהודיים

סדר טהרות, השישי והאחרון בסדרי המשנה, הוא הסדר הגדול והמורכב ביותר, העוסק בדיני טומאה וטהרה. הסדר כולל שתים עשרה מסכתות, המכסות מגוון רחב של מקורות טומאה ודרכי היטהרות. מסכת כלים, הפותחת את הסדר, דנה בדיני טומאה וטהרה של כלים שונים. מסכת אוהלות עוסקת בטומאת המת, שנחשבת לטומאה החמורה ביותר. מסכת נגעים דנה בצרעת ובנגעי בתים, ומסכת פרה עוסקת בדיני פרה אדומה, שאפרה משמש לטהרה מטומאת מת. מסכת מקוואות מפרטת את דיני הטבילה במקווה לשם טהרה, ומסכת נידה עוסקת בדיני טומאת נידה ויולדת. למרות שרבים מדיני הטומאה והטהרה אינם מיושמים בימינו בשל היעדר בית המקדש, הלימוד של סדר טהרות מאפשר לנו להבין את התפיסה היהודית של קדושה וטהרה בחיי היומיום. מושגים אלה ממשיכים להשפיע על ההלכה היהודית בתחומים שונים, כמו דיני טהרת המשפחה וכשרות המזון.

סיכום: המשנה כמפתח להבנת היהדות ההלכתית

המשנה, על ששת סדריה, מהווה את אבן היסוד של התורה שבעל פה ושל ההלכה היהודית. מבנה המשנה, המחולק לסדרים, מסכתות, פרקים ומשניות, מאפשר לימוד שיטתי ומעמיק של כל תחומי החיים היהודיים. החל מסדר זרעים, העוסק בחקלאות וברכות, דרך סדר מועד המפרט את דיני החגים, סדר נשים הדן ביחסי משפחה, סדר נזיקין המתמקדת במשפט וצדק, סדר קודשים העוסק בעבודת המקדש, ועד סדר טהרות המפרט את דיני הטומאה והטהרה - המשנה מקיפה את כל היבטי החיים היהודיים. חשיבותה של המשנה אינה מסתכמת רק בתוכן ההלכתי שלה, אלא גם בכך שהיא מהווה בסיס לכל הספרות התלמודית והרבנית שבאה אחריה. התלמוד הבבלי והירושלמי, למשל, הם פירושים והרחבות על המשנה, וספרות ההלכה לדורותיה ממשיכה להתבסס על המשנה כנקודת מוצא. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: חלה, פאה, פרה, שבת
פתרון 4 אותיות: אבות, ביצה, גטין, דמאי, זבים, יומא, כלים, מכות, נזיר, נידה, סוטה, סוכה, ערלה, קנים, תמיד
פתרון 5 אותיות: אהלות, ברכות, זבחים, חגיגה, חולין, טהרות, יבמות, ידיים, מגילה, מידות, מנחות, מעילה, נגעים, נדרים, ערכין, פסחים, שקלים, תמורה, תענית
פתרון 6 אותיות: בכורות, הוריות, כלאיים, כריתות, כתובות, מעשרות, עדויות, עוקצין, שבועות, שביעית, תרומות
פתרון 7 אותיות: ביכורים, מכשירין, מקוואות, סנהדרין, עירובין, קידושין
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
בבא בתרא, בבא מציעא, בבא קמא, טבול יום, מועד קטן, מעשר שני, עבודה זרה, ראש השנה

ביטויים דומים: מסכת במשנה מילון, מסכת במשנה פירוש, מסכת במשנה תשחץ, מסכת במשנה פירוש, מסכת בסדר נשים
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו