רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


משורר עברי | משורר עברי בעבר תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה משורר עברי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "משורר עברי בעבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סופר ומשורר עברי בעבר בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

כותרת: סופרים ומשוררים עבריים: אבן יסוד בתרבות העברית המתחדשת

"סופר ומשורר עברי" הוא יותר מתואר מקצועי; זהו תפקיד מפתח בעיצוב הזהות והתרבות של העם היהודי. בעוד שסופרים ומשוררים בכל העולם משמשים כקול לעמם ולתקופתם, היוצרים העבריים נושאים על כתפיהם משימה ייחודית: הם שותפים פעילים בתחיית הלשון העברית כשפה מדוברת וכתובה, ובבניית תרבות לאומית עשירה ומגוונת. יצירתם הספרותית משמשת כראי לנפש היהודית, משקפת את חוויות העם, את מאבקיו, את תקוותיו ואת חלומותיו. במאמר זה נצא למסע בעקבות ארבעה סופרים ומשוררים עבריים בולטים – אבא קובנר, יהודה לייב גורדון, אביגדור המאירי וחיים נחמן ביאליק – ונבחן את תרומתם הייחודית ליצירה הספרותית העברית ולתהליכי עיצוב התרבות והזהות היהודית בעת החדשה.

אבא קובנר: משורר הלוחם, קול הזעקה והתקומה

אבא קובנר, יליד וילנה, היה משורר, סופר ואמן, אך גם לוחם ומנהיג פרטיזנים. קובנר היה מנהיג פרטיזנים בגטו וילנה, וממקימי ארגון "הנקם" שפעל לנקום בנאצים לאחר השואה. במלחמת העצמאות שימש כקצין התרבות של חטיבת גבעתי, וכתב את "הדפים הקרביים" המפורסמים. שירתו של קובנר היא זעקת שבר נוכח זוועות השואה, אך גם ביטוי עז לתקווה, לגבורה ולרצון עז להקים מדינה יהודית עצמאית. יצירתו, המושפעת מחוויותיו הקשות במלחמה ובשואה, מציגה את מורכבות הקיום היהודי ואת הצורך בהגנה עצמית ובנקמה. קובנר השאיר חותם עמוק על השיח הציבורי בישראל, והשפיע רבות על האופן שבו החברה הישראלית מתמודדת עם זיכרון השואה ועם סוגיות של מוסר וגבורה.

יהודה לייב גורדון: משורר ההשכלה, מבקר החברה ומחנך הדור

יהודה לייב גורדון, מגדולי משוררי תנועת ההשכלה, היה סופר, משורר ועורך. הוא נולד בווילנה ושימש כמורה במשך שנים רבות. גורדון היה מבקר חריף של הממסד הרבני, וקרא לרפורמות בדת ובחברה היהודית. יצירתו הספרותית, הכוללת שירים, משלים ומאמרים, מתאפיינת בביקורת חברתית נוקבת, בקריאה להשכלה ולמודרניזציה, ובהתמודדות עם סוגיות של זהות יהודית בעולם משתנה. גורדון היה מחלוצי המאבק לשוויון זכויות לנשים, וקידם את רעיון החינוך לבנות. מורשתו של גורדון ניכרת בהשפעתו על תנועת ההשכלה, ובחשיבות שהוא ייחס לחינוך ולביקורת חברתית ככלים לשינוי ולקידמה.

אביגדור המאירי: הסופר הסאטיריקן, לוחם בממסדים

אביגדור המאירי, יליד הונגריה, היה סופר, משורר ופובליציסט. הוא שירת כקצין בצבא האוסטרו-הונגרי במלחמת העולם הראשונה, ולאחר מכן עלה לארץ ישראל. המאירי היה ממייסדי התיאטרון הסאטירי העברי "הקומקום", וכתב חומרים רבים עבורו. יצירתו הספרותית מתאפיינת בביקורת חברתית ופוליטית חריפה, ובהומור סאטירי נוקב. הוא לא היסס לתקוף את הממסדים הפוליטיים והספרותיים בארץ, ויצירותיו עוררו לא פעם מחלוקת ציבורית. המאירי השאיר חותם משמעותי על התיאטרון והסאטירה העברית, וספריו על מלחמת העולם הראשונה היוו תיאור ספרותי ראשון מסוגו של חוויותיו של לוחם יהודי.

חיים נחמן ביאליק: המשורר הלאומי, קול הנשמה היהודית

חיים נחמן ביאליק, יליד אוקראינה, נחשב לגדול משוררי ישראל בעת החדשה. הוא למד בישיבת וולוז'ין, ולאחר מכן התיישב באודסה (עיר נמל באוקראינה), שם הפך לדמות מרכזית בחיי התרבות והספרות העברית. ביאליק עלה לארץ ישראל ב-1924, והמשיך בפעילותו הספרותית והציבורית בארץ. שירתו של ביאליק היא מגוונת ועשירה, וכוללת שירי טבע, שירי אהבה, שירי ילדים ושירי תוכחה. הוא הצליח לתת ביטוי עז ומדויק לרגשות ולמחשבות של העם היהודי, ויצירותיו הפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות העברית. ביאליק היה לא רק משורר, אלא גם מסאי, מתרגם ועורך, ותרומתו לעיצוב התרבות העברית המתחדשת בארץ ישראל היא עצומה.

מפגש בין עולמות: השפעות הדדיות וייחודיות

ארבעת היוצרים הללו, על אף השוני ביניהם, חולקים כמה נקודות השקה. כולם היו בנים לעיירות היהודיות במזרח אירופה, וכולם חוו את תהפוכות התקופה – מלחמות העולם, השואה, העלייה לארץ ישראל והקמת המדינה. יצירתם הספרותית משקפת את החוויות הללו, ומציגה מגוון רחב של תגובות למציאות המורכבת. עם זאת, כל אחד מהם הביא לידי ביטוי קול ייחודי משלו. קובנר הביא את זעקת השבר והתקומה, גורדון את הביקורת החברתית והקריאה להשכלה, המאירי את ההומור הסאטירי והמאבק בממסדים, וביאליק את עומק הנפש היהודית והכמיהה לגאולה.

סיכום: מורשת חיה ונושמת

אבא קובנר, יהודה לייב גורדון, אביגדור המאירי וחיים נחמן ביאליק הם רק חלק מרשימה של סופרים ומשוררים עבריים שתרמו לעיצוב התרבות העברית המתחדשת. יצירתם משמשת עד היום מקור השראה לדורות של קוראים, והיא ממשיכה להדהד בשיח הציבורי והתרבותי בישראל. מורשתם מזכירה לנו את החשיבות של השפה העברית, הספרות והתרבות ככלים לביטוי עצמי, ליצירת זהות משותפת ולחיזוק החוסן הלאומי.

לעתים הגדרה זו 
יכולה להופיע בצורה ממוקדת יותר כמו : משורר ישראלי בעבר, משורר וסופר עברי או סופר ומשורר עברי בעבר בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: פן
פתרון 3 אותיות: ברש, חפר, ילג (משורר עברי בעבר, ר"ת)
פתרון 4 אותיות: אלדד, ויזל, למדן, מאנה, מנור, ע' הלל, פגיס, רטוש
פתרון 5 אותיות: אבידן, אבישר, טהרלב, יונתן, עמיחי, פיכמן, קובנר (סופר ומשורר עברי)
פתרון 6 אותיות: אלתרמן (משורר עברי בעבר / סופר עברי), ביאליק, המאירי, לבנזון, פרישמן, שמעוני, שניאור
פתרון 7 אותיות: שלונסקי
פתרון 8 אותיות ומעלה: טשרניחובסקי (רופא ומשורר עברי)
פתרון שתי מילים ומעלה: אבא קובנר (משורר עברי בעבר וממנהיגי תנועת "השומר הצעיר" / משורר וסופר עברי, ממנהיגי הפרטיזנים), אביגדור המאירי (סופר ומשורר עברי בעבר), אברהם שלונסקי, אהוד מנור, אלכסנדר פן, אשר ברש (סופר עברי בעבר), דוד אבידן, דוד אבישר, דוד פרישמן (משורר וסופר עברי בעבר), דוד שמעוני (היה משורר עברי, חתן פרס ישראל לספרות יפה, מחבר "ספר האידיליות"), דן פגיס, זלמן שניאור (משורר עברי, מחבר הרומן "אנשי שקלוב והשיר "יד ענוגה"), חיים חפר, יהודה לייב גורדון, יהודה עמיחי, יונתן רטוש, יעקב פיכמן (משורר ומתרגם ישראלי), יצחק למדן, ישראל אלדד (פובליציסט עברי בעבר, ממנהיגי הלחי), מיכה יוסף לבנזון, מרדכי צבי מאנה (משורר עברי), נפתלי הרץ ויזל, נתן אלתרמן (משורר עברי, חתן פרס ישראל לספרות, בין יצירותיו: השיר "מגש הכסף" והספר "כוכבים בחוץ"), נתן יונתן (משורר עברי), שאול טשרניחובסקי (משורר עברי, מחבר "כחום היום" ו"בעין דור")
ביטויים דומים: משורר עברי בעבר 4 אותיות, משורר עברי בעבר תשחץ, משורר וסופר עברירופא ומשורר עברי
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

13 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו