רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דמות ממגילת פורים | דמות ממגילת פורים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דמות ממגילת פורים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דמות ממגילת אסתר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דמות ממגילת פורים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

תקציר עלילת המגילה

במגילת אסתר מתוארת עלילה מרתקת שהתרחשה בימי שלטונו של אחשורוש, מלך פרס וממלכות רבות נוספות. העלילה נפתחת במשתה שערך המלך לשריו במשך 180 ימים, ואליו מוזמנת גם המלכה ושתי שסירבה לבוא. לאחר הדחתה, מתמנה אסתר, יהודיה צנועה, למלכה החדשה. משרת המלך המן שונא את היהודים ומנסה לשכנע את אחשורוש להרוג אותם. מרדכי, בן דודה של אסתר, מזהיר אותה, והיא מצליחה להפוך את רצון המלך נגד המן. בסופו של דבר, המן נתלה, היהודים ניצלו וחג הפורים נקבע לציון האירועים.  

הרקע ההיסטורי של המגילה

החוקרים חלוקים בשאלה האם עלילת המגילה מבוססת על מאורעות היסטוריים אמיתיים או שמא היא בדיונית. מלך המגילה אחשורוש, מזוהה על-ידי רבים עם חשיארש הראשון, מלך הפרסי אכזרי ששלט במאה ה-5 לפנה"ס. עם זאת, החוקרים מצביעים על כמה פרטים שאינם תואמים את תיאורי ההיסטוריונים בנוגע לשלטון הפרסי. כמה דוגמאות הן - מספר יתר של סטרפיות, חוסר התאמה בשמות, ופעולות בלתי סבירות של המלך והמלכה. כך שייתכן שהמגילה היא יצירה ספרותית בלבד.

מקורות ספרותיים שהשפיעו על המגילה

יש החוקרים שמייחסים את עלילת המגילה למקורות ספרותיים קדומים במקרא. ישנם קווי דמיון בין סיפור המגילה לסיפורים כמו יוסף ואשת פוטיפר, אברם ושרי במצרים, שאול ועמלק ועוד. מקבילות אלו מתבטאות בדמויות האישה המלכותית, הצורך לחוסן לאומי והתגברות על אויבים. ייתכן שכותבי המגילה השתמשו באלמנטים ספרותיים קיימים ושילבו אותם לכדי סיפור חדש.

קורות המגילה בספרות עברית מאוחרת

בספרות העברית המאוחרת ניכרת השפעה רבה של סיפור המגילה. כבר מוקדם נוצרו תוספות ליוונית הרחיבו את העלילה, מדרשי אגדה שניסו להתאים את אירועי המגילה לערכים יהודיים. מאוחר יותר נכתבו אף חיבורים שאפו להחליף את המגילה כמקור עיקרי - ספר דניאל וספר יהודית. הצורך בדמויות מחוזקות באמונתן וערכיהן הביא ליצירת נרטיבים חלופיים שהחליפו את סיפור אסתר.  

תיאור החצר הפרסית בדיוקה

אחד הדברים שזוכים להערכה בקרב חוקרים במגילת אסתר הוא דיוקה בתיאור החצר הפרסית. פרטי הארמון, מעמד הנשים, שפת החצר והמינוחים הטכניים השונים תואמים היטב את תיאורי ההיסטוריונים היוונים דאז. הדבר מעיד על בקיאותו של הכותב או הכותבים בתרבות הפרסית ומוסיף לאותנטיות הסיפור. עם זאת, קיימת אפשרות ששפע התיאורים האלו הגיע מז'אנר פופולרי של אותה תקופה המוגזם במציאות החצרונית.

תיאורים בלתי הגיוניים בסיפור המגילה

יחד עם זאת, המגילה כוללת גם מספר תיאורים שחוקרים מחשיבים כבלתי הגיוניים או סותרים ממצאים היסטוריים. לדוגמה, משך המשתה הארוך של 180 ימים נראה מופרז, כמו גם החלטותיו הקיצוניות של המלך. יתרה מזאת, אין זה סביר שמרדכי יזכה למעמד בכיר בחצר או שדת המלך לא תבוטל עם שינוי רצונו. קשיים אלו הינם אחד הטיעונים התומכים בכך שמדובר בסיפור בדיוני כולו.

תרומתה ההיסטורית של המגילה

מעבר להתלבטויות סביב מוצאה ההיסטורי, אין חולק שלמגילה הייתה תרומה רבת חשיבות בתרבות היהודית המסורתית. עלילתה הפכה לנדבך חשוב ביהדות בכך שהיא קבעה את חג הפורים וכללה את מצוותיו השונות - קריאת המגילה, משלוח מנות ונתינה לאביונים. בסיומה מכוננת המגילה את חגיגת הפורים ואת המנהגים הנלווים אליו, כפי שהם מתקיימים עד היום בקהילות היהודיות ברחבי העולם.

יתרה מזאת, תרומתה ההיסטורית של המגילה חורגת מקביעת החג עצמו. סיפור העלילה המרתק והדמויות הססגוניות שבה הפכו למקור השראה עשיר בתרבות היהודית. היא תרמה רבדים עשירים לשפה העברית, לסגנון הספרותי ולמוטיבים הקשורים לרעיון העיקרי. דמויות מפתח כמו אסתר ומרדכי הפכו לסמלים תרבותיים רחבים יותר, ואירועים כמזימת המן לקיחת אסתר לארמון המלך רוויים במשמעויות פרשניות רבות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: הגי, המן, זרש, תרש               
פתרון 4 אותיות: אסתר, בגתן, ושתי
פתרון 5 אותיות: ויזתא, מרדכי  
פתרון 6 אותיות: חרבונה (חרבונא)
פתרון 7 אותיות:  
פתרון 8 אותיות ומעלה: אחשוורוש 
פתרון של שתי מילים ומעלה: מרדכי היהודי
ביטויים דומים: דמות ממגילת פורים תשחץ, דמות ממגילת אסתר פירוש, דמות ממגילת פורים מילון, דמות ממגילת פורים 9 אותיות, דמות ממגילת פורים תשחץ, מדמויות מגילת אסתרמהדמויות המרכזיות במגילת אסתר
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו