רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עוף דורס | מן עוף דורס תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עוף דורס גדול. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עוף דורס נדיר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עוף דורס לילי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

עופות דורסים: ציידים מיומנים בשחקים

העופות הדורסים, הידועים גם כעופות טרף, הם קבוצה מגוונת של ציידים מרתקים ששלטו בשמיים במשך מיליוני שנים. הם מתאפיינים במקור חד ומעוקל, טפרים חזקים וחושי ראייה ושמיעה חדים במיוחד. הדורסים משתמשים בכישוריהם הייחודיים כדי לצוד מגוון רחב של טרף, החל מחרקים קטנים ועד יונקים גדולים. עופות אלו ממלאים תפקידים אקולוגיים חשובים, כמו ויסות אוכלוסיות טרף ושמירה על איזון במערכות אקולוגיות שונות.

דורסי היום: שליטי השמיים באור יום

דורסי היום הם קבוצה גדולה ומגוונת של עופות טרף הפעילים בעיקר בשעות היום. הם כוללים משפחות שונות כמו נציים (עיטים, נצים, דיות), בזיים (בזים, קרקרות) וקונדוריים (קונדורים). דורסי היום מתאפיינים בדרך כלל בראיית יום מעולה, המאפשרת להם לאתר טרף ממרחקים גדולים. הם משתמשים בשיטות ציד מגוונות, כמו צלילה מהירה, מרדף אווירי ואף ציד בשיתוף פעולה. מינים מסוימים, כמו הנשר והרחם, מתמחים באכילת פגרים, ותורמים בכך לשמירה על ניקיון הסביבה ומניעת התפשטות מחלות.

דורסי הלילה: צללים חרישיים בחשכת הליל

דורסי הלילה, הכוללים את משפחות התנשמתיים והינשופיים, הם ציידים מיומנים הפעילים בעיקר בשעות החשיכה. הם מתאפיינים בראיית לילה מעולה, שמיעה רגישה במיוחד ויכולת תעופה חרישית. תנשמות, למשל, ניחנות בפרצוף בצורת לב המסייע לרכז את גלי הקול לאוזניהן, ובכך משפר את יכולתן לאתר טרף גם בחושך מוחלט. ינשופים, לעומת זאת, מתהדרים בעיניים גדולות במיוחד ובציציות נוצות דמויות אוזניים, המגבירות את רגישותם לצלילים. דורסי הלילה צדים מגוון רחב של טרף, כולל מכרסמים, עופות קטנים וחרקים.

הבז: האצן המהיר ביותר בטבע

הבז הוא עוף דורס קטן עד בינוני בגודלו, הידוע במהירותו המדהימה ובשיטות הציד המרשימות שלו. בזים מסוימים, כמו הבז הנודד, מסוגלים לצלול במהירות של למעלה מ-300 קמ"ש, מה שהופך אותם לבעלי החיים המהירים ביותר על פני כדור הארץ. הבזים מתאפיינים בכנפיים ארוכות וחדות, מקור מעוקל וטפרים חזקים. הם צדים מגוון רחב של טרף, כולל עופות קטנים, מכרסמים וחרקים. הבזים ידועים בנאמנותם לבני זוגם ובטיפול המסור שלהם בגוזלים.

הנשר והרחם: סניטרים מכונפים בשירות הסביבה

הנשר והרחם הם עופות דורסים גדולים המתמחים באכילת פגרים. הם ממלאים תפקיד חיוני במערכת האקולוגית בכך שהם מסייעים בסילוק פגרים ובמניעת התפשטות מחלות. הנשרים ניחנים בראיית מרחק מעולה ומקור חזק המסוגל לקרוע בשר ועור. הרחם, לעומת זאת, הוא עוף דורס קטן יותר, אך גם הוא ניחן ביכולת לאתר פגרים ממרחקים גדולים. שני המינים הללו סובלים מירידה דרסטית באוכלוסיותיהם עקב הרעלות, התחשמלות והרס בתי גידול.

קונדור קליפורני: ענק נדיר במאבק הישרדות

הקונדור הקליפורני הוא עוף דורס מרשים בגודלו, הנחשב לאחד העופות הגדולים ביותר בצפון אמריקה. הוא מתאפיין במוטת כנפיים עצומה, ראש קירח ונוצות שחורות. הקונדור הקליפורני הוא אוכל נבלות, ותזונתו מורכבת בעיקר מפגרים של יונקים גדולים. לצערנו, הקונדור הקליפורני נמצא בסכנת הכחדה חמורה עקב הרעלות עופרת, ציד והרס בתי גידול. מאמצי שימור אינטנסיביים, הכוללים גידול בשבי והשבה לטבע, נעשים כדי להציל את העוף המיוחד הזה.

עתידם של העופות הדורסים: אתגרים ותקוות

העופות הדורסים מתמודדים עם אתגרים רבים המאיימים על הישרדותם, כמו הרעלות, התחשמלות, ציד והרס בתי גידול. עם זאת, קיימת גם תקווה לעתידם. ארגוני שימור ברחבי העולם פועלים להגן על הדורסים ולשקם את אוכלוסיותיהם. מאמצים אלו כוללים הקמת שמורות טבע, חינוך הציבור, מחקר מדעי ופיתוח פתרונות טכנולוגיים להפחתת הסיכונים. עתידם של העופות הדורסים תלוי במידה רבה במודעות הציבור ובפעולות שימור אקטיביות. בהצלחה ! 



מודעות





תשובה 2 אותיות: בז, נץ
תשובה 3 אותיות: אוח, איה (מן עוף דורס), דאה, דיה (עוף דורס), כוס, נשר, סיס, עיט, עקב (מן עוף דורס), פרס, קאת (עוף מקראי), רחם, שלך
תשובה 4 אותיות: איית, בזון, זרון, לבלר, עיטם (עוף דורס, עיט ימי)
תשובה 5 אותיות: הרפיה, ינשוף, לילית, עזניה, קרקרה, תנשמת
תשובה 6 אותיות: בז אדום, בז שחור (סוג של עוף דורס / עוף דורס נדיר), קונדור (סוג של עןף דורס)
תשובה 7 אותיות: חיוויאי
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): פולסטריקס 
תשובה של שתי מילים ומעלה: אוח מצוי, אורובו שחור, בז אדום, בזון גמדי (הדורס הקטן ביורת בעולם), בזון לבן שת, בז יערות, בז שחור, דאה שחורת-כתף, דיית החלזונות, זרון סוף, זרון פס, זרון תכול, חיוויאי להטוטן, ינשוף צווחן מזרחי, כוס המחילות, לילית אפורה, לילית מצויה, נשר מקראי, עיט דגים, עיט חורש (עיט חורף - עוף דורס נפוץ), עיטם שטלר, עיט צפרדעים, עקב אוגור,  קונדור האנדים, קונדור קליפורנ, קרקרה אדומת־גרון, קרקרה הררית, קרקרה צהובה, קרקרה שחורה, קתרטס סוואנה, תנשמת לבנה, תנשמת מינהאסה
ביטויים דומים: מן עוף דורס 4 אותיות, מן עוף דורס מילון, שם של עוף דורס, עוף דורס 5 אותיות, רשימת עופות דורסים
למציאת תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

7 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו