רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דמות במגילת אסתר | דמות ממגילת אסתר מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דמות במגילת אסתר. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דמות במגילת אסתר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דמות ממגילת פורים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מגילת אסתר: סיפור גבורה, אמונה ותושייה על רקע אימפריה אדירה

המשתה המלכותי והגזירה האפלה

מגילת אסתר נפתחת בתיאור חי וצבעוני של המשתה המפואר שערך המלך אחשוורוש, שליט האימפריה הפרסית האדירה, לשריו ועבדיו הרבים. המשתה נמשך 180 יום, במהלכם נהנו האורחים משפע של מטעמים ומשקאות, עדות לעושרו ולכוחו של המלך. אולם, מאחורי החזות הנוצצת מסתתרת דרמה שעתידה לשנות את גורלם של היהודים באימפריה. המלכה ושתי, אשת המלך, מסרבת להופיע בפני האורחים על פי דרישתו, ומעוררת את זעמו. בעצת יועציו, המלך מחליט להדיח את ושתי ממעמדה, ובכך נפתח הפתח לעלייתה לגדולה של אסתר, נערה יהודייה צעירה ויפהפייה. 

אסתר – מאלמונית יהודייה למלכת פרס

אסתר, היתומה שגודלה על ידי בן דודה מרדכי, נלקחת לארמון יחד עם נערות רבות אחרות מכל רחבי הממלכה, בתקווה להיבחר למלכה החדשה. אסתר, שיופייה וחוכמתה ניכרים מיד, זוכה במהרה לחיבתו של המלך ומוכתרת למלכה. אולם, למרות מעמדה הרם, אסתר שומרת בסוד את מוצאה היהודי, כפי שהורה לה מרדכי. בינתיים, מרדכי, שישב בשער המלך, מגלה מזימה להתנקש בחיי אחשוורוש ומצליח לסכל אותה. המעשה נרשם בספר דברי הימים של המלך, אך מרדכי עצמו אינו זוכה להכרה או תגמול.

המן האגגי – התגלמות הרוע והשנאה

בעוד אסתר ומרדכי מתבססים בארמון, עולה לגדולה דמות חדשה ומסוכנת – המן האגגי, יועצו הבכיר של המלך. המן, אדם גאוותן ונקמן, מצווה על כל עבדי המלך להשתחוות לו, אך מרדכי מסרב לעשות זאת, בטענה שאמונתו היהודית אוסרת עליו להשתחוות בפני אדם. עלבונו של המן מחריף כאשר הוא מגלה שמרדכי הוא יהודי, והוא מחליט לנצל את מעמדו כדי להשמיד את כל היהודים בממלכה. המן מטיל פור כדי לקבוע את התאריך המתאים לביצוע זממו, והגורל נופל על י"ג באדר. הוא משכנע את המלך לחתום על צו המורה להרוג את כל היהודים ביום זה, ובכך ממיט אסון על העם היהודי.

התפנית המפתיעה – אסתר חושפת את זהותה

מרדכי, שחש בסכנה המרחפת מעל היהודים, מבקש מאסתר לגשת אל המלך ולהתחנן על חיי עמה. אסתר מהססת בתחילה, שכן גישה אל המלך ללא הזמנה עלולה לעלות בחייה. אולם, לאחר שלושה ימי צום ותפילה, היא מחליטה לקחת את הסיכון ולגשת אל אחשוורוש. למרבה המזל, המלך מקבל אותה בסבר פנים יפות ומוכן להיענות לבקשתה. אסתר מזמינה את המלך ואת המן למשתה, ובמהלכו היא חושפת את זהותה היהודית ומספרת למלך על מזימתו של המן להשמיד את עמה. המלך, מזועזע ונבוך, מבין את חומרת המצב ומחליט לפעול נגד המן.

נקמת היהודים והפיכת הגזירה

המן, שהגיע למשתה בציפייה לכבוד ויקר, מוצא את עצמו מושפל ונבוך. המלך, שגילה את מזימתו הזדונית, מצווה לתלות אותו על העץ שהכין למרדכי. הגלגל מתהפך, והיהודים, במקום להיות קורבנות, מקבלים רשות מהמלך להגן על עצמם מפני אויביהם. ביום י"ג באדר, היהודים יוצאים למלחמה ומנצחים את אויביהם. לזכר הנס הגדול, הם קובעים את חג הפורים, בו הם חוגגים את הצלתם ומודים לה' על חסדו.

סיפורים מקבילים בתנ"ך – הד לאורך הדורות

סיפורה של אסתר מהדהד סיפורים אחרים בתנ"ך, ומציג דפוסים חוזרים של גלות, רדיפה, גבורה והצלה. סיפורה של אסתר מזכיר את סיפורו של יוסף, שנמכר לעבדות במצרים אך הגיע לגדולה והציל את משפחתו מרעב. כמו אסתר, גם יוסף ניצל את מעמדו כדי לסייע לעמו. דמותה של אסתר מזכירה גם את יעל, שהרגה את סיסרא שר צבא הכנענים והצילה את ישראל מעולו. שתי הנשים הפגינו אומץ לב ותושייה והצליחו להערים על אויביהם. 

רקע היסטורי ופרשנויות – בין מציאות לבדיה

מגילת אסתר מתרחשת על רקע האימפריה הפרסית במאה החמישית לפנה"ס. המלך אחשוורוש מזוהה בדרך כלל עם חשיארש הראשון, ששלט באימפריה רחבת ידיים מהודו ועד כוש. שושן הבירה, שבה מתרחשת העלילה, הייתה מרכז שלטוני ותרבותי חשוב באימפריה. המגילה משקפת את אורח החיים, המנהגים והתרבות של התקופה הפרסית, ומציגה דמויות היסטוריות לצד דמויות בדיוניות. 

הרקע ההיסטורי של המגילה שנוי במחלוקת בקרב החוקרים. יש הטוענים שהסיפור הוא בדיוני לחלוטין ואין לו בסיס היסטורי, בעוד שאחרים סבורים שהוא משקף אירועים אמיתיים, גם אם באופן סמלי ומטאפורי. כך או כך, המגילה מציגה תמונה חיה ומרתקת של החיים היהודיים בגולה, ושל האתגרים והניצחונות שניצבו בפני היהודים בתקופה זו. בהצלחה ! 



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: הגי, המן, זרש, תרש
פתרון 4 אותיות: אסתר, בגתן, ושתי (מהדמויות המרכזיות במגילת אסתר)
פתרון 5 אותיות: ויזתא, מרדכי
פתרון 6 אותיות: חרבונה (חרבונא)
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה: אחשוורוש
פתרון של שתי מילים ומעלה: מרדכי היהודי (מדמויות מגילת אסתר)

ביטויים דומים: דמות במגילת אסתר תשחץ, דמות במגילת אסתר 4 אותיות, דמות במגילת אסתר מילון, דמות במגילת אסתר פירוש, שם של דמות במגילת אסתר
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

5 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו