רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עוף דורס לילי | עוף דורס לילי תשחץ | עוף לילה דורס תשבץ | דורס לילה | סוג של עוף לילה דורס מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג של עוף לילה דורס. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עוף דורס לילי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עוף לילי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מאפיינים של עופות ליליים

עופות ליליים, כמו ינשופים, ליליתיים ובזי לילה, מציגים מגוון רחב של מאפיינים ייחודיים המאפשרים להם להתאים את עצמם לסביבה חשוכה. אלו כוללים עיניים גדולות וחדות ראייה המסייעות בראייה בלילה, אוזניים רגישות השומעות תדרים נמוכים במיוחד, ונוצות רכות המאפשרות תעופה שקטה. בנוסף לכך, חלקם מצוידים בטפרים חדים ומעוקלים לצורך ציד. צבעם הכהה והמורכב מספק להם הסוואה מעולה, המונעת מהם להיראות בקלות על ידי טורפים אחרים או טרף פוטנציאלי. מבנה גוף מרוכז ומוצק מאפשר להם לתפוס ולעוף עם הטרף בצורה יעילה.

תפוצה גאוגרפית

עופות ליליים מצויים כמעט בכל רחבי העולם, מאזורי טונדרה קרירים ועד למדבריות חמים ויבשים, כולל יערות טרופיים ואזורים עירוניים. הם מתאימים את עצמם לסביבות השונות על ידי שינויי התנהגות ותזונה. למשל, ינשופי שלג מצויים באזורים הארקטיים ומסוגלים לשרוד בתנאי קור קיצוניים, בעוד ינשופי אסם נפוצים באזורים חקלאיים ופתוחים. התפוצה הרחבה שלהם מעידה על יכולת הסתגלות מרשימה ושימוש במגוון מקורות מזון וסביבות מגוונות.

התנהגות חברתית וציד

התנהגותם של עופות ליליים משתנה ממין למין. רובם הם ציידים בודדים, מבלים את רוב זמנם לבד, אך ישנם גם מינים המראים התנהגות חברתית יותר. במהלך הלילה, הם משתמשים ביכולות השמיעה והראייה המפותחות שלהם לאתר טרף. הם צדים מגוון רחב של בעלי חיים, כולל מכרסמים, עופות קטנים, חרקים ודגים. תהליך הציד עצמו מתבצע בדייקנות ובמהירות, תוך שימוש בטכניקות תעופה שקטה והתקפה מהירה על הטרף.

תזונה של עופות ליליים

תזונתם של עופות ליליים משתנה בהתאם לסביבה ולזמינות המזון. עופות מסוימים, כמו ינשופי ברנש, ניזונים בעיקר ממכרסמים ושאר יונקים קטנים, בעוד שאחרים, כמו הלילית האפורה, עשויים לכלול גם עופות אחרים וחרקים בתזונתם. עופות אלו הם אוכלי כל מבחינת בעלי חיים, והם משחקים תפקיד חשוב בשמירה על איזון אקולוגי, שכן הם מסייעים בשליטה על אוכלוסיות המזיקים. תזונתם המגוונת מאפשרת להם לשרוד גם במצבים של מחסור במזון מסוים.

רבייה וגידול צאצאים

עופות ליליים מציגים מגוון התנהגויות רבייה, החל משירת חיזור מורכבת ועד לתצוגות פיזיות מרשימות. מרביתם מקיימים טקסי חיזור הכוללים קריאות ותנועות, והם יוצרים קשרי זוגיות מונוגמיים הנמשכים עונת רבייה אחת או יותר. הקנים שלהם ממוקמים במקומות מוגנים, כגון חורים בעצים או סדקים בסלעים, והם מטילים ביצים בעלות קליפה קשה. ההורים מטפלים בצאצאים במשותף, כאשר אחד מההורים דואג למזון והשני שומר על הקן. לאחר בקיעת הביצים, הצעירים מבלים מספר שבועות בקן עד שהם מסוגלים לעוף ולצוד בעצמם.

אבולוציה והתפתחות

האבולוציה של עופות ליליים היא נושא מחקר מרתק. הם התפתחו ממינים פרהיסטוריים שהתקיימו לפני מיליוני שנים, עם שינויים הדרגתיים במבנה הגוף והתנהגות המאפשרים להם לתפקד בלילה. מחקרים גנטיים מעידים על כך שהעיניים הגדולות והראייה החדה התפתחו כתוצאה מהתאמה לסביבות חשוכות, והקול השקט של תעופתם הוא תוצאה של שינוי בנוצות. העופות הליליים מהווים דוגמה מצוינת לאופן שבו אורגניזמים מתאימים את עצמם לתנאי הסביבה המשתנים באמצעות תהליכי אבולוציה.

חשיבות ושימור

עופות ליליים ממלאים תפקידים אקולוגיים קריטיים, כולל שליטה באוכלוסיות מכרסמים וחרקים, מה שמסייע בשמירה על איזון המערכות האקולוגיות. אולם, רבים ממינים אלו נמצאים בסכנת הכחדה עקב אובדן בתי גידול, זיהום ושינויים אקלימיים. שימורם מצריך מאמצים משולבים של שמירה על בתי הגידול שלהם, הפחתת השפעות האדם והגברת המודעות הציבורית לחשיבותם. מחקרים על התנהגותם ואורח חייהם מספקים ידע חיוני לצורך תכנון תוכניות שימור אפקטיביות.

לסיכום

עופות ליליים מהווים קבוצה מרתקת ומגוונת של עופות, המציגים התאמות ייחודיות לחיים בלילה. מהמאפיינים הפיזיולוגיים הייחודיים שלהם, דרך התנהגות הציד והרבייה, ועד לתפוצתם הגיאוגרפית והאבולוציה שלהם, הם מציגים מורכבות ועושר שאינם נפוצים בטבע. הבנתם ושימורם הם קריטיים לשמירה על המערכות האקולוגיות שלנו ועל המגוון הביולוגי של כדור הארץ. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: אוח (עוף דורס לילי ממשפחת הינשופיים), כוס (עוף לילה דורס), תום (דורס לילה)
פתרון 4 אותיות: שעיר, תחמס (עוף לילי)
פתרון 5 אותיות:
ינשוף (עוף לילה דורס), לילית (עוף דורס לילי), קטופה, תנשמת (מן עוף מסדרת דורסי הלילה)
פתרון 6 אותיות: בז שחור (סוג של עוף דורס)  
פתרון 7 אותיות:   
פתרון 8 אותיות ומעלה: שעיר מצוי
ביטויים דומים: עוף דורס לילי , עוף דורס לילי  מילון, סוג של עוף דורס, עוף לילי, דורס לילה 3 אותיות, סוג של עוף לילה דורס 5 אותיות, עוך לילה דורס 3 אותיות
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

8 תגובות:

  1. שעיר
    מיון מדעי
    ממלכה: בעלי חיים
    מערכה: מיתרניים
    מחלקה: עופות
    סדרה: דורסי לילה
    משפחה: ינשופיים
    סוג: שעיר
    מין: שעיר מצוי
    תחום תפוצה
    כתום - קיץ, כחול - חורף, ירוק - יציב
    שעיר מצוי (שם מדעי: Otus scops), הוא דורס לילה ממשפחת הינשופיים. הוא הקטן בדורסי הלילה בארץ.

    השבמחק

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו