רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אל יווני | אל יווני מילון | אל יווני תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אל יווני. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אל יווני" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אל יווני בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

תקציר:

הצטרפו אלינו למסע מרתק אל תוך עולם האלים היווניים, שם נפגוש דמויות מיתולוגיות מרתקות, נלמד על סיפורי גבורה ותככים, ונכיר את השפעתם העצומה על התרבות וההיסטוריה לאורך אלפי שנים. המאמר הנוכחי יתמקד בדמותו של זאוס, אבי האלים והאנשים, תוך תיאור תפקידיו, סמכויותיו, סמליו ומיתוסים מפורסמים הקשורים אליו.

הקדמה:

המיתולוגיה היוונית, אוסף מיתוסים וסיפורים שנוצרו ביוון העתיקה, מהווה נכס תרבותי בעל חשיבות אדירה. דמויות האלים היווניים, בדמות אנושית, ריתקו את האנושות לאורך ההיסטוריה ונטעו השפעתן בתחומים רבים, ביניהם אמנות, ספרות, פולחן דתי, ארכיטקטורה ועוד.

זאוס: תיאור דמותו

  • תפקיד: שליט האלים, אל השמים והרעם, מנהיג האלים האולימפיים.
  • סמכויות: שליטה במזג האוויר, יצירת ברקים ורעמים, שליטה בגורל האדם, קביעת חוקים וסדר בעולם.
  • סמלים: הנשר, הברק, המלכות, העץ האלון.
  • מיתוסים מפורסמים:
    • הולדת זאוס: לפי המיתולוגיה, אביו של זאוס, הטיטאן קרונוס, ניסה לבלוע את ילדיו כדי למנוע מהם להדיח אותו מכס המלכות. אמו של זאוס, ריאה, הצליחה להציל אותו והוא הוחבא באי כרתים.
    • מלחמת הטיטאנים: זאוס הוביל את אחיו האלים במלחמה כנגד אביהם קרונוס והטיטאנים, שם ניצחו ותפסו את השלטון בעולם.
    • חטיפת אירופה: זאוס התאהב באירופה, נסיכה פיניקית, והתחפש לשור לבן כדי לחטוף אותה ולהביאה לאי כרתים.
    • פרומתאוס: זאוס כעס על פרומתאוס, טיטאן שהביא אש לאנושות, וכבלו לסלע שם נשר עיט התעלל בו יום יום.

השפעתו של זאוס על התרבות וההיסטוריה:

  • אמנות: דמותו של זאוס מופיעה ביצירות אמנות רבות לאורך ההיסטוריה, החל מפסלים עתיקים כמו פסל זאוס מאולימפיה ועד לציורים מודרניים כמו "הולדת ונוס" של סנדרו בוטיצ'לי.
  • ספרות: סיפורי המיתולוגיה היוונית, ובמיוחד סיפורי זאוס, מהווים השראה לסופרים ומשוררים במשך אלפי שנים. יצירות מפורסמות כמו "האיליאדה" ו"האודיסאה" של הומרוס, "מטמורפוזות" של אובידיוס, ועוד, מספרות את סיפורי זאוס ומיתוסים אחרים.
  • פולחן דתי: זאוס היה האל החשוב ביותר בפנתיאון היווני, ולכבודו נבנו מקדשים רבים ברחבי יוון, כמו מקדש זאוס באולימפיה. פולחנו כלל קורבנות, תפילות, תהלוכות ופסטיבלים.
  • ארכיטקטורה: מקדשים רבים ברחבי יוון, כמו מקדש זאוס באולימפיה, נבנו לכבודו של זאוס. מקדשים אלה התאפיינו בגודלם המרשים, בעיטורים המפוארים ובפסלים אדירים של זאוס.
  • שפה: שמות רבים בשפות שונות, ביניהם השם "יופיטר" בלטינית, מקורם בשמו של זאוס.
  • אסטרונומיה: כוכב הלכת צדק נקרא על שמו של זאוס.

טיפים לטיול בעקבות זאוס:

  • ביקור באתר הארכיאולוגי של אולימפיה: שם ניתן לראות את שרידי מקדש זאוס, אחד המקדשים החשובים ביותר בעולם העתיק.
  • ביקור במוזיאון הארכיאולוגי הלאומי באתונה: שם מוצגים פסלים, תבליטים וחפצים אחרים הקשורים לזאוס ולמיתולוגיה היוונית.
  • קריאה בספרים על המיתולוגיה היוונית: ספרים כמו "מיתולוגיה יוונית" מאת רות פָּרִיגֶל וספרים אחרים יעזרו לכם להכיר טוב יותר את דמותו של זאוס וסיפורי המיתולוגיה.
  • צפייה בסרטים ובסדרות טלוויזיה על המיתולוגיה היוונית: סרטים כמו "הטיטאנים" וסדרות כמו "זאנה" מציעים דרך נוספת להכיר את דמותו של זאוס וסיפורי המיתולוגיה.

סיכום:

המיתולוגיה היוונית, אוסף מיתוסים וסיפורים מרתקים, פותחת צוהר לעולם קסום בו שלטו אלים אדירים, גיבורים אמיצים ומפלצות מיתולוגיות. סיפורים אלה, שהועברו מדור לדור, נותנים ביטוי לתפיסות העולם המורכבות של היוונים הקדמונים בנוגע לחיים, למוות, לטבע, לגורל ולמוסר.

במרכז הבמה עומדים האלים האולימפיים, בראשות זאוס, אל השמים והרעם. אלה אלו, בעלי כוחות עצומים ותכונות אנושיות, ניהלו את העולם, גילמו תופעות טבע והשפיעו על גורל האנושות. לצדם, התקיימו דמויות מרתקות נוספות, כמו הטיטאנים, כוחות קדמוניים וגדולים מהחיים, והפלוטונים, ישויות ששלטו בעולם התחתון.

המיתולוגיה היוונית אינה רק אוסף סיפורים. היא משקפת את התפיסות הדתיות, הפילוסופיות והמוסריות של היוונים הקדמונים. דרך סיפורי גבורה, אהבה, תככים ובגידה, אנו נחשפים לחשיבה היוונית בנוגע לחיים, למוות, לטבע, לגורל ולמוסר.

השפעתה של המיתולוגיה היוונית ניכרת עד היום. סיפוריה המרתקים ממשיכים להוות השראה לאמנים, סופרים, משוררים ויוצרים רבים. דמויותיה המיתולוגיות, כמו הרקולס, פרומתאוס ואודיסאוס, הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות המערבית ומשמשות כסמלים ומוטיבים ביצירות אמנות רבות. בהצלחה!




מודעות




פתרון 2 אותיות: פן
פתרון 3 אותיות: פאן
פתרון 4 אותיות: אטלס, ארוס, האדס, הרמס, זאוס, 
ניקה (אלת הניצחון), תמיס
פתרון 5 אותיות: אפולו, דימוס, יורוס, נוטוס, נמסיס (אלה יווניה), נראוס, פובוס, פניוס
פתרון 6 אותיות: אדוניס, בוריאס, זפירוס, טריטון, סקירון, פונטוס, פורקיס, פלוטוס
פתרון 7 אותיות: אפליוטס, פוסידון, פרוטאוס, פריאפוס
פתרון 8 אותיות ומעלה: אולימפוס, אסקלפיוס, אריסטיוס, דיוניסוס, הפייסטוס, מורפיאוס
פתרון שתי מילים ומעלה:
ביטויים דומים: אל יווני מילון, אל יווני פירוש, אל יווני מילה נרדפת, אל יווני 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו