רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עיר באוקראינה | עיר באוקראינה מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עיר באוקראינה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עיר באוקראינה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עיר באוקראינה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אוקראינה היא מדינה במזרח אירופה, עם שטח של 603,628 קמ"ר ואוכלוסייה של כ-43 מיליון נפש. היא גובלת בבלארוס, פולין, סלובקיה, הונגריה, רומניה, מולדובה ורוסיה. ההיסטוריה של אוקראינה היא ארוכה ומגוונת. המדינה הייתה מיושבת כבר בתקופת האבן, והתפתחה כממלכה עצמאית, ישות פוליטית סלאבית, במאה ה-9. במהלך השנים היא הייתה תחת שלטון של מספר אימפריות, כולל האימפריה הרוסית, האימפריה האוסטרו-הונגרית וברית המועצות.

אז מה יש לנו כאן?

בלב איירופה הפראית, מצויה אוקראינה - מדינה צעירה ועתיקה גם יחד, רקומה משלל חוטים של היסטוריה מורכבת והרפתקאות אינסופיות. מאז שחרורה מכבלי ברית המועצות בשנת 1991, לאחר קרבות עצמאות ממושכים ועקובים מדם, החלה המדינה הזאת את צעדיה הראשונים בדרך חדשה של דמוקרטיה ופריחה כלכלית. על אדמתה הפוריה, רקמה אוקראינה בגאון את זהותה הייחודית - שילוב מרתק בין מודרניות לבין שורשים עמוקים באדמה, בין קידמה לבין מורשת עשירה, הטווים יחדיו גרסה ייחודית לחלוטין של תרבות אירופית.

בירת היופי והרוח 

כשזריחה ראשונה צובעת בגוונים זהובים את קייב, בירת אוקראינה העתיקה, גלי תיירים ומטיילים מהדהדים כבר ברחובות האבן המשובצים. מונומנטים היסטוריים מרשימים כמנזרי לאוורה קייב-פצ'רסק, אתר מורשת עולמית עתיר חן, מניפים את אדריכלותם המפוארת מעל לגדותיו הרחבות של נהר הדנייפר. בחצרות המקושטות ברצפות פסיפס צבעוניות, מבנים עתיקים משולבים באלגנטיות עם סגנונות אדריכליים מודרניים. בכיכר מאידאן הראשית, הומה קהל המבקרים סביב הפסל הגדול של המנצח, אנדרטה לזכר לוחמי חופש עקשניים שלא פחדו להקריב הכול למען עצמאות מולדתם.

השערים לתעשייה האדירה

צפונה ממרכז האומה, בחרקוב הוותיקה, מסמנים שריריה התעשייתיים האדירים של אוקראינה את האופק העירוני. שדרות רחבות, רוויות גני שעשועים צבעוניים ורחבות דשא ירוקות ללא די, מובילות אל מרכז חרקוב ההיסטורי, שם פזורה כמרבד טלאים כיכר החרות הססגונית, מולו מתנוססת קתדרלת אוספנסקי הגדולה. מוקדי תרבות וספורט רבים אחרים, מוזאונים מפוארים ואולמות הופעות מעוצבים בקפידה, הופכים את חרקוב למרכז משיכה עוצר נשימה של חיי עיר תוססים. 

בריזת הים היפהפייה

על חופי הים השחור הדרומיים של אוקראינה, מציעה העיר אודסה פינה קטנה של קסם ים-תיכוני צרוף. קולה הקוסמופוליטי וליברלי של אודסה, המשלבת בגאווה מורשות של תרבויות רבות, מהדהד בסמטאות הצרות, ברחובות המוצלים ובמרפסות הפרחוניות. בנייני רנסאנס גדושים סיידים מרשימים מסגרת המראה המשכר של הנמל העמוס, ומסעדות בוטיק ספוגות אווירה מקפצות בריחות משכרים של מטבח גורמה. עם צאת השמש אל מעבר לקו האופק הכחלחל, הופך המדרחוב הראשי לטיילת ראוותנית הומה תיירים, המצטרפים במחרוזות ארוכות לטיולי שקיעה לאורך חוף הים.

בעקבות שריד המלחמה

מזרחה, לאורך גדות הנהר היפה, מתגלים סימני החורבן של אוקראינה. בעיר דניפרו, רביעית שבערי הענק, עקבות הקרבות העזים עם כוחות רוסיה טרם נמחקו לחלוטין. בין ערימות אבן משובצות בבניינים יוקרתיים פגועי פגזים, ניצבים אנדרטאות לזכר הגבורה ופסלי חיילים חלולים הצופים מבעד לחורים במצחם. אך גם בצל החורבן, אורח החיים בדניפרו לא קופא - מוקדי תרבות עירוניים מתעוררים לתחייה מחדש ודוכני רוכלים צבעוניים ממשיכים להפיץ מנגינות צוהלות רחובות העיר.   

על גבעות דונצק היפה ומוריקה, רובצים סימני המלחמה כצלקות מכוערות. ברחוב השפניק, האצטדיון המודרני דונבאס ארנה הוסב בימי המצור לחלון הצלה ממשי עבור תושבים שנלכדו במוקדי הקרבות. לאחר שנות שחזור מפרכות, מזנק כיום מהשרידים הנושנים אחד ממתקני הספורט הראווניים והמרהיבים ביותר באיזור, אצטדיון אדיר המארח בכבוד ראוי את קבוצות הכדורגל וענפי הספורט המקומיים.

המורשת המפוארת של אלפי שנים

מעבר לגבולות הערים הראוותניות, מציעה אוקראינה מראות של עבר קסום ונוף עוצר נשימה. בכפרים רחוקים הטבולים ביער עשיר גוונים, כנסיות קשוטות בגלדי עץ מצופות בציורי קיר ביזנטים מרהיבים. מוזיאונים עשירים ברחבי הארץ משכנים אוצרות של עתיקות, החל ממצבורי פריטי חפצים של תרבויות קדומות ועד ממצאים ארכאולוגיים נדירים. בכפרים נידחים, מוקפים בהרים מושלגים ויערות עבותים, חוזרים המבקרים אחורה בזמן. שבילי אדמה רמוסים מובילים לבתי כנסת וכנסיות מרשימות, המעוטרות בצבעי עץ צהובים וירוקים עמוקים. שעריהן המרהיבים החרוטים בתבליטים מפוארים, פתוחים לרווחה לקבל את המטיילים במראות מרהיבי עין. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: בלז 
פתרון 4 אותיות: אומן, ילטה, לבוב (עיר במערב אוקראינה), קורץ, קייב (בירת אוקראינה)
פתרון 5 אותיות: אודסה (עיר נמל באוקראינה / עיר גדולה באוקראינה), ברודי, ברסלב, דונצק, חרסון (עיר בדרום אוקראינה), חרקוב, יאלטה, 
ניז'ין, רובנה (רובנו)
פתרון 6 אותיות: ברדיצ'ב, דניפרו (עיר גדולה באוקראינה), ויניצה, לוהנסק, מוקצ'בו, נמירוב (עיר באוקראינה), פולטבה, צ'רקאסי
פתרון 7 אותיות: דונייצק, ז'יטומיר, מריופול, צ'רנוביל, צ'רנוביץ
פתרון 8 אותיות ומעלה: דניפרופטרובסק, הורליבקה, ווזנסנסק (עיר בדרום אוקראינה) זפוריז'יה, חמלניצקי, מיקולאייב, מריאופול, סבסטופול, צ'ורנומורסק
פתרון של שתי מילים ומעלה: קריבי ריה

ביטויים דומים: שם של עיר באוקראינה, עיר באוקראינה מילון, עיר באוקראינה פירוש, עיר באוקראינה מילה נרדפת, עיר באוקראינה 5 אותיות, עיר באוקראינה תשבץ, עיר באוקראינה תשחץ
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

10 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו