רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מושב באזור בית שאן | מושב ליד בית שאן תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מושב ליד בית שאן. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מושב באזור בית שאן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מושב בעמק בית שאן בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

עמק בית שאן - היסטוריה וגיאוגרפיה

עמק בית שאן, הידוע גם כבקעת בית שאן, הוא אזור גיאוגרפי ייחודי בצפון ישראל. משתרע על פני שטח נרחב, העמק מהווה חלק בלתי נפרד מבקעת הירדן ומשמש כאחד מעמודי התווך של השדרה המזרחית של ישראל. גבולותיו מוגדרים היטב: בצפון נמצא נחל תבור, במערב מתנשא הר הגלבוע, בדרום זורם נחל מלחה, ובמזרח מתפתל נהר הירדן למרגלות רכס הגלעד. מיקומו האסטרטגי הפך את העמק לצומת דרכים חשוב לאורך ההיסטוריה, מקשר בין עמק יזרעאל, הגליל התחתון והגלעד.

היסטורית, עמק בית שאן היה מיושב כבר מהתקופה הכלקוליתית, לפני כ-6,000 שנה. הוא שימש כמרכז חשוב בתקופות שונות, כולל התקופה הכנענית, הישראלית, הרומית והביזנטית. בתקופה העות'מאנית, העיר בית שאן שימשה כמרכז מנהלי אזורי. חשיבותו של העמק נמשכה גם בתקופת המנדט הבריטי, כאשר נסללה בו רכבת העמק, שקישרה בין חיפה לעמאן. עושר המים והאדמה הפורייה הפכו את העמק למוקד משיכה להתיישבות ולפיתוח חקלאי לאורך הדורות.

התיישבות יהודית מודרנית בעמק בית שאן

ההתיישבות היהודית המודרנית בעמק בית שאן החלה בשנות ה-30 של המאה ה-20, בתקופה רווית אתגרים ומתיחות. הקיבוץ הראשון, ניר דוד (תל עמל), הוקם ב-1936 כחלק מפרויקט "חומה ומגדל". פרויקט זה נועד ליצור עובדות בשטח ולהרחיב את ההתיישבות היהודית באזורים אסטרטגיים. בשנים שלאחר מכן, הוקמו עוד יישובים רבים בעמק, רובם קיבוצים ומושבים.

המתיישבים הראשונים נאלצו להתמודד עם אתגרים רבים. האקלים החם והלח, המחסור במים שפירים, והקרקע הבוצית הקשו על הפיתוח החקלאי. בנוסף, המתיחות הביטחונית באזור הייתה גבוהה, עם התקפות תכופות מצד כנופיות ערביות. למרות זאת, המתיישבים גילו נחישות ויצירתיות. הם פיתחו שיטות חקלאיות חדשניות, כמו גידולי שלחין וחממות, שאפשרו להם להתגבר על תנאי האקלים הקשים. במקביל, הם הקימו מערכת הגנה יעילה שכללה עמדות שמירה ומערך תצפיות.

לאחר הקמת המדינה, העמק המשיך להתפתח. יישובים חדשים הוקמו, ומפעלי תעשייה החלו לצמוח לצד החקלאות. היום, עמק בית שאן הוא מרכז חקלאי ותיירותי חשוב, המשלב בין מורשת היסטורית עשירה לבין חדשנות טכנולוגית בתחום החקלאות והתעשייה.

רוויה - מושב בלב העמק

רוויה, מושב הממוקם בדרום מערב עמק בית שאן, נוסד ב-1952 כחלק ממאמצי ההתיישבות של מדינת ישראל הצעירה. המושב הוקם על ידי ארגון "הפועל המזרחי" והיה האחרון מבין שלושת יישובי ביכורה באזור, לצד שדי תרומות ורחוב. שמו של המושב, שמשמעותו שפע או מלאות, נגזר משפע המים באזור ומעיין עין רוויה הסמוך, מה שמעיד על חשיבות המים בהתיישבות באזור זה.

סיפור הקמתו של רוויה מדגים את האתגרים והתהפוכות שאפיינו את מפעל ההתיישבות בישראל. בתחילה, יושבו במקום כ-20 משפחות מעולי כורדיסטן, אך הם נאלצו לעזוב לאחר זמן קצר בשל קשיי הסתגלות. לאחר תקופה קצרה של נטישה, הגיעו למושב עולים ממרוקו, ישירות מהאנייה שהביאה אותם לישראל. למרות הקשיים הראשוניים, כולל התנגדות מצד חלק מהמתיישבים להגיע למקום מרוחק ולא מוכר, בסופו של דבר התבססו במושב כ-60 משפחות.

לאורך השנים, רוויה התפתח והתבסס. המתיישבים, שרובם הגיעו ללא ניסיון חקלאי קודם, למדו לעבד את האדמה ולהתמודד עם תנאי האקלים המאתגרים של עמק בית שאן. הם פיתחו ענפי חקלאות מגוונים, כולל גידולי שדה, מטעים וגידולי חממה. בשנות ה-90, קלט המושב גם עולים מאתיופיה, מה שהוסיף לגיוון התרבותי של הקהילה.

כיום, רוויה הוא מושב פורח המשלב בין חקלאות מסורתית לבין יוזמות חדשניות. המושב משתרע על פני כ-2,000 דונם, ותושביו עוסקים במגוון ענפים, כולל חקלאות מתקדמת, תיירות כפרית ויזמות עסקית. האתגרים של העבר הפכו לנכסים, כאשר המורשת התרבותית המגוונת של תושבי המושב משמשת כבסיס לפיתוח תיירותי ותרבותי.

בית יוסף - מהחלוצים הראשונים בעמק

בית יוסף, מושב בעמק בית שאן הממוקם בצפונו, נוסד ב-9 באפריל 1937, בעיצומם של מאורעות תרצ"ו-תרצ"ט. הקמתו הייתה חלק ממבצע ההתיישבות "חומה ומגדל", שנועד לייסד יישובים יהודיים חדשים בזמן קצר ובתנאים מאתגרים. המושב נקרא על שם יוסף אהרונוביץ', מראשי תנועת העבודה הציונית.

המייסדים, שהגיעו מארגוני הצפון א' ו-ב', התמודדו עם קשיים רבים מהרגע הראשון. הם נאלצו להתמודד לא רק עם תנאי השטח הקשים - אדמה ביצתית ואקלים חם ולח - אלא גם עם איומים ביטחוניים מתמידים. בחודשים הראשונים לאחר ההקמה, היישוב סבל מהתקפות של כנופיות ערביות. למרות זאת, המתיישבים הצליחו לבסס את אחיזתם בקרקע ולפתח את המשק החקלאי.

תקופת מלחמת העצמאות הייתה מאתגרת במיוחד עבור בית יוסף. המושב הופגז במשך שלושה ימים רצופים, ולמרות שלא היו נפגעים בנפש, נגרם נזק רב לרכוש ולמבני הציבור. המתיישבים נאלצו להתמודד גם עם ניסיונות פלישה של כוחות עוינים, אך הצליחו לעמוד איתן בזכות הסיוע של כוחות ה"הגנה".

לאחר קום המדינה, בית יוסף עבר תהליך של התחדשות והתרחבות. רבים מהמתיישבים המקוריים עזבו, וקבוצות חדשות של עולים, בעיקר מכורדיסטן ומעיראק, הגיעו למקום. תהליך זה לא היה פשוט, וכלל תקופות של מחסור במתיישבים ואתגרים בקליטת העולים החדשים. למרות זאת, המושב הצליח להתבסס ולהתפתח.

כיום, בית יוסף הוא מושב פעיל ומשגשג, המשלב בין חקלאות מסורתית לבין ענפי תעסוקה מודרניים. המושב מתמחה בגידולים חקלאיים המותאמים לאקלים החם של עמק בית שאן, כמו תמרים, ענבים ותבלינים. בנוסף, פיתח המושב ענפי תיירות כפרית, המנצלים את מיקומו הייחודי ואת המורשת ההיסטורית העשירה של האזור.

שדי תרומות - בין מסורת לחדשנות

שדי תרומות, מושב הממוקם בדרום עמק בית שאן, נוסד באביב 1952 כחלק ממושבי ביכורה. הוקם על ידי עולים מעיראק וכורדיסטן במסגרת תנועת "הפועל המזרחי". שמו של המושב לקוח מקינת דוד על שאול ויהונתן, המופיעה בספר שמואל ב': "הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ אַל טַל וְאַל מָטָר עֲלֵיכֶם וּשְׂדֵי תְרוּמֹת כִּי שָׁם נִגְעַל מָגֵן גִּבּוֹרִים מָגֵן שָׁאוּל". בחירת השם מדגישה את הקשר העמוק בין ההתיישבות המודרנית לבין המורשת התנ"כית של האזור.

בראשית דרכו, התמקד המושב בעבודת אדמה מסורתית ובגידול צאן ובקר. המתיישבים הראשונים התמודדו עם אתגרים רבים, כולל הסתגלות לאקלים החם והיבש של עמק בית שאן, פיתוח מקורות מים לחקלאות, ובניית תשתיות בסיסיות ליישוב. למרות הקשיים, הצליחו תושבי שדי תרומות לבסס משק חקלאי פורה ולפתח קהילה חזקה ומלוכדת.

לאורך השנים, עבר המושב תהליך של התפתחות והתחדשות. החקלאות המסורתית פינתה את מקומה בהדרגה לשיטות עיבוד מודרניות ומתקדמות. כיום, רבים מתושבי המושב עוסקים בחקלאות מתקדמת, המתבססת על טכנולוגיות חדישות וגידולים בחממות. בנוסף לחקלאות, פיתחו תושבי המושב ענפי תעסוקה מגוונים, כולל עבודות עפר, קבלנות כבישים, ותיירות כפרית.

אחד האתגרים המשמעותיים עמם מתמודד המושב הוא מעבר כביש 90 במרכזו. הכביש, המקשר בין ירושלים לצפון דרך בקעת הירדן, מהווה מטרד רעש ובטיחותי משמעותי. תושבי המושב מנהלים מאבק להסטת הכביש מחוץ לתחומי היישוב, במטרה לשפר את איכות החיים ואת
בהצלחה !  


מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: רחוב
פתרון 5 אותיות: 
ירדנה, מולדת, מחולה, פרזון, רוויה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:
בית יוסף (מושב ליד בית שאן), מגן שאול, רמת צבי 
(מושב בין עפולה לבית שאן), שדי תרומות (מושב בעמק בית שאן)
ביטויים דומים: מושב ליד בית שאן מילון, מושב ליד בית שאן 5 אותיות, שמות יישובים ליד בית שאן, מושב ליד בית שאן תשבץ, מושב בעמק בית שאןקיבוץ בעמק בית שאןקיבוץ בבקעת בית שאן, מושב בבקעת בית שאן
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו