רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מושב בעמק בית שאן | מושב בעמק בית-שאן תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה מושב בעמק בית שאן . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. ראוי לציין שלעתים יכולה להופיע הגדרה דומה כמו: קיבוץ בעמק בית שאןמושב ליד בית שאן, מושב בבקעת עמק בית שאן או קיבוץ בבקעת בית שאן.
ראשית, נסתכל על ההגדרה מושב בעמק בית שאן בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש ארגנו את התשובות לפי סדר האלפבית. 

מבוא: עמק בית שאן - מיקום גיאוגרפי והיסטוריה

עמק בית שאן, המכונה גם בקעת בית שאן, הוא אזור גיאוגרפי ייחודי הממוקם בצפון ישראל. האזור משתרע מנחל תבור בצפון ועד נחל מלחה בדרום, כשהוא גובל במערב בהר הגלבוע ובמזרח בנהר הירדן. עמק בית שאן מהווה חלק בלתי נפרד מבקעת הירדן ומשמש כאחד מאזורי ההתיישבות העתיקים והחשובים בארץ ישראל. ההיסטוריה העשירה של האזור מתחילה כבר בתקופה הכלקוליתית, לפני כ-6,000 שנה, ונמשכת ברציפות עד ימינו. לאורך התקופות השונות, מהתקופה הכנענית ועד לימינו, שימש העמק כצומת דרכים חשוב וכאזור התיישבות מרכזי. תנאי האקלים הייחודיים, הקרקע הפורייה ומקורות המים הרבים הפכו את העמק לאזור חקלאי משגשג, המהווה עד היום מרכז חקלאי חשוב במדינת ישראל.

ההתיישבות היהודית בעמק בית שאן

ההתיישבות היהודית המודרנית בעמק בית שאן החלה בשנות ה-30 של המאה ה-20, בתקופת המנדט הבריטי. למרות הקשיים שהערימו הבריטים על ההתיישבות היהודית באזור, החלה תנופת התיישבות משמעותית עם הקמת קיבוץ ניר דוד (תל-עמל) בדצמבר 1936, במסגרת מבצע "חומה ומגדל". מבצע זה נועד להרחיב את ההתיישבות היהודית באזורים אסטרטגיים ולקבוע עובדות בשטח. בעקבות הצלחת המבצע, הוקמו יישובים נוספים באזור, ביניהם טירת צבי, שדה אליהו, ומעוז חיים. היישובים הללו התמודדו עם אתגרים רבים, כולל התקפות של פורעים ערבים ותנאי אקלים קשים. למרות זאת, הצליחו המתיישבים לפתח חקלאות משגשגת ולהפוך את העמק לאחד ממרכזי הייצור החקלאי החשובים בארץ. כיום, עמק בית שאן כולל מגוון של צורות התיישבות, כולל קיבוצים, מושבים, והעיר בית שאן עצמה, המהווה את המרכז העירוני של האזור.

תל רחוב - עדות ארכיאולוגית לעבר העשיר

תל רחוב, הממוקם כחמישה קילומטרים דרומית לעיר בית שאן, הוא אחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים בישראל. התל, המשתרע על שטח של כ-100 דונם, מכיל שרידי התיישבות מהתקופה הכנענית והתקופה הישראלית. החפירות הארכיאולוגיות בתל, שהחלו ב-1997 בהובלת הארכיאולוג עמיחי מזר, חשפו ממצאים מרתקים המשקפים את חשיבותה של העיר הקדומה רחוב. בין הממצאים הבולטים נמצאת כתובת רחוב, שהתגלתה על רצפת פסיפס של מבנה שמשערים כי היה בית כנסת. הכתובת, המתוארכת לסוף התקופה הביזנטית, עוסקת בסוגיה הלכתית הנוגעת להכללתה של בית שאן ב"תחום עולי בבל" לעניין מצוות התלויות בארץ. ממצא חשוב נוסף הוא תנור אפייה שהשתמר מתקופת הברונזה המאוחרת עד המאה ה-8 לפנה"ס, המספק מידע יקר ערך על חיי היומיום בתקופות הקדומות. החפירות בתל רחוב תרמו רבות להבנת ההיסטוריה של האזור ומספקות תובנות חשובות על התפתחות היישוב והתרבות בעמק בית שאן לאורך אלפי שנים.

נחל הקיבוצים - פנינת טבע בלב העמק

נחל הקיבוצים, הידוע גם בשמו הערבי נהר אל ג'מעין, הוא אחד הנכסים הטבעיים המרשימים של עמק בית שאן. הנחל, שאורכו כ-500 מטרים, ניזון משני מעיינות עיקריים: עין חומה ועין מגדל, הבוקעים למרגלות הר הגלבוע ליד קיבוץ ניר דוד. המים הצלולים של הנחל, בטמפרטורה קבועה של כ-24 מעלות לאורך כל השנה, יוצרים סביבת מחיה ייחודית למגוון רחב של צמחים ובעלי חיים. לאורך גדות הנחל ניתן למצוא צמחיית נחלים טיפוסית כמו קנה מצוי, טיון דביק ופטל קדוש, לצד עצי פרי כמו תאנה וחרוב. במי הנחל חיים מספר מיני דגים, ביניהם אמנון, קרפיון ועגלסת הירדן, וכן מגוון של חסרי חוליות כמו סרטן הנחלים. נחל הקיבוצים הפך לאחת מהאטרקציות התיירותיות המובילות באזור, עם מסלולי הליכה, אזורי פיקניק ובריכות טבעיות המושכות אליהם מבקרים רבים לאורך כל השנה. הנחל מהווה חלק מ"פארק המעיינות", פרויקט תיירותי-סביבתי המשלב בין שמירה על ערכי טבע לבין פיתוח תיירותי מושכל.

גן השלושה (הסחנה) - אטרקציה תיירותית מובילה

גן השלושה, המוכר יותר בכינויו הערבי "הסחנה" (החמה), הוא אחד מאתרי התיירות המובילים בעמק בית שאן. הגן, שזכה להכרה בינלאומית כאחד מעשרים הגנים היפים בעולם על פי מגזין טיים, ממוקם למרגלות הר הגלבוע, סמוך לקיבוץ ניר דוד. המוקד המרכזי של הגן הוא בריכת שחייה טבעית הניזונה ממי מעיין עין אלעאסי, המתחממים במהלך זרימתם התת-קרקעית לטמפרטורה קבועה של כ-28 מעלות. הגן כולל שתי בריכות מלאכותיות גדולות המקושרות זו לזו, כאשר המעבר ביניהן מתאפשר באמצעות מספר גשרים. הצמחייה העשירה בגן, הכוללת מגוון רחב של עצים ושיחים, מושקית במי הנחל לאחר מהילתם במים מתוקים. בנוסף לבריכות, הגן מציע למבקרים מדשאות נרחבות, פינות פיקניק ומסלולי הליכה. שמו העברי של הגן, "גן השלושה", ניתן לו לזכרם של שלושה אנשי ההגנה שנהרגו באזור ב-1938. גן השלושה מהווה לא רק אתר תיירות פופולרי, אלא גם בית גידול חשוב למגוון של בעלי חיים וצמחים, ומשמש כדוגמה לשילוב מוצלח בין שימור טבע ופיתוח תיירותי.

חקלאות ותיירות בעמק בית שאן

עמק בית שאן ידוע כאחד מהאזורים החקלאיים המובילים בישראל, הודות לאדמתו הפורייה, מקורות המים הרבים ואקלימו הייחודי. החקלאות באזור מגוונת וכוללת גידולי שדה, מטעים, גידולי ירקות וחממות. בשנים האחרונות, לצד החקלאות המסורתית, התפתחה באזור גם תיירות חקלאית ואקולוגית משגשגת. מבקרים יכולים ליהנות מסיורים במשקים חקלאיים, לצפות בתהליכי גידול וקטיף, ולטעום ממגוון התוצרת המקומית. פרויקטים כמו "דרך עמק המעיינות" מציעים למטיילים מסלולים המשלבים אתרי טבע, חקלאות ומורשת. בנוסף, פותחו באזור מיזמים תיירותיים ייחודיים כמו "כפר הנוקדים" המציע חוויה בדואית אותנטית, וחוות תיירותיות המשלבות לינה כפרית עם פעילויות חקלאיות. שילוב זה בין חקלאות מתקדמת ותיירות אקולוגית מאפשר לעמק בית שאן לשמר את אופיו החקלאי תוך פיתוח מקורות הכנסה נוספים ויצירת חוויות ייחודיות למבקרים.

אתגרים ופיתוח עתידי של עמק בית שאן

למרות הפיתוח המשמעותי שעבר עמק בית שאן בעשורים האחרונים, האזור עדיין מתמודד עם מספר אתגרים משמעותיים. אחד האתגרים המרכזיים הוא ההתמודדות עם תנאי האקלים הקיצוניים, הכוללים טמפרטורות גבוהות מאוד בקיץ ולחות גבוהה. אתגר נוסף הוא שימור האיזון העדין בין פיתוח כלכלי ותיירותי לבין שמירה על ערכי הטבע והמורשת של האזור. הרשויות המקומיות והגופים הממשלתיים פועלים לפיתוח תכניות ארוכות טווח שיאפשרו צמיחה כלכלית תוך שמירה על המשאבים הטבעיים והתרבותיים של העמק. בין היוזמות ניתן למצוא תכניות לפיתוח תעשייה ירוקה, הרחבת התיירות האקולוגית והחקלאית, ושיפור התשתיות התחבורתיות לחיזוק הקשר עם מרכז הארץ. 

בנוסף, ישנן תכניות לשימור ושיקום אתרים ארכיאולוגיים והיסטוריים, שיעשירו את החוויה התיירותית ויחזקו את הקשר בין העבר להווה. האתגר המרכזי העומד בפני מקבלי ההחלטות הוא יצירת מודל פיתוח בר-קיימא שישלב בין צרכי הפיתוח הכלכלי, שמירה על איכות החיים של התושבים, וההגנה על המערכות האקולוגיות הייחודיות של האזור. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: רחוב, שזור (מושב בבקעת בית כרם)
פתרון 5 אותיות: ירדנה (מושב בבקעת בית שאן / מושב בבקעת בית שאן, נוסד ב-1952), רוויה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: בית יוסף (מושב בבקעת בית שאן), שדי תרומות (מושב באזור בית שאן)

ביטויים דומים: מושב בעמק בית שאן מילון, שם של מושב בעמק בית שאן, מושב בעמק בית שאן 9 אותיות, מושב בעמק בית-שאן מורדו, מושב בעמק בית שאן תשבץ
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

9 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו