רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


בית כלא בארה"ב | בית כלא בארה"ב מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה בית כלא בארה"ב. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "בית כלא בארה"ב " יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה בית כלא בארצות הברית בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

סן קוונטין: היסטוריה ופולמוסים

בית הסוהר סן קוונטין, השוכן במחוז מארין שבקליפורניה, נפתח בשנת 1852 והפך למתקן הכליאה הוותיק ביותר במדינה. הכלא הוקם על ידי אסירים שהובאו לאזור על סיפונה של האונייה Waban, ששימשה את קליפורניה ככלא הראשון שלה. במשך השנים עבר סן קוונטין שינויים רבים, כולל הנהגתו של מנהל הכלא קלינטון דאפי בשנות ה-40, שהוביל לרפורמות משמעותיות, כגון הכנסת ספרן ורופא מנתח. למרות הרפורמות, סן קוונטין נשאר בית כלא קשה ואכזרי, עם דיווחים על אלימות ועינויים. הכלא מאכלס כיום כ-3,082 אסירים, כולל תא נידונים למוות שבו הוצאו להורג מעל 400 אסירים מאז 1893. למרות זאת, התנאים בכלא עדיין נתונים לביקורת, במיוחד בעקבות התפרצות מגפת הקורונה ב-2020.

לוול: כלא הנשים הגדול ביותר

בית הסוהר לוול, הממוקם במחוז מריון שבפלורידה, הוקם בשנת 1965 ומאז הפך למתקן הכליאה המרכזי לנשים במדינה. עם קיבולת מקסימלית של כ-3,000 אסירות, לוול הוא כלא הנשים הגדול ביותר בארצות הברית. הכלא מכיל אסירות ברמות ביטחון שונות, מגילאי נוער ועד גילאי בגרות, ובו מתקנים מיוחדים עבור אסירות הנמצאות בתקופת אבחנה, בידוד עונשי, ובידוד רפואי. במהלך השנים, לוול ספג ביקורת רבה על תנאי הכליאה הקשים, התעללות באסירות, וחוסר התערבות מצד הרשויות. בשנת 2010 נפתח אגף מגורים חדש לכ-240 אסירות הנחשבות לסיכון גבוה, וב-2012 נפתח מרכז לקבלת ואבחנת אסירות. בנוסף, לוול מפעיל תוכנית פנימייה צבאית לתיקון ושיקום עבור אסירות צעירות.

אטיקה: מהומות 1971 ותוצאותיהן

בית הכלא אטיקה, הממוקם במחוז ויומינג שבניו יורק, הוקם בשנות ה-20 של המאה ה-20 והפך לאחד מבתי הכלא הידועים בארצות הברית. באטיקה פרצה אחת המהומות הידועות ביותר בתולדות בתי הכלא בארה"ב, ב-9 בספטמבר 1971, כאשר אסירים מרדו בתנאי הכליאה הקשים ודרשו שיפור בתנאי המחייה והכשרה מקצועית. המהומות נמשכו ארבעה ימים והסתיימו בהשתלטות אלימה של יותר מאלף שוטרים ואנשי המשמר הלאומי, שגרמה למותם של כ-40 איש, כולל 11 בני ערובה. האירוע הוביל לחשיפת תנאי הכליאה הקשים ולביקורת חריפה על הגזענות והאכזריות מצד מערכת הענישה כלפי אסירים בני מיעוטים. המהומות הוזכרו ביצירות תרבות רבות, כולל בסרט "אחר צהריים של פורענות" ובשיר "Attica State" של ג'ון לנון.

סינג סינג: היסטוריה וחשיבות תרבותית

סינג סינג, בית הסוהר הממוקם בכפר אוסינינג שבניו יורק, נבנה ב-1825 על שטח של כ-0.5 קמ"ר. הכלא הוקם על ידי אסירים ממוסד הכליאה אובורן, בהובלת המפקד אלאם לינדס. סינג סינג הפך למפורסם בזכות הופעתו בסרטי גנגסטרים ובספרות הפופולרית, כגון "20,000 שנים בסינג סינג". הכלא היה אתר להוצאות להורג רבות, כאשר האריס א. סמיילר היה האסיר הראשון שהוצא להורג בכיסא החשמלי בשנת 1891. ההוצאה להורג האחרונה בכלא התבצעה באוגוסט 1963, ומאז ביטול עונש המוות בניו יורק בשנת 1965, לא נגזר עונש מוות על אף אדם במדינה זו. כיום, סינג סינג משמש כמוזיאון ומרכז להיסטוריה של מערכת הכליאה האמריקאית.

רייקרז איילנד: הכלא המחוזי הגדול ביותר

רייקרז איילנד, הממוקם באיסט ריבר בין הרבעים קווינס והברונקס בניו יורק, הוא הכלא המחוזי הגדול ביותר בעיר. עם שטח של 1.7 קמ"ר, הכלא מאכלס עד 15,000 אסירים בכל עת ונחשב לאחד ממתקני הכליאה הקשים ביותר בארצות הברית. רייקרז ידוע באכזריותו ובתנאי הכליאה הקשים, וזכה לכינויים בלתי רשמיים כמו "אי העינויים". בעקבות התאבדותו של העציר קאליף בראודר ב-2015, הוחלט לסגור את הכלא עד שנת 2026 ולהקים במקומו ארבעה בתי כלא חדשים בעלות של 8 מיליארד דולר. הכלא מתופעל על ידי מחלקת בתי הסוהר של ניו יורק בתקציב שנתי של 860 מיליון דולרים, ומועסקים בו כ-10,000 סוהרים ו-1,500 עובדים נוספים.

תנאי הכליאה והשינויים במערכת בתי הסוהר

בתי הכלא המוזכרים מציגים תמונה עגומה של תנאי הכליאה בארצות הברית. תנאי המחייה הקשים, האלימות, והעינויים שדווחו בבתי הכלא הללו מדגישים את הצורך ברפורמות משמעותיות במערכת הכליאה. בסן קוונטין, לוול, אטיקה, סינג סינג, ורייקרז, התנאים היו פעמים רבות בלתי אנושיים וגרמו לסבל רב לאסירים. מהומות כמו זו שהתרחשה באטיקה חשפו את הגזענות והאכזריות המערכתית כלפי בני מיעוטים, בעוד שמקרי התאבדות כמו זה של קאליף בראודר הצביעו על הצורך בשינויים דחופים. בשנים האחרונות נעשו מאמצים לשפר את תנאי הכליאה ולהביא לרפורמות במערכת בתי הסוהר, אך הדרך לשיפור המצב עוד ארוכה.

סיכום והשפעה תרבותית

בתי הכלא סן קוונטין, לוול, אטיקה, סינג סינג, ורייקרז איילנד משקפים את האתגרים והמורכבויות של מערכת הכליאה בארצות הברית. ההיסטוריה העשירה והאירועים הדרמטיים שאירעו במתקנים אלה השאירו חותם עמוק על החברה האמריקאית ועל התרבות הפופולרית. מהומות, תנאים קשים, והוצאות להורג הם רק חלק מהסיפורים שמקורם בבתי הכלא הללו. החשיפה הציבורית והביקורת הגוברת על תנאי הכליאה והיחס לאסירים הובילו לשינויים ולהבנה כי יש צורך ברפורמות מקיפות. התרבות האמריקאית, כולל ספרות, קולנוע ומוזיקה, הושפעה רבות מהסיפורים שצמחו מתוך חומות בתי הכלא הללו, והמשיכה להעלות על סדר היום הציבורי את הצורך בשינוי ובצדק חברתי. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: 
פתרון 5 אותיות: 
אטיקה
פתרון 6 אותיות: אלקטרז
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
אנדרסונוויל
פתרון שתי מילים ומעלה: מתקן מנספילד, סינג סינג (בית כלא במדינת ניו יורק), רייקרז איילנד
ביטויים דומים: בית כלא בארה"ב מילון, בית כלא בארה"ב 8 אותיות, בית כלא בארה"בתשבץ, בית כלא בארה"ב תשחץ, בית כלא בארה"ב רשימה
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו