רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סוג של עוף דורס | מן עוף דורס מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג של עוף דורס. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סוג של עוף דורס" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עוף דורס בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

עופות דורסים: מלכי השמיים – עולם מגוון של ציידים מיומנים

עופות דורסים, הידועים גם כ"עופות טרף", הם קבוצה מגוונת של עופות המאופיינים ביכולתם לצוד בעלי חיים אחרים למחייתם. בניגוד למה שרבים חושבים, לא כל העופות הניזונים מבשר נחשבים דורסים. ההגדרה המדויקת מתייחסת לאופן שבו הם צדים: דורסים משתמשים בטפרים חדים ומעוקלים, במקור חזק ובכוחם כדי להכניע את טרפם. הם ממלאים תפקיד מכריע במערכת האקולוגית, הן כטורפי-על המווסתים אוכלוסיות של בעלי חיים אחרים והן כאוכלי נבלות המסייעים בפירוק פגרים ובמניעת התפשטות מחלות. עולם הדורסים נחלק לשתי קבוצות עיקריות: דורסי יום ודורסי לילה, שלכל אחת מהן מאפיינים ייחודיים ושיטות ציד שונות.

דורסי יום – אדוני האור

דורסי היום, כפי ששמם מרמז, פעילים בעיקר בשעות היום. הם מתאפיינים בראייה חדה במיוחד המאפשרת להם לאתר טרף ממרחקים גדולים, במקור חד ומעוקל לקריעת בשר, ובטפרים חזקים לתפיסת הטרף והריגתו. סדרת דורסי היום (Accipitriformes) היא הגדולה והמגוונת ביותר מבין סדרות העופות הדורסים, וכוללת משפחות רבות כגון נציים (עיטים, נצים, עקבים, דיות ועוד), קונדוריים (קונדורים ונשרים אמריקאיים) ולבלריים (לבלר). הבזאים (Falconiformes), שבעבר נחשבו לחלק מדורסי היום, הופרדו לסדרה נפרדת בשל הבדלים מורפולוגיים וגנטיים. הבזים, בני סדרה זו, הם מהירים ביותר ובעלי מקור קצר ומאונקל המותאם לציד אווירי. הקונדוראים, לעומת זאת, הם אוכלי נבלות כמעט באופן בלעדי, בעלי חוש ריח מפותח וראש קירח המונע הצטברות חיידקים בעת אכילת פגרים.

דורסי לילה – שליטי החשיכה

דורסי הלילה, הכוללים את משפחות הינשופיים והתנשמתיים, הם ציידים ליליים מומחים. הם מצוידים בעיניים גדולות הפונות קדימה, המעניקות להם ראיית עומק מעולה בתנאי תאורה נמוכים, וכן בשמיעה חדה במיוחד המאפשרת להם לאתר את תנועת הטרף בחשיכה מוחלטת. נוצותיהם רכות ומעניקות להם תעופה שקטה, המאפשרת להם להתקרב לטרף מבלי להתגלות. בנוסף, פרצוף השמע שלהם, המעוצב בצורת לב או דיסק, מסייע לרכז את גלי הקול ולהגביר את השמיעה. בעוד הינשופיים ניזונים בעיקר ממכרסמים, עופות וחרקים, התנשמתיים מתמחים בציד מכרסמים קטנים. שתי המשפחות ממלאות תפקיד חשוב בשליטה על אוכלוסיות מכרסמים ובמניעת התפשטות מחלות המועברות על ידם.

יחסי הגומלין בין האדם לדורסים

הקשר בין האדם לדורסים הוא מורכב ועתיק יומין. במשך מאות שנים, תרבויות רבות העריצו את הדורסים כסמל לכוח, חוכמה ותעופה. הבזיירות, אומנות הציד באמצעות דורסים מאולפים, הייתה נפוצה בקרב אצילים ולוחמים ברחבי העולם. עם זאת, פעילות האדם גרמה גם לפגיעה משמעותית באוכלוסיות הדורסים. הרעלות משניות מחומרי הדברה, התחשמלות מקווי מתח, ציד לא חוקי והרס בתי גידול הם רק חלק מהאיומים העומדים בפני עופות אלו. כיום, ארגוני שמירת טבע ברחבי העולם פועלים להגן על הדורסים באמצעות חינוך, מחקר, חקיקה ופעולות שימור בשטח.

דורסי ישראל – מגוון מפתיע

ישראל, למרות היותה מדינה קטנה, עשירה במגוון מיני דורסים. מיקומה הגיאוגרפי הייחודי, בצומת של שלוש יבשות, הופך אותה לנתיב נדידה חשוב עבור מינים רבים של דורסים. בין הדורסים המקננים בישראל ניתן למצוא את העיט הניצי, החיוויאי, הנשר המקראי, הבז המצוי, התנשמת הלבנה, האוח המצוי ועוד רבים אחרים. לצערנו, גם בישראל סובלים הדורסים מאיומים רבים, ובראשם הרעלות משניות והתחשמלות. ארגונים כמו רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע פועלים ללא לאות לשימור אוכלוסיות הדורסים בישראל, באמצעות פעולות כמו טיפול ושיחרור של פרטים פצועים, ניטור ומחקר, חינוך והסברה, והגנה על בתי גידול.

דורסים בתרבות

לדורסים נוכחות משמעותית בתרבות האנושית. במיתולוגיות ובפולקלור של עמים רבים, הדורסים מסמלים כוח, חוכמה, חופש ורוחניות. במצרים העתיקה, האלה נכד, אלת המלחמה והציד, תוארה לעתים קרובות כבעלת ראש של נשר. בתרבות האינדיאנית, הנשר נחשב לשליח בין העולם הגשמי לעולם הרוחני. בספרות ובאמנות, דורסים מופיעים כדמויות מרכזיות ביצירות רבות, כמו "גבעת ווטרשיפ" של ריצ'רד אדמס, בו הינשופים הם סמל לחוכמה וידע. גם בשפה העברית, הביטוי "עין נשר" מתאר ראייה חדה במיוחד, ו"להתנפל כמו נץ" מתאר התקפה מהירה ואכזרית.

עופות דורסים והחקלאות

לדורסים יש תפקיד חשוב גם בתחום החקלאות. הם מסייעים לחקלאים בשליטה על אוכלוסיות מזיקים, כמו מכרסמים וחרקים, ובכך מפחיתים את הצורך בשימוש בחומרי הדברה כימיים. בנוסף, דורסים הניזונים מפגרים מסייעים במניעת התפשטות מחלות בקרב בעלי חיים מבויתים. למרות זאת, לעתים קרובות נתקלים הדורסים בקונפליקט עם החקלאות, כאשר הם נתפסים כמזיקים לבעלי חיים מבויתים או מתחרים על משאבי מזון. מציאת פתרונות לקונפליקטים אלו היא חיונית הן לשימור הדורסים והן לחקלאות בת קיימא.

סיכום ומבט לעתיד

עופות דורסים הם חלק בלתי נפרד מהמגוון הביולוגי של כדור הארץ, והם ממלאים תפקידים אקולוגיים חשובים. למרות האתגרים הרבים העומדים בפניהם, ישנה תקווה לעתידם. באמצעות מחקר, חינוך, חקיקה ופעולות שימור בשטח, ניתן להבטיח את הישרדותם של עופות מרהיבים אלו גם לדורות הבאים. עלינו לזכור כי עתיד הדורסים הוא גם עתידנו, שכן בריאותם משקפת את בריאות המערכת האקולוגית כולה. בהצלחה !



מודעות





פתרון 2 אותיות: בז, נץ (מן עוף דורס)
פתרון 3 אותיות: אוח, איה (מן עוף דורס), דאה, דיה (עוף דורס), כוס, נשר, סיס, עיט, עקב (מן עוף דורס), פרס, קאת (עוף מקראי), רחם, שלך
פתרון 4 אותיות: איית, בזון, זרון, לבלר, עיטם (מן עוף דורס)
פתרון 5 אותיות: הרפיה, ינשוף, לילית, עזניה, קרקרה, תנשמת
פתרון 6 אותיות: קונדור 
פתרון 7 אותיות:
חיוויאי (עוף דורס ממשפחת הנציים)
פתרון 8 אותיות ומעלה: פולסטריקס
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אוח מצוי, אורובו שחור, בז אדום, בזון גמדי, בזון לבן שת, בז יערות, בז שחור, דאה שחורת-כתף, דיית החלזונות, זרון סוף, זרון פס, זרון תכול, חיוויאי להטוטן, ינשוף צווחן, ינשוף צווחן מזרחי, כוס המחילות, לילית אפורה, לילית מצויה, נשר מקראי, עיט דגים, עיט חורש (עיט חורף - עוף דורס נפוץ), עיטם שטלר, עיט צפרדעים, עקב אוגור, קונדור האנדים, קונדור קליפורני, קרקרה אדומת־גרון, קרקרה הררית, קרקרה צהובה, קרקרה שחורה, קתרטס סוואנה, תנשמת לבנה, תנשמת מינהאסה
ביטויים דומים: סוג של עוף דורס מילון, סוג של עוף דורס פירוש, סוג של עוף דורס מילה נרדפת, סוג של עוף דורס 6 אותיות, סוג של עוף דורס תשבץ, מין עוף דורס
למציאת תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

8 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו