רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


בן שבט מונגולי | בן שבט מונגולי מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה בן לשבטי המונגולים הנוודים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "בן שבט מונגולי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה בן שבט מונגולי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
מסע בערבות ההיסטוריה: סיפורם של השבטים המונגולים הנוודים

אימפריה על סוסים: המורשת המונגולית

המונגולים, עם נוודים שמוצאו מערבות מרכז אסיה, פרצו אל בימת ההיסטוריה במאה ה-13 והותירו חותם בל יימחה על העולם. תחת הנהגתו הכריזמטית של ג'ינגיס חאן, איחדו המונגולים את השבטים השונים והקימו אימפריה אדירה שהשתרעה מגבולות סין עד למזרח אירופה. פרשיהם המיומנים והטקטיקות הצבאיות החדשניות שלהם הפכו אותם לכוח בלתי מנוצח, שהטיל אימה על אויביהם. האימפריה המונגולית, אף על פי שהתפרקה בסופו של דבר, הותירה מורשת מפוארת של סובלנות דתית, קידום מסחר ותרבות, והשפעה גנטית ותרבותית על עמים רבים ברחבי אסיה ואירופה.

טטרים: יורשי אורדת הזהב

אחד העמים הבולטים שצמחו מתוך המורשת המונגולית הם הטטרים, עם טורקי-מוסלמי המונה כיום כשבעה מיליון נפש. הטטרים, שמוצאם בשבטים מונגוליים שפלשו לאירופה במאה ה-13, הקימו את אורדת הזהב, ממלכה אדירה ששלטה על חלקים נרחבים של רוסיה במשך מאות שנים. אורדת הזהב, שנודעה בעושרה ובפארה, שימשה כמרכז תרבותי ומסחרי חשוב, והשפיעה רבות על התפתחות רוסיה. כיום, הטטרים מרוכזים בעיקר ברפובליקת טטרסטן שברוסיה, שם הם שומרים על תרבותם הייחודית ושפתם הטטרית. סיפורם של הטטרים של קרים, שגורשו על ידי סטלין בתקופת מלחמת העולם השנייה וחזרו למולדתם רק לאחר התפרקות ברית המועצות, הוא עדות לכוח העמידה והמאבק לשמירה על זהותם.

אויגורים: מאבק לקיום בתוך סין

האויגורים, עם טורקי נוסף ממרכז אסיה, מתמודדים עם אתגרים קשים בשימור זהותם התרבותית והדתית בתוך סין. בעבר, האויגורים הקימו אימפריה מפוארת ששלטה על חלקים נרחבים של מרכז אסיה והשפיעה רבות על התפתחות האזור. כיום, האויגורים מרוכזים בעיקר במחוז שינג'יאנג שבצפון מערב סין, שם הם מהווים מיעוט אתני ודתי. בשנים האחרונות, האויגורים סובלים מדיכוי ומפגיעה קשה בזכויותיהם מצד השלטון הסיני. מיליוני אויגורים נכלאו במחנות "חינוך מחדש" ונאלצים לוותר על תרבותם וללמוד את השפה והמנהגים הסיניים. הקהילה הבינלאומית גינתה את המעשים הללו וקראה לסין לכבד את זכויותיהם של האויגורים.

קלמיקיה: נוודים בודהיסטים בלב רוסיה

קלמיקיה, רפובליקה קטנה בפדרציה הרוסית, היא ביתם של הקלמיקים, עם נוודים ממוצא מונגולי שדתו בודהיזם טיבטי. הקלמיקים, שהגיעו לאזור הוולגה במאה ה-17, שמרו על תרבותם ומסורותיהם הייחודיות, כולל השפה הקלמיקית והדת הבודהיסטית. הם הקימו ממלכה משלהם, אך נאלצו להתמודד עם לחצים מצד רוסיה הצארית, ששאפה להטמיע אותם בתרבות הרוסית. כיום, הקלמיקים הם מיעוט אתני ברוסיה, אך ממשיכים לשמור על זהותם הייחודית ומנהלים מאבק על זכויותיהם התרבותיות והדתיות.

אווארים פאנוניים: אימפריה חמקמקה בלב אירופה

האווארים הפאנוניים, עם נוודים מסתורי שהופיע במרכז אירופה במאה ה-6, הקימו אימפריה אדירה ששלטה על חלקים נרחבים של מרכז ומזרח אירופה במשך מאות שנים. האווארים, שמוצאם אינו ברור לחלוטין, הטילו את אימתם על שכניהם והשפיעו רבות על ההיסטוריה של האזור. הם הקימו ממלכה מאורגנת היטב, בעלת צבא חזק וטקטיקות צבאיות מתקדמות. האווארים נלחמו באימפריות הביזנטית והפרנקית, ואף הטילו מצור על קונסטנטינופול. עם זאת, האימפריה האוורית התפרקה בסופו של דבר, והאווארים נטמעו באוכלוסייה המקומית.

נוודים בעולם המודרני: אתגרים והזדמנויות

העמים הנוודים המונגולים, כמו עמים נוודים רבים אחרים ברחבי העולם, מתמודדים עם אתגרים רבים בעולם המודרני. תהליכי עיור, תיעוש וגלובליזציה מאיימים על אורח חייהם המסורתי ועל תרבותם הייחודית. עם זאת, עמים נוודים רבים מוצאים דרכים יצירתיות לשמר את מסורותיהם ולהסתגל לעולם המשתנה. הם מפתחים כלכלות חדשות המבוססות על תיירות, מלאכה ומסחר, ומקימים קשרים עם קהילות אחרות ברחבי העולם. האתגר הגדול ביותר העומד בפני העמים הנוודים הוא לשמור על זהותם הייחודית תוך כדי השתלבות בעולם המודרני.

מורשת מתמשכת: השפעתם של השבטים המונגולים על העולם

השבטים המונגולים הנוודים הותירו מורשת עשירה ומגוונת שהשפיעה על עמים רבים ברחבי העולם. כיבושיהם המהירים והאימפריה העצומה שהקימו שינו את פני ההיסטוריה והגיאוגרפיה הפוליטית של אירואסיה. הם קידמו את סחר החליפין התרבותי בין מזרח למערב, והשפיעו על התפתחות השפות, הדתות והאמנויות באזורים רבים. מורשתם של השבטים המונגולים ממשיכה להתקיים גם כיום, בדמותם של עמים רבים שצמחו מתוך המורשת המונגולית ושומרים על מסורותיהם הייחודיות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: טטרי   
פתרון 5 אותיות: טטרים  
פתרון 6 אותיות: אווארי, קרייטי    
פתרון 7 אותיות: אווארים, אויגורי, קלמיקיה, קלמיקים, קרייטים
פתרון 8 אותיות ומעלה: אויגורים  
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: בן שבט מונגולי תשחץ, בן שבט מונגולי מילון, בן שבט מונגולי תשבץ, בן לשבטי המונגולים הנוודים 4 אותיות, בן לשבטי המונגולים הנוודים מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו