מורדו פתרון תשחצים. כל התשובות בחינם. התשובות להגדרה סוג של סירה תשבץ | מן סירה תשחץ הן:
רחפת: הכלי שיש לו "בעיות מחויבות" עם הקרקע
אם סירות רגילות מנסות להסתדר עם המים, הרחפת פשוט החליטה להתעלם מהם. זהו הכלי היחיד ברשימה שמוגדר כ"חסר הדחק", ובמילים פשוטות: היא לא צפה, היא מרחפת. הרחפת היא בעצם מפוח תעשייתי חזק שחובר לחצאית גומי. היא יוצרת מתחתיה "כרית אוויר" בלחץ גבוה שמרים אותה מעל פני השטח. הנתון המדהים באמת הוא שהלחץ שהיא מפעילה על הקרקע נמוך פי 33 מכף הרגל שלכם. לכן היא יכולה לטוס מעל ביצות, בוץ ומים כאילו הם לא שם. אבל יש קאץ': כשאין חיכוך, אין ברקסים. לעצור רחפת זה כמו לנסות לעצור על קרח - צריך להפוך את המנועים ולהתפלל לפיזיקה. זה לא שיט, זו החלקה אומנותית על אוויר דחוס.
קיאק: כשהסירה היא בעצם זוג מכנסיים אטומים
רוב הסירות הן כלי רכב שאתם עולים עליהם. הקיאק הוא כלי רכב שאתם לובשי אותו. זהו כנראה כלי השיט הכי "סייבורגי" שיש - החותר והסירה הופכים ליחידה אחת. האינואיטים (האסקימוסים) שהמציאו אותו לא חיפשו ספורט, אלא הישרדות. הם יצרו כלי אטום עם "חצאית" שסוגרת את פתח הישיבה, מה שאומר שאם אתם מתהפכים במים קפואים, אתם לא חייבים לצאת ולהסתכן בהיפותרמיה - אתם פשוט מבצעים "גלגול" וחוזרים למצב זקוף. ההנעה כאן היא היעילה ביותר בטבע: משוט כפול. בלי לבזבז אנרגיה על החזרת המשוט באוויר "על ריק", כל תנועה מייצרת דחף. זה הכלי האולטימטיבי למי שרוצה להרגיש כל אדווה במים, בלי פילטרים.
חסקה: רכב השטח (SUV) של המצילים בתל אביב
תשכחו לרגע מטכנולוגיה עילית. החסקה היא ההוכחה שלפעמים פתרון מקומי פשוט הוא הכי טוב. בשנות ה-30, המצילים בתל אביב (אלחסוף וארליך) היו צריכים כלי שיכול לעבור את "מכונת הכביסה" של גלי החוף הישראליים בלי להתהפך. הפתרון שלהם היה הפוך מכל היגיון ימי קלאסי: תחתית שטוחה לגמרי, בלי שום "קוץ" (שדרית) למטה. למה? כדי שהסירה תוכל להחליק על הקצף של הגלים במקום להתנגש בהם. הגאונות האמיתית היא ב"אין כיוון" - החרטום והירכתיים זהים. המציל לא צריך לבזבז זמן יקר על סיבוב פרסה בים סוער; הוא פשוט מסתובב במקום ומתחיל לחתור לצד השני. זו הסיבה שעד היום, עם כל הטכנולוגיה, שום אופנוע ים לא החליף לגמרי את החסקה הישנה והטובה.
השורה התחתונה: אין סירה מושלמת, יש רק בעיות ופתרונות
בסופו של דבר, ההיסטוריה של הסירות היא לא היסטוריה של עצים ופלסטיק, אלא של פתרון בעיות יצירתי. כל כלי שיט ברשימה הזו נולד כי מישהו, איפשהו, נתקל בבעיה מעצבנת. הפולינזים רצו מהירות למרחקים עצומים - קיבלנו קטמרן, הנהגים רצו לחצות את הים עם הרכב - קיבלנו מעבורת, המהנדסים רצו לעבור בבוץ - קיבלנו רחפת. אז בפעם הבאה שאתם רואים סירה, אל תראו סתם כלי צף. תראו רעיון מבריק שקיבל צורה, שנועד לעשות דבר אחד פשוט: לנצח את המים במגרש הביתי שלהם. בהצלחה !
מודעות
מידע קצר על המילה סירה. "סירה" מקורה במילה סיר בגלל צורתה הקטנה. סירה היא כלי שיט קטן ללא סיפון. הסירות משמשות לדייג, לפנאי, לשיט בנהרות ,לספורט וכו' ההבדל בין סירה לבין כל כלי שייט אחר הוא שסירה אינה מסוגלת לשוט בים הפתוח בגלל שהיא קטנה מידי לכך. תקנות משרד התחבורה מגדירות סירה ככלי שיט שאורכו אינו עולה על 7 מטרים. אם רוצים לצאת להפלגה מחוץ למים הטריטוריאלים של מדינה מסוימת, עושים זאת ע"י ספינות יאכטות, ואניות. לעתים יכולה להופיע הגדרה דומה כמו: מן סירה קטנה או סוג של כלי שייט.
לא רק קרש שצף: איך האנושות פיצחה את חוקי הפיזיקה בים
לשחות זה נחמד, אבל לא בשביל לחצות אוקיינוס: למה באמת המצאנו סירות?
בואו נעמיד דברים על דיוקם: בני אדם יודעים לשחות מצוין. יש לנו סיבולת, יש לנו טכניקה, ואנחנו מסתדרים במים לא רע בכלל. הבעיה היא שהשחייה שלנו מוגבלת - אנחנו לא יכולים לסחוב על הגב את כל המשפחה, ציד של שבוע וכלי עבודה, ועדיין לצוף כל הדרך לכרתים. הסירה, אם כך, היא לא המצאה של פחדנים, אלא של יזמים. היא ה"משאית" הראשונה בהיסטוריה. בעוד שרישיון השיט הבסיסי בישראל מגביל סירה לאורך של עד 7 מטרים, ההיסטוריה רואה בה את הכלי שאפשר לאדם להפוך את המכשול הגדול ביותר בטבע - הים - לכביש מהיר. ההבדל בין ספינה לסירה הוא לא רק הגודל, אלא האינטימיות: ספינה היא מפעל צף, סירה היא הרחבה של הגוף שלנו, שמאפשרת לנו להישאר יבשים בזמן שאנחנו חוקרים את העולם.
קטמרן: הטריק הפולינזי שעשה בית ספר לפיזיקה המערבית
במשך מאות שנים, יורדי הים האירופאים היו בטוחים שיש רק דרך אחת לא להתהפך בים: לשים משקולת ענקית (שדרית) בתחתית הסירה. זה עבד, אבל זה הפך את הסירות לכבדות ואיטיות. ואז הם פגשו את הקטמרן. הרעיון הגאוני, שהגיע מהאוקיינוס השקט ושמו מגיע מהשפה הטמילית ("בולי עץ קשורים"), אמר דבר פשוט: למה להילחם ברוח עם משקל, כשאפשר להילחם בה עם רוחב? הקטמרן הוא בעצם "עמידת פישוק" ימית. כשמחברים שני גופים צרים עם רווח ביניהם, מקבלים יציבות פסיכית בלי לשלם בגרר (חיכוך) מיותר. התוצאה? סירה שיושבת גבוה על המים, טסה במהירות, ולא צריכה טונות של עופרת בתחתית כדי להישאר זקופה. זה פשוט הנדסה חכמה יותר.
לא רק קרש שצף: איך האנושות פיצחה את חוקי הפיזיקה בים
לשחות זה נחמד, אבל לא בשביל לחצות אוקיינוס: למה באמת המצאנו סירות?
בואו נעמיד דברים על דיוקם: בני אדם יודעים לשחות מצוין. יש לנו סיבולת, יש לנו טכניקה, ואנחנו מסתדרים במים לא רע בכלל. הבעיה היא שהשחייה שלנו מוגבלת - אנחנו לא יכולים לסחוב על הגב את כל המשפחה, ציד של שבוע וכלי עבודה, ועדיין לצוף כל הדרך לכרתים. הסירה, אם כך, היא לא המצאה של פחדנים, אלא של יזמים. היא ה"משאית" הראשונה בהיסטוריה. בעוד שרישיון השיט הבסיסי בישראל מגביל סירה לאורך של עד 7 מטרים, ההיסטוריה רואה בה את הכלי שאפשר לאדם להפוך את המכשול הגדול ביותר בטבע - הים - לכביש מהיר. ההבדל בין ספינה לסירה הוא לא רק הגודל, אלא האינטימיות: ספינה היא מפעל צף, סירה היא הרחבה של הגוף שלנו, שמאפשרת לנו להישאר יבשים בזמן שאנחנו חוקרים את העולם.
קטמרן: הטריק הפולינזי שעשה בית ספר לפיזיקה המערבית
במשך מאות שנים, יורדי הים האירופאים היו בטוחים שיש רק דרך אחת לא להתהפך בים: לשים משקולת ענקית (שדרית) בתחתית הסירה. זה עבד, אבל זה הפך את הסירות לכבדות ואיטיות. ואז הם פגשו את הקטמרן. הרעיון הגאוני, שהגיע מהאוקיינוס השקט ושמו מגיע מהשפה הטמילית ("בולי עץ קשורים"), אמר דבר פשוט: למה להילחם ברוח עם משקל, כשאפשר להילחם בה עם רוחב? הקטמרן הוא בעצם "עמידת פישוק" ימית. כשמחברים שני גופים צרים עם רווח ביניהם, מקבלים יציבות פסיכית בלי לשלם בגרר (חיכוך) מיותר. התוצאה? סירה שיושבת גבוה על המים, טסה במהירות, ולא צריכה טונות של עופרת בתחתית כדי להישאר זקופה. זה פשוט הנדסה חכמה יותר.
מעבורת: כשהחלטנו שהגשר צריך לצאת לטיול (פסקה חדשה)
אם סירות אחרות נבנו לרומנטיקה או למהירות, המעבורת נבנתה נטו לעבודה שחורה. היא בעצם חתיכת כביש שהחליטה להתנתק מהיבשה ולצוף לצד השני. המהפכה הגדולה כאן היא לא המנוע, אלא השיטה שנקראת Ro-Ro (Roll-on/Roll-off). עד שהיא הגיעה, להעמיס מטען לאונייה היה סיוט לוגיסטי של מנופים וסבלים. המעבורת שינתה את המשוואה עם רעיון פשוט: "פה פתוח". הרכב נכנס בנסיעה מצד אחד, ויוצא בנסיעה מהצד השני (או ברוורס). זהו הכלי היחיד שגורם למים להרגיש כמו המשך ישיר של האספלט, והופך איים מבודדים לפרברים נגישים של היבשת. המעבורת היא ההוכחה שלא צריך להיות יפה כדי להיות הכרחי - צריך רק להיות גשר יעיל.
אם סירות רגילות מנסות להסתדר עם המים, הרחפת פשוט החליטה להתעלם מהם. זהו הכלי היחיד ברשימה שמוגדר כ"חסר הדחק", ובמילים פשוטות: היא לא צפה, היא מרחפת. הרחפת היא בעצם מפוח תעשייתי חזק שחובר לחצאית גומי. היא יוצרת מתחתיה "כרית אוויר" בלחץ גבוה שמרים אותה מעל פני השטח. הנתון המדהים באמת הוא שהלחץ שהיא מפעילה על הקרקע נמוך פי 33 מכף הרגל שלכם. לכן היא יכולה לטוס מעל ביצות, בוץ ומים כאילו הם לא שם. אבל יש קאץ': כשאין חיכוך, אין ברקסים. לעצור רחפת זה כמו לנסות לעצור על קרח - צריך להפוך את המנועים ולהתפלל לפיזיקה. זה לא שיט, זו החלקה אומנותית על אוויר דחוס.
קיאק: כשהסירה היא בעצם זוג מכנסיים אטומים
רוב הסירות הן כלי רכב שאתם עולים עליהם. הקיאק הוא כלי רכב שאתם לובשי אותו. זהו כנראה כלי השיט הכי "סייבורגי" שיש - החותר והסירה הופכים ליחידה אחת. האינואיטים (האסקימוסים) שהמציאו אותו לא חיפשו ספורט, אלא הישרדות. הם יצרו כלי אטום עם "חצאית" שסוגרת את פתח הישיבה, מה שאומר שאם אתם מתהפכים במים קפואים, אתם לא חייבים לצאת ולהסתכן בהיפותרמיה - אתם פשוט מבצעים "גלגול" וחוזרים למצב זקוף. ההנעה כאן היא היעילה ביותר בטבע: משוט כפול. בלי לבזבז אנרגיה על החזרת המשוט באוויר "על ריק", כל תנועה מייצרת דחף. זה הכלי האולטימטיבי למי שרוצה להרגיש כל אדווה במים, בלי פילטרים.
חסקה: רכב השטח (SUV) של המצילים בתל אביב
תשכחו לרגע מטכנולוגיה עילית. החסקה היא ההוכחה שלפעמים פתרון מקומי פשוט הוא הכי טוב. בשנות ה-30, המצילים בתל אביב (אלחסוף וארליך) היו צריכים כלי שיכול לעבור את "מכונת הכביסה" של גלי החוף הישראליים בלי להתהפך. הפתרון שלהם היה הפוך מכל היגיון ימי קלאסי: תחתית שטוחה לגמרי, בלי שום "קוץ" (שדרית) למטה. למה? כדי שהסירה תוכל להחליק על הקצף של הגלים במקום להתנגש בהם. הגאונות האמיתית היא ב"אין כיוון" - החרטום והירכתיים זהים. המציל לא צריך לבזבז זמן יקר על סיבוב פרסה בים סוער; הוא פשוט מסתובב במקום ומתחיל לחתור לצד השני. זו הסיבה שעד היום, עם כל הטכנולוגיה, שום אופנוע ים לא החליף לגמרי את החסקה הישנה והטובה.
השורה התחתונה: אין סירה מושלמת, יש רק בעיות ופתרונות
בסופו של דבר, ההיסטוריה של הסירות היא לא היסטוריה של עצים ופלסטיק, אלא של פתרון בעיות יצירתי. כל כלי שיט ברשימה הזו נולד כי מישהו, איפשהו, נתקל בבעיה מעצבנת. הפולינזים רצו מהירות למרחקים עצומים - קיבלנו קטמרן, הנהגים רצו לחצות את הים עם הרכב - קיבלנו מעבורת, המהנדסים רצו לעבור בבוץ - קיבלנו רחפת. אז בפעם הבאה שאתם רואים סירה, אל תראו סתם כלי צף. תראו רעיון מבריק שקיבל צורה, שנועד לעשות דבר אחד פשוט: לנצח את המים במגרש הביתי שלהם. בהצלחה !
מודעות
פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: דיג, קנו (מן סירה קלה / כלי שייט / סירת משוטים קלה)
פתרון 4 אותיות: גומי, הצלה, חסקה, יאול, מפרש, קאנו, קיאק (סוג של סירה), רחפת (מן כלי שיט / מן ספינה)
פתרון 5 אותיות: בוצית (סירה קטנה / סירה למים רדודים), דוגית (מן סירה קטנה), מהירה, פדלים, קטמרן (סירת מפרשים קלה ומהירה)
פתרון 6 אותיות: מעבורת, מפרשית (כלי שייט), רפסודה (סוג של סירה שטוחה, דוברה)
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: סירת גומי, סירת דיג, סירת הצלה, סירה מהירה, סירת מפרש, סירת פדלים
ביטויים דומים: מן סירה תשבץ, מן סירה תשחץ, סוג של סירה מילון, סוג של סירה פירוש, כלונס בכלי שיט עם מפרשים, מפרש גדול בסירות מרוץ, מן סירה קלה
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק!
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: סירת גומי, סירת דיג, סירת הצלה, סירה מהירה, סירת מפרש, סירת פדלים
ביטויים דומים: מן סירה תשבץ, מן סירה תשחץ, סוג של סירה מילון, סוג של סירה פירוש, כלונס בכלי שיט עם מפרשים, מפרש גדול בסירות מרוץ, מן סירה קלה
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק!
סוג של סירת מפרשים - סלופ
השבמחקבוצית
השבמחקמילה נוספת לסירה קטנה "בוצית"
השבמחקתודה רבה.
השבמחקיכטה
השבמחקדגוגית
השבמחקיאול(YAUL) - ספינה בעלת שני תרנים
השבמחק