רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אל יווני | אל יווני תשחץ | מאלי יוון מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אל יווני. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אל יווני" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אל יווני בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מסע אל תוך עולם האלים היווניים: גילוי סודות, מיתוסים והשפעה אדירה
הצטרפו אלינו למסע מרתק אל תוך עולם האלים היווניים, שם נפגוש דמויות מיתולוגיות מרתקות, נגלה סיפורי גבורה ותככים, ונכיר את השפעתם העצומה על התרבות וההיסטוריה לאורך אלפי שנים.

הצצה אל תוך עולמם של אלים נבחרים:

זאוס:

מלך האלים האולימפיים, אל השמים, הרעם והברק. ידוע בכוחו הרב ובמזגו הסוער. תפקידו: שליט האלים והאדם, משגיח על המשפט והסדר. סמכויות: שליטה במזג האוויר, הטלת ברקים, יצירת רעמים. סמלים: עיט, אלון, ברק. מיתוסים מפורסמים: הולדת זאוס, מלחמת הטיטאנים, חטיפת אירופה.

הרמס:

שליח האלים, פטרון הסוחרים והגנבים. אל מתוחכם וערמומי. ידוע ביכולתו לנוע במהירות ובזריזות. תפקידו: שליח האלים, מתווך בין האלים והאדם, פטרון המסחר והנוסעים. סמכויות: תנועה מהירה, שינוי צורה, העברת מסרים. סמלים: קדוקאוס (מטה), כנפיים, נעליים מכונפות. מיתוסים מפורסמים: גניבת הבקר של אפולו, המצאת החליל, שליחותו אל השאול.

פוסידון:

אל הימים, האוקיינוסים ורעידות האדמה. ידוע בכעסו ובכוחו הרב. שולט בים ובכל היצורים החיים בו. תפקידו: שליט הים, גורם לרעידות אדמה וסערות בים. סמכויות: שליטה בים, יצירת גלים וסערות, שליטה בסוסים. סמלים: סוס ים, קלשון, דולפין. מיתוסים מפורסמים: בריאת הסוס, התחרות עם אתנה על פטרונות אתונה, מלחמת טרויה.

האדס:

אל השאול, העושר ומעמקי האדמה. אל קשוח ומסתורי. שולט בממלכת המתים. תפקידו: שליט השאול, שופט את המתים, מחלק עושר. סמכויות: שליטה במתים, שליטה בעושר האדמה, יצירת רעידות אדמה. סמלים: כלב בעל שלושה ראשים, כובע קסם, מפתח לשאול. מיתוסים מפורסמים: חטיפת פרספונה, סיפורו של סיסיפוס, תפקידו במשפט המתים.

אפולו:

אל השמש, האור, הנבואה, הרפואה והמוזיקה. אל יפה תואר ומוכשר. ידוע בחוכמתו ובכישורי הנבואה שלו. תפקידו: אל השמש, מנהיג המוזות, אל הרפואה והנבואה. סמכויות: שליטה באור, שליטה במוזיקה, נבואה, ריפוי. סמלים: קשת וחצים, כנור, עץ דפנה. מיתוסים מפורסמים: התחרות עם מרסיאס, אפולו ודפנה, אפולו וקסטליה.

    השפעת האלים על התרבות וההיסטוריה:

    • אמנות: דמויות האלים מופיעות ביצירות אמנות רבות לאורך ההיסטוריה, הן בציור, פיסול, אדריכלות ועוד. דוגמאות בולטות כוללות את ציורו של סנדרו בוטיצ'לי "הולדת ונוס", פסל לאוקון ובניו, והאדריכלות המפוארת של מקדשים רבים.
    • ספרות: סיפורי המיתולוגיה היוונית מהווים השראה בלתי נדלית לסופרים ומשוררים רבים לאורך הדורות, הן בעת העתיקה והן בעידן המודרני. יצירות מופת ספרותיות רבות מבוססות על סיפורים אלו, ביניהם "האיליאדה" ו"האודיסאה" מאת הומרוס, "אנטיגונה" מאת סופוקלס, "פדרה" מאת המחזאי הצרפתי ז'אן רסין, ועוד רבים.
    • פולחן דתי: האלים היווניים זכו לפולחן דתי נרחב בעולם העתיק, והוקמו להם מקדשים רבים ברחבי יוון ובאימפריה הרומית. מקדשים אלו שימשו כמרכזים דתיים ותרבותיים, ובהם התקיימו טקסים פולחניים, קורבנות, תפילות ועוד. דוגמאות ידועות הן מקדש פרתנון באתונה, מקדש אפולו בדלפי, מקדש זאוס באולימפיה, ועוד רבים.
    • ארכיטקטורה: סגנון הבנייה של מקדשים רבים הושפע רבות מהמיתולוגיה היוונית. עיצובם המפואר כלל עמודים, כותרות, פסלים ותבליטים המתארים דמויות וסיפורים מהמיתולוגיה. דוגמאות מובהקות הן מקדש פרתנון באתונה, מקדש אפולו בדלפי, מקדש זאוס באולימפיה, ועוד רבים.
    • שפה: השפעת המיתולוגיה היוונית ניכרת גם בשפה העברית, שם שמות רבים של ימים, חודשים, כוכבים ועוד קרויים על שם האלים. דוגמאות:  חודש מרץ - "מרץ" (על שם מארס), כוכב הלכת ונוס - "ונוס" (על שם אפרודיטה), ועוד רבים.

    עובדות מעניינות:

    • זאוס: מלך האלים, היה ידוע בחולשתו לנשים יפות, והביא לעולם ילדים רבים, הן מאלות והן מבנות אנוש. סיפורי אהבים אלו הפכו לחלק בלתי נפרד מהמיתולוגיה היוונית.
    • הרמס: שליח האלים, היה ידוע גם כאל הגנבים, והיה מסוגל לגנוב כל דבר בלי להיתפס. תכונות אלו הפכו אותו לדמות מרתקת וערמומית במיתולוגיה.
    • פוסידון: אל הים, היה ידוע בכעסו, והיה יכול לגרום לסערות ים קשות באמצעות הטלת קלשונו. כוחו הרב הפך אותו לאל מרשים אך גם מפחיד.
    • האדס: אל השאול, היה אל קודר וקשוח, ופחדו ממנו רוב בני האדם. דמותו המסתורית והאפלה עוררה סקרנות רבה לאורך ההיסטוריה.
    • אפולו: אל השמש, האור, הנבואה והמוזיקה, היה אל אהוב ומוערך, והיה ידוע גם ביופיו הרב. תכונות אלו הפכו אותו לאחת הדמויות הפופולריות ביותר במיתולוגיה.

    לסיכום

    המסע אל תוך עולם האלים היווניים הוא מסע מרתק לכל גיל, מסע מעורר השראה המעשיר את הידע והתרבות. אנו קוראים לכם לצאת למסע משלכם, לחקור וללמוד עוד על המיתולוגיה היוונית, לגלות את סודותיה וקסמיה, ולהתחבר אל עולם עתיק ומלא קסם.



    מודעות





    פתרון 2 אותיות: פן
    פתרון 3 אותיות: פאן (אל יווני)
    פתרון 4 אותיות: אטלס, ארוס, האדס, הרמס (אל במיתולוגיה היוונית), זאוס, ניקה (אלת הניצחון במיתולוגיה היוונית), תמיס
    פתרון 5 אותיות: אפולו, דימוס, יורוס, נוטוס, נמסיס (אלה במיתולוגיה היוונית), נראוס, פובוס, פניוס (אל נהר במיתולוגיה היוונית)
    פתרון 6 אותיות: אדוניס, בוריאס, היגיאה, זפירוס, טריטון, סקירון, פונטוס, פורקיס, פלוטוס, פנקיאה
    פתרון 7 אותיות: אפליוטס, פוסידון, פרוטאוס, פריאפוס 
    פתרון 8 אותיות ומעלה: אולימפוס, אסקלפיוס, אריסטיוס, דיוניסוס (אל יווני אולימפי), הפייסטוס, מורפיאוס (אל חלומות יווני)
    ביטויים דומים: אל יווני, אל במיתולוגיה היוונית
    מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
    עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
    יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

    3 תגובות:

    יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

    מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו